AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 Om man har alltid veid et sted mellom 47-55 kg. Og man blir gravid. Legger på seg ca 25 kg og noen måneder etter så veier man ca det samme som før graviditet. Magen har litt løs hud helt nederst. Man er i tyveårene da dette skjer. Om man i trettiårene legger på seg ca like mye som i graviditeten den gang (men uten graviditet, men pga sykdom) , er det vanskeligere å gå ned disse kiloene? Og vil kroppen bli enda mer herjet med og enda mer slapp hud etter et evt vekttap på ca 20 kg? Anonymkode: 9ecb1...d14
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #2 Skrevet 13. januar 2016 Nå forsvinner en del av gravidkiloene som resultat av at du føder og det kommer ut ganske mange kilo. Videre tærer amming også en god del på "det ekstra". Så jeg syns ikke det er sammenlignbart. Anonymkode: b6f76...db6 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man i trettiårene legger på seg ca like mye som i graviditeten den gang (men uten graviditet, men pga sykdom) , er det vanskeligere å gå ned disse kiloene? Ja. Anonymkode: 4533f...4e2 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 Kan styrketrening og bygging av muskler fylle ut noe av den slappe huden om man er så heldig og kommer til trivselsvekt? Anonymkode: 9ecb1...d14
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #5 Skrevet 13. januar 2016 Takk for svar forresten : ) Anonymkode: 9ecb1...d14
Gjest Sisti Skrevet 14. januar 2016 #6 Skrevet 14. januar 2016 Det er klart det er vanskeligere å gå ned 25 kg med fett, enn 25 svangerskapskilo som består av baby, vann, morkake, blod og kanskje litt fett,hvor mye av dette forsvinner automatisk etter fødsel. Hva kroppen blir mer herjet og slapp av er individuelt.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #7 Skrevet 14. januar 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan styrketrening og bygging av muskler fylle ut noe av den slappe huden om man er så heldig og kommer til trivselsvekt? Anonymkode: 9ecb1...d14 Du skal bygge mye muskler for at huden skal fylles ut. Da må musklene bli ekstremt store, noe som er nesten umulig, og absolutt ikke ønskelig, i mageregionen, så svaret her må bli nei, muskler kan ikke fulle ut slapp hud. Den kan heller ikke slankes bort. Vanligvis strammer huden seg i løpet av 12-24 mnd, unntaket er hvis du har vært veldig stor, da kan du få et heng av slapp hud. Anonymkode: 0effb...062 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Den 12.1.2016 at 22.01, AnonymBruker skrev: Om man har alltid veid et sted mellom 47-55 kg. Og man blir gravid. Legger på seg ca 25 kg og noen måneder etter så veier man ca det samme som før graviditet. Magen har litt løs hud helt nederst. Man er i tyveårene da dette skjer. Om man i trettiårene legger på seg ca like mye som i graviditeten den gang (men uten graviditet, men pga sykdom) , er det vanskeligere å gå ned disse kiloene? Og vil kroppen bli enda mer herjet med og enda mer slapp hud etter et evt vekttap på ca 20 kg? Anonymkode: 9ecb1...d14 Hei. Jag hadde samme problem, altså vsr gravid (vekttapet ble ganske raskt), men da ble jeg gravid annen gang og da har jeg slet med de overflødige kiloene i årevis nå. Først så har jeg ikke gjort noe med dette og trodd "det er jo bare naturlig". Men så bestemte jeg meg å ta grep og gå ned i vekt. Jeg er 31 nå og fikk annet barn for 4 år siden nå. Litt trening, annet kosthold og kosttilskudd for slanking, da blir det bedre. Men det tar tid siden jeg ikke hadde gjort noe med meg selv på 2 år etter fødselen. Anonymkode: dd77f...5cd
Gjest Runforit Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Den 12. januar 2016 at 22.01, AnonymBruker skrev: Om man har alltid veid et sted mellom 47-55 kg. Og man blir gravid. Legger på seg ca 25 kg og noen måneder etter så veier man ca det samme som før graviditet. Magen har litt løs hud helt nederst. Man er i tyveårene da dette skjer. Om man i trettiårene legger på seg ca like mye som i graviditeten den gang (men uten graviditet, men pga sykdom) , er det vanskeligere å gå ned disse kiloene? Og vil kroppen bli enda mer herjet med og enda mer slapp hud etter et evt vekttap på ca 20 kg? Anonymkode: 9ecb1...d14 Kommer helt an på personen. Det er genene som bestemmer om ting spretter på plass igjen eller ei. Jeg gikk riktignok kun opp 12 kg, men etter 1 uke var kroppen på "plass" igjen og etter noen månender så var jeg skrapet for fett og jeg er 34 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå