Gjest The Lost Dreamer Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 Jeg burde egentlig øve til en matteprøve i morgen, men altså, klarer ikke. Derfor bestemte jeg meg for å skrive et lite innlegg her om noe irriterende. Nemlig innvandrere, eller nærmere bestemt; lykkejegere. Dag inn og dag ut får vi høre om asylsøkere som nekter å gjøre som politiet forteller, er kriminelle og er misfornøyd med forholdene i Norge. Ja noen sier til og med at de hadde det bedre der de kom fra. Da blir jeg litt paff. Føles ut som om de slår meg med et balltre i trynet. I Syria, og forsåvidt mange flere land, er det krig. Folk lever med bomber over huet, lite mat, ingen skole, og for ikke å snakke om frykten og angsten som sitter i magen på innbyggerne i landa 24/7. Frykten og angsten for at de eller noen de er glad i kan dø når som helst, uten at de kan få hjelp. Hvordan har da asylsøkere verdighet til å nekte å gjøre som politiet sier, klage og gjøre div. ulovlige ting som å stjele, voldta og drive med seksuell trakassering? Hva/Hvem tror de at de er!? Er det noen i Europa som ikke har en eneste klagerett ang. boforhold når ting stort sett er bra, så er det asylsøkerne fra disse landa som bombes hver dag! De skal være glad de er i live. De skal være glad de får tak over hodet, mat, rent vann og ikke trenger å være redde for å dø hele tiden! Jeg er enig i at et land som feks. Norge, så forventer man at boforhold et ''luksus'' (i alle fall for asylsøkerne), men Norge sliter allerede selv nå. Norge prøver så godt de/vi kan for å hjelpe, men det er umulig å hjelpe 80000 på en gang! Å skaffe disse folka ly, varme, mat og en mulighet til å leve. Så klart skal vi hjelpe, det er jeg fullt for, men ikke når folk oppfører seg som de gjør!? Ikke misforstå, mange er kjempe koselige, er her i Europa fordi de virkelig har rømt, har ønske om å bli en del av samfunnet og gjøre noe produktivt, men det er så utrolig mange som er så negative. Det er faktisk ikke rettferdig mot de som er igjen i de landa som blir bomba. Det er de som har blitt igjen som trenger hjelp! Ikke lykkejegerne som har kommet bare for luksus. Folk fra midt-østen tror Europa er så jævla luksus. At alle sitter og bare driter penger, og når de skjønner det ikke virkelig er sånn, så får de det til å gå utover oss. De klager på oss, skremmer oss og ''stjeler'' fra oss! På hvilken måte er det greit!? Det som er så tragisk er at de fleste er ''muslimer''. Jeg har alltid vokst opp med å tro at Islam er en fredelig religion. Alltid trodd at muslimer bare vil alles beste og prøver sitt beste for å gjøre Gud/Allah fornøyd, men bullshit! Hele slekta mi er muslimer, men ingen av disse har noen gang oppført seg så tåpelig som disse lykkejegerne som kommer hit! Jeg vet ærlig ikke hva jeg skal tro lenger om denne såkalte religionen som heter ''Islam''. Faren min ateist som aldri før. Han avskyr religionen og avskyr at alle i slekta er muslimer. Han går rundt og later som om han er muslim pga. familie og kjente, mens innerst inne hater han religionen som pesten. Før skjønte jeg ikke hvordan, men nå, nå skjønner jeg. Dette skal nå ikke handle om religion egentlig, men de fleste lykkejegerne som kommer hit er jo muslimer, så hvordan kan de oppføre seg som de gjør? Mennene gjør det attpåtil i Guds/Allahs navn. Wtf? Det som skjedde i Tyskland skremmer meg sykt. Det at asylsøkere nekter å bytte asylmottak fordi de ikke er fornøyd med bildene de har sett av det nye, skremmer meg. Jeg mener at alle som klager/nekter å høre på politiet burde sendes tilbake til landet de kom fra umiddelbart. Ikke fordi jeg ikke bryr meg om dem, til tross for dumheten demmes, så gjør jeg det. Men det finnes faktisk grenser for hvordan en kan oppføre seg i et land som ikke er deres engang. Det er en hel by i Syria som er omringa av døden. Folk sulter. Spedbarn får melk hver 10 dag. Folk koker blader og spiser dette. De trygler om hjelp, men får de noe? Ikke så vidt jeg vet. Asylsøkerne som klager, altså lykkejegerne burde tenke på de folka som ikke er like heldige som dem og fortsatt blir torturert, men nei. De tenker bare på seg selv. Sier ikke at Europa håndterer situasjonen perfekt, for alt er egentlig kaos. Men herregud asylsøkerne gjør bare alt vanskelig for alle. Jeg skjønner bare ikke hvordan de har hjertet til å klage når de har rømt fra døden. Er ikke det det viktigste?
Kragebein Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Kragebein, mod
Gjest supernova_87 Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 Du skriver "ikke misforstå ...". Det hadde vært enklere å ikke misforstå om du kunne generalisert litt mindre. Det ødelegger litt at du skriver "Alle, absolutt alle, alle, hele gjengen, alle. Men ikke misforstå, det gjelder ikke han ene.". Du har mange gode poeng, og etter hvert kommer du med nyanser, men det druknet i generaliseringene fra tittelen og første halvdel av innlegget. Hadde blitt så mye bedre hvis du hadde droppet "de" vs "oss" retorikken, stereotypier og generaliseringer.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #5 Skrevet 13. januar 2016 De er ikke innvandrere. De er flyktninger. Anonymkode: 93daf...288 2
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 13. januar 2016 #6 Skrevet 13. januar 2016 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er ikke innvandrere. De er flyktninger. Anonymkode: 93daf...288 Trodde innvandrer også kan bety utledning. Noen som har kommet inn i landet ditt, men som ikke er derfra 26 minutter siden, Rainstorm skrev: Du skriver "ikke misforstå ...". Det hadde vært enklere å ikke misforstå om du kunne generalisert litt mindre. Det ødelegger litt at du skriver "Alle, absolutt alle, alle, hele gjengen, alle. Men ikke misforstå, det gjelder ikke han ene.". Du har mange gode poeng, og etter hvert kommer du med nyanser, men det druknet i generaliseringene fra tittelen og første halvdel av innlegget. Hadde blitt så mye bedre hvis du hadde droppet "de" vs "oss" retorikken, stereotypier og generaliseringer. Ja, jeg ser jeg har delt oss og de, men du skal vite at jeg ikke er norsk og ikke sier ''vi'', men ''dere'' i enkelte saker. Rett og slett fordi jeg ikke føler jeg kan skrive ''vi'' når jeg ikke er norsk. Det var ikke meningen å generalisere (gjorde det hvertfall ikke helt med vilje). Endret 13. januar 2016 av The Lost Dreamer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå