Gå til innhold

Ok å nekte stiletter i eget hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde selskap i jula. Vi har ny leilighet med parkettgulv. En venninne hadde på seg stilettheler som jeg ba henne ta av for å ikke skade gulvet. Hun ble tydelig fornærmet. Er det ikke legitimt at vi ikke ønsker skader i ny parkett? Har ikke snakket med henne siden det. Tror hun er sur på meg....

Anonymkode: c2bce...b45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som 19 år har min far alltid nektet meg å brukt høye heler og bedt meg informere venner og bekjente når jeg hadde besøk/fest om at det helst skulle unngås:)
Skjønner det godt, vet hvor det skader gulvet!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp knotter du kan ha på hælene til folk som kommer.  Kjedelig å gå barføtt inne hos folk når en vil være fin, skoene er endel av antrekket. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Dette kan du helt klart nekte, man kan jo ikke ødlegget et helt gulv, bare fordi gjesten har lyst å gå med hæler. Jeg ville begynt grine, om jeg fikk gulvet fult med riper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg opplevd flere ganger, at man blir bedt å ta av skarpe høye hæler. Skjønner det godt, gulvet blir jo ødelagt! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble hun sur for det? det er jo synd. syns det er legitimt å be henne ta de av seg da ja. 

Anonymkode: ea822...317

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, DreamOn skrev:

Kjøp knotter du kan ha på hælene til folk som kommer.  Kjedelig å gå barføtt inne hos folk når en vil være fin, skoene er endel av antrekket. 

Godt forslag.

Men egentlig synes jeg de som ønsker å gå med sko inne, kan handle inn slike knotter selv og ha med seg i vesken

Anonymkode: 55f5e...f86

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt forslag.

Men egentlig synes jeg de som ønsker å gå med sko inne, kan handle inn slike knotter selv og ha med seg i vesken

Eller ha med seg et par sko som kun er til innebruk og ikke har hæler som ødelegger gulv. For eksempel en lavere type pumps med tykkere hæler. 

Anonymkode: 82ca4...828

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller ha med seg et par sko som kun er til innebruk og ikke har hæler som ødelegger gulv. For eksempel en lavere type pumps med tykkere hæler. 

Det er også lurt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk skal gå med sko innendørs i privathjem

Anonymkode: 024bc...7f1

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært diskutert før her, og jeg må ærlig innrømme at jeg ble satt ut av hvor mange som hevder sin rett til å ripe opp vertskapets gulv med stilettene sine fordi at "sko er en del av antrekket!!!". Om man ikke klarer å sette sammen et antrekk uten at det ødelegger gulvet til folk, så vil jeg si man har vel så dårlig etikette som de som liksom ikke skjønner at "SKO ER EN DEL AV ANTREKKET!"

Anonymkode: 1738d...34e

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

893_reparer_skader_i_parkett.jpg
ingen av mine gjester får bruke høye hæler innendørs.
Har selv en venn som fikk gulvet ødelagt nyttårsaften 2014.

Endret av herremann
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt helt ok. MEN: du bør opplyse om det på forhånd. Det er veldig vanlig å gå med stiletthæler når man pynter seg. Om man bare har på seg tynn strømpebukse kan det bli kaldt å måtte gå rundt på sokkelesten, i tillegg til at det ikke er så kult når alle andre går med sko (både fordi man føler seg teit som er skoløs, og fordi det er sjang for å bokstavlig talt bli tråkket på tærne av noen med sko). 

Anonymkode: dbd06...aa7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er helt greit å nekte stiletter på parkett ja, men mener også at slikt bør  opplyses om i invitasjonen. Da har folk en sjanse til å sette sammen et antrekk, som ikke ødelegger golvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med denne. Og spesifiser det i invitasjonen, så gjestene får mulighet til å ta med seg et par sko med mindre spisse hæler eller flate ballerinasko. Som mange skriver er det kjedelig og ofte kaldt å gå helt uten sko om man bare har en tynn strømpebukse. Og har man kjole er det ikke alltid det ser så bra ut å ta et par sokker på uten strømpebuksa. Og ikke ha totalt skoforbud, er ikke alle sko som skader gulvet (f.eks lave bunadssko hvis man har bunad bør være lov). 

Anonymkode: 7d753...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som anskaffer golv som ikke er til å gå på, har bare seg sjøl å takke.

Anonymkode: 151f8...147

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som anskaffer golv som ikke er til å gå på, har bare seg sjøl å takke.

Anonymkode: 151f8...147

De som tar på seg sko som ødelegger hjemme-gulv, har seg selv å takke når de må ta de av.

Anonymkode: 2a258...e83

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be hun legge nytt gulv for deg etter hun har vært på besøk hvis det er så viktig for hun. Må være galskap å gå på stiletter innendørs om man ikke har flislagt gulv eller vegg til vegg teppe.. 

Eventuelt laminat som tåler en trøkk..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder folk å ha parkett? Tåler jo ingen verdens ting. "Joda, det tåler mye om du bare ungår dette, dette, dette, dette og dette og gjør dette, dette, dette og dette." At dere gidder. Hvis du ikke tåler at folk pynter seg, så får du la være å ha fest.

Anonymkode: caa1b...0f6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Av det jeg kan lese her er jeg ikke urimelig fordi jeg ikke ønsker at mitt eget gulv skal bli ødelagt. Det virker som de fleste har samme holdning til dette som meg.

Anonymkode: c2bce...b45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...