FebruarMamma Skrevet 14. januar 2016 #1 Skrevet 14. januar 2016 Vi tenkte å ha runde bord. Trooor vi. Det er litt problematisk med tanke på hovedbordet.. Hvem skal/må sitte der? Brudeparet selvsagt, foreldrene til brudeparet.. Jeg er enebarn, han har to brødre. Skal de sitte ved hovedbordet? Hva med forloverne? Begge våre forlovere er gift/samboere - så vi kan vel ikke splitte de fra sine kjære evt? Og da utgjør jo de 4 personer i seg selv.... Jeg har også en bestemor i live som jeg ikke vet om "tør" la sitte på noe annet bord enn hovedbordet.. Off. Hvem skal dere ha ved hovedbordet?
stan Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 Dere, foreldre, forlovere uten partnere, bestemor, øvrig familie om plass. Det kan være enklere om bordet ikke er så stort. Brødrene kan jo eventuelt sitte nært hovedkortet, kommer litt ann på hvordan lokalet er.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #3 Skrevet 14. januar 2016 Vi hadde foreldre, bestemor og forlovere uten partnere. Partneren til min forlover ble plassert på bord med flere han kjente godt. Det finnes flere skikk og bruk oversikter på nett. Tror ikke det er vanlig å ha forloverpartner på hovedbordet. Men til syvende og sist er det dere som bestemmer, og har ansvar for at alle gjestene har folk de kan snakke med på bordet sitt. Anonymkode: 807df...cc0
FebruarMamma Skrevet 14. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2016 52 minutter siden, stan skrev: Dere, foreldre, forlovere uten partnere, bestemor, øvrig familie om plass. Det kan være enklere om bordet ikke er så stort. Brødrene kan jo eventuelt sitte nært hovedkortet, kommer litt ann på hvordan lokalet er. Lokalet er ganske kvadratisk. Partneren til min forlover kjenner INGEN andre i bryllupet. Vil derfor nødig splitte dem, siden de reiser fra en annen kant av landet for å delta. :o
stan Skrevet 14. januar 2016 #5 Skrevet 14. januar 2016 Hva med å sette sammen partnerene til forloveren? Ganske vanlig. Men det er ingenting som er rett, det er deres bryllup og dere som bestemmer.
Rosa Sitron Skrevet 14. januar 2016 #6 Skrevet 14. januar 2016 Hvor mange er det plass til på hovedbordet? Vi hadde foreldre og forlovere med partner, men partnerne var der bare fordi det løste bordplasseringen. Var lenge planen å ikke ha partnerne der.
Jerry Lee Skrevet 14. januar 2016 #7 Skrevet 14. januar 2016 Jeg! Brudgommen kan sitte ved barnebordet. 😜 1
FebruarMamma Skrevet 15. januar 2016 Forfatter #8 Skrevet 15. januar 2016 Den 14.1.2016 at 17.29, VinterSnø skrev: Hvor mange er det plass til på hovedbordet? Vi hadde foreldre og forlovere med partner, men partnerne var der bare fordi det løste bordplasseringen. Var lenge planen å ikke ha partnerne der. Det er plass til ni eller syv, vi har to ulike bordløsninger. Begge runde bord. Blir det ni, tenker vi forloverne med partnere + våre foreldre. Så sitter brødrene til samboer og annen familie på et eget bord. Blir det syv til bords tenker vi å plassere forloverne på et eget rundt bord med de andre vennene, og ha et par nærmere familiemedlemmer på hovedbordet istedet for. Er det evt. frekt å sette begge forloverne med partnerne sine på ett (og samme) vennebord (med andre venner i tillegg) i stedet for hovedbordet? Vi håper på 9-per-bord-løsningen så vi kan få de på våres - men vi vet ikke helt hvor store de runde bordene på hotellet er enda, om det faktisk er fysisk greit plass til 9 der. Derfor vi har satt opp denne nødløsningen med 7 per bord.
Rosa Sitron Skrevet 16. januar 2016 #9 Skrevet 16. januar 2016 Den 15.1.2016 at 18.50, FebruarMamma skrev: Det er plass til ni eller syv, vi har to ulike bordløsninger. Begge runde bord. Blir det ni, tenker vi forloverne med partnere + våre foreldre. Så sitter brødrene til samboer og annen familie på et eget bord. Blir det syv til bords tenker vi å plassere forloverne på et eget rundt bord med de andre vennene, og ha et par nærmere familiemedlemmer på hovedbordet istedet for. Er det evt. frekt å sette begge forloverne med partnerne sine på ett (og samme) vennebord (med andre venner i tillegg) i stedet for hovedbordet? Vi håper på 9-per-bord-løsningen så vi kan få de på våres - men vi vet ikke helt hvor store de runde bordene på hotellet er enda, om det faktisk er fysisk greit plass til 9 der. Derfor vi har satt opp denne nødløsningen med 7 per bord. Syntes 7 per bord løsningen virker best. Men veldig uvanlig med oddetall på rundbord, høres ut som litt ekstra utfordring =)
FebruarMamma Skrevet 17. januar 2016 Forfatter #10 Skrevet 17. januar 2016 17 timer siden, VinterSnø skrev: Syntes 7 per bord løsningen virker best. Men veldig uvanlig med oddetall på rundbord, høres ut som litt ekstra utfordring =) Det er et par "enslige" her og der som gjør at dette kan gå - med to åtterbord og resten syverbord.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #11 Skrevet 17. januar 2016 4 timer siden, FebruarMamma skrev: Det er et par "enslige" her og der som gjør at dette kan gå - med to åtterbord og resten syverbord. Så du skal sette en og en enslig sammen par? Det er egentlig ganske frekt. Anonymkode: 076a1...fd6 1
Gjest eksiltronder Skrevet 17. januar 2016 #12 Skrevet 17. januar 2016 Jeg ville hatt brudepar, forlover(par) og søsken ved hovedbordet. Foreldre og besteforeldre ved et annet bord, sammen med tanter osv
FebruarMamma Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #13 Skrevet 18. januar 2016 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du skal sette en og en enslig sammen par? Det er egentlig ganske frekt. Anonymkode: 076a1...fd6 Enten sitter de "en og en" enslig på et bord med med par de kjenner godt og er mye sammen med på fritiden - eller så blir de sittende med en en annen enslig, villt fremmede mennesker fra en annen del av landet som de aldri har møtt, og aldri vil møte igjen. Vet ikke hva som er "frekkest" jeg. JEG ville hvertfall myyye heller sittet med de jeg kjente og pleide å henge med på fritiden, enn å bli plassert med en random som ikke har noen felles interesser med meg selv, og som jeg med all sannsynlighet heller ikke vil komme spesielt godt overens med. (sistnevnte er basert på slik jeg kjenner disse menneskene). Bare fordi man på DØD og liv må sitte med en annen singel person. Endret 18. januar 2016 av FebruarMamma
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #14 Skrevet 19. januar 2016 Den 18.1.2016 at 9.01, FebruarMamma skrev: Enten sitter de "en og en" enslig på et bord med med par de kjenner godt og er mye sammen med på fritiden - eller så blir de sittende med en en annen enslig, villt fremmede mennesker fra en annen del av landet som de aldri har møtt, og aldri vil møte igjen. Vet ikke hva som er "frekkest" jeg. JEG ville hvertfall myyye heller sittet med de jeg kjente og pleide å henge med på fritiden, enn å bli plassert med en random som ikke har noen felles interesser med meg selv, og som jeg med all sannsynlighet heller ikke vil komme spesielt godt overens med. (sistnevnte er basert på slik jeg kjenner disse menneskene). Bare fordi man på DØD og liv må sitte med en annen singel person. Jeg ville blitt blandet med noen jeg kjente og noen jeg ikke kjente, men iallfall ikke blitt satt som eneste single på et bord. Anonymkode: 076a1...fd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå