Gjest Zeitgeist Skrevet 14. januar 2016 #1 Skrevet 14. januar 2016 Hei! Hva tror du blir de nye trendene på interiørfronten i 2016? Hvilke farger kommer? Hvilke gjenstander blir "allemannseie" a la Kähler Omaggio-vasen o.l.? Hvilke møbler bare må vi ha? Og blir det endringer på kjøkken, bad, soverom, og stue? La oss ta et blikk inn i spåkula, gjerne med et snev av ironi, og finne ut hvordan hjemmene våre skal se ut i år!
Gjest O.G. Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 Alle de som heiv seg på "alt i hvit" trenden kommer nu til å kaste seg over "Alt i rosa".
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. januar 2016 #3 Skrevet 14. januar 2016 47 minutter siden, O.G. skrev: Alle de som heiv seg på "alt i hvit" trenden kommer nu til å kaste seg over "Alt i rosa". Grøss og gru ... Den eneste plassen rosa er greit er som rouge/lebestift
Adella Skrevet 14. januar 2016 #4 Skrevet 14. januar 2016 2016 blir nok året hvor vi omfavner det lune uttrykket for fullt. Cosy living er ikke lenger bare et begrep - nå vil vi ha det lunt og hyggelig. Stikkord som tropisk, håndverk, grafisk og pastell er viktige hint med tanke på farger. Støvete farger er også populært. Jeg tror håndverk vil stå sterkt fremover; alt fra fine pledd, vevinger til norsk design. 2
ransfelt are Skrevet 14. januar 2016 #5 Skrevet 14. januar 2016 Jeg håper at motorsag i enkeltdeler på et Swix smørebord fortsatt høster anerkjennende kommentarer fra mine venner Og at kjerringa slutter å kjøpe interiørblader. 4
Gjest O.G. Skrevet 14. januar 2016 #6 Skrevet 14. januar 2016 22 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Grøss og gru ... Den eneste plassen rosa er greit er som rouge/lebestift Slapp av, vi kommer nok til å omfavne den nye trenden vi to også.
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. januar 2016 #7 Skrevet 14. januar 2016 1 time siden, O.G. skrev: Slapp av, vi kommer nok til å omfavne den nye trenden vi to også. Rosa glittertapet på veggene, og skikkelig mørk og dyster metal på stereoen. Og så drikker vi karsk fra Omaggio-vasene og limer Hello Kitty-"tatoveringer" på hverandre Den er bænkers, O.G.!!!
hjertesukka Skrevet 14. januar 2016 #8 Skrevet 14. januar 2016 Ehm, blått i alle nyanser, har jeg lest og hørt. Selv liker jeg godt blåveis. 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. januar 2016 #9 Skrevet 14. januar 2016 6 minutter siden, hjertesukka skrev: Ehm, blått i alle nyanser, har jeg lest og hørt. Selv liker jeg godt blåveis. Jeg tror at blått blir det nye grått. (Og jeg har en liten forkjærlighet til mørke blåfarger, skulle gjerne ha malt en hel vegg i stua i mørk marineblå, men tapetstrukturen gjør at det vil ikke se pent ut )
Gjest O.G. Skrevet 14. januar 2016 #10 Skrevet 14. januar 2016 25 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Rosa glittertapet på veggene, og skikkelig mørk og dyster metal på stereoen. Og så drikker vi karsk fra Omaggio-vasene og limer Hello Kitty-"tatoveringer" på hverandre Den er bænkers, O.G.!!! Det bie ja.
hjertesukka Skrevet 14. januar 2016 #11 Skrevet 14. januar 2016 42 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Jeg tror at blått blir det nye grått. (Og jeg har en liten forkjærlighet til mørke blåfarger, skulle gjerne ha malt en hel vegg i stua i mørk marineblå, men tapetstrukturen gjør at det vil ikke se pent ut ) Tror jeg også. Og ved en tilfeldighet så malte jeg nettopp en stuevegg i støvblå. Bare en tilfeldighet, altså. 2
Grønt blad Skrevet 14. januar 2016 #12 Skrevet 14. januar 2016 Artig tråd! Jeg har kikket inn i spåkulen og ser følgende: Vi søker trygghet med lune, koselige hjem med litt mørkere farger. Mye blått og sjøgrønt som gir nødvendig ro i sjelen i disse urolige tider (både økonomisk og terrorfrykt). Mer bruk av ekte og ærlige materialer som treverk/heltre og skinn. Danske tremøbler fra 60-tallet kommer enda sterkere tilbake. Jeg håper alle kjøper originaler, men regner med at veldig mange går til Voga o.l. Tepper på gulvene, gardiner og stoppede møbler. Vi kommer til å ha enda flere grønne planter. Tror trenden med marmor og messing/kobber fortsetter. Fløyel kommer nok sterkere og blir kanskje den nye "dyretrykkputa". Unikaprodukter som vevnader, håndverk og keramikk med "halvveis" glasur kommer sterkere. Tror den type keramikkvaser kan bli den nye Omaggio-vasen. Interiørbloggerne vil nok kaste seg over støvete rosafarger, men jeg tror ikke det blir så veldig vanlig hos alle andre. Coffetable-bøkene vil nok vanligere, men tror trendsetterne kaster dem ut mot slutten av året. Tror Interiørbloggerne kommer til å vise fram brettspillene sine etter hvert. Dessverre tror jeg alt i alt at det viktigste er fasade, og at det ser ekte og ærlig ut. Tror dessverre mange ikke bryr seg om linduken kun har 5% lin i seg eller om tremøblene er laget av en møbelsnekker i nabobyen eller på samlebånd av underbetalte kinesere i giftig fabrikkluft. Håper sølvbestikket får sin renessanse, men tror det vil ta et par år til før det skjer. 4
Gjest sule Skrevet 14. januar 2016 #13 Skrevet 14. januar 2016 Grått var nylig veldig populært men i år er det turkis. Passer fint med tilbehør i turkis om du ikke vil kvitte deg med det grå fra sist sesong :-)
Suppemann Skrevet 14. januar 2016 #14 Skrevet 14. januar 2016 2016 er året den minimalistiske stilen virkelig slår an. I takt med den stadig fallende børsindeksen bestemmer folk seg for å bli kvitt overflødig inventar, tv'er, datamaskiner og annet man kan selge bort på Finn. Leiligheter og boliger blir strippet til det bare er maling igjen på veggene. Noen går til og med så langt at de selger hele bopelen og flytter ut på gata for å leve i virkelig minimalistiske omgivelser. Brunlige toner og papp får sin renessanse blant disse trendsetterne som stolt viser frem sine imponerende samlinger av tomflasker til forbipasserende. Miljø vil også stå sterkt i fokus for den nye generasjonen moteløver, og dette vil bane vei for et helt nytt og fullstendig utslippsfritt fremkomstmiddel på de norske veier, nemlig handlevognen. 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #15 Skrevet 15. januar 2016 Jeg tror Grønt og Adella er inne på noe, og vet ikke om jeg frykter eller håper. Det høres veldig ut som min stil som blir beskrevet. Har aldri hatt sansen for minimalisme og skandinavisk stil, men hatt en mer bohemsk/etnisk stil med mye greier fra utenlandsopphold, og masse farger og tekstiler. Mykt, lunt og naturmaterialer. Og har hatt ulike nyanser av turkis/sjøgrønn/blå som favoritt så lenge jeg kan huske. På den ene siden vil jeg kanskje finne mer ting jeg liker her hjemme, men på den annen side så vil "alle" begynne å ha noe lignende. Da er jeg plutselig bare noen som følger trenden, før jeg siden blir en som er ut og ikke har fått med seg det 😉 Men, jeg må si at jeg synes blå-og grønntoner er de perfekte på interiør! Nydelige farger og lette å kombinere. Og synes det er bra farger får sin fortjente renessanse! Men ingen aning om hva som kan bli "it-gjenstanden". Fjærboa rundt speilet? Anonymkode: ccbc1...6b9 1
Frida Skrevet 15. januar 2016 #16 Skrevet 15. januar 2016 VI har hatt trenden med ugler lenge nå, og dyr har også hatt sin storhetstid med dyreprint på puter i sofaer landet rundt. Hva med fisk? På tide med et dypdykk i det marine element. Fisk finnes i alle størrelser og farger, så det er lett å tilpasse ethvert interiør. Eller hva med å ta den helt ut og satse på en helt ekte utstoppet variant? Denne er et nydelig eksemplar og vil nok skape misunnelse hos venner og bekjente: 3
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. januar 2016 #17 Skrevet 15. januar 2016 6 timer siden, Frida skrev: VI har hatt trenden med ugler lenge nå, og dyr har også hatt sin storhetstid med dyreprint på puter i sofaer landet rundt. Hva med fisk? På tide med et dypdykk i det marine element. Fisk finnes i alle størrelser og farger, så det er lett å tilpasse ethvert interiør. Eller hva med å ta den helt ut og satse på en helt ekte utstoppet variant? Denne er et nydelig eksemplar og vil nok skape misunnelse hos venner og bekjente: Det er en piraya, er det ikke? Jeg vurderer å ramme inn de fem gallesteinene de hentet ut av meg for et par år siden. Blir ikke mer selvlaget enn det
Frida Skrevet 15. januar 2016 #18 Skrevet 15. januar 2016 1 time siden, Lafemmemauvaise skrev: Det er en piraya, er det ikke? Jeg vurderer å ramme inn de fem gallesteinene de hentet ut av meg for et par år siden. Blir ikke mer selvlaget enn det Jo, piraya. Tror gallesteinene dine blir en hit - du kan spraye dem rosa 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. januar 2016 #19 Skrevet 16. januar 2016 Jeg tror faktisk (snitt)blomster kommer til å bli mer å se i hjemmene i 2016. Det er en rask, enkel, og relativt gunstig måte å bringe farge inn i hjemmet på uten at det kreves særlig mye tiltak. I tillegg tror jeg "veggbilder" med farget stoff blir den nye mønstertapeten. Altså, man kjøper det stoffet man ønsker, spenner det opp på ei ramme av ønsket størrelse, og henger det på veggen. Igjen får man de fargene/mønstrene man ønsker uten de store og tidkrevende arbeidsøktene, samt at det er lett å bytte ut etter smak og behag.
:-) anna Skrevet 18. januar 2016 #20 Skrevet 18. januar 2016 Jeg tror det blir klarere farger, i kombinasjon med både lyse farger, samt teak og lysere treslag. Litt seksitallslinjer. Miljøperspektivet tas inn gjennom å fortsette gjenbruk-trenden, noe som innebærer at det i større grad er lov, og ønskelig å mikse både materialer og tidsperioder. Tror også at vi vil fortsette å se miljøperspektivet gjennom at man satser på kvalitet. Møbler som er ment å vare, fremfor bruk og kast-tankegangen. Arvestykker etc. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå