urlm Skrevet 13. januar 2016 #1 Del Skrevet 13. januar 2016 Fikk i dag vite at en venn av romkameraten min hadde sendt masse linker til en nær venn av meg med mine innlegg på diverse forum. Dette var innlegg vedrørende samlivsproblemer med min nåværende kjæreste og andre flaue, sensitive ting jeg aldri ville at noen andre skulle vite om! Jeg bor med denne mannen, det er han som eier leiligheten, og jeg må nok bo her i 6 gode måneder til. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Jeg gidder ikke konfrontere han med det. Har jeg noe juridisk grunnlag her? Er jo utrolig lavmål og snoke på andres PC og spre sensitiv, personlig informasjon herfra til mine venner og bekjente! Nå kommer jeg ikke til å klare å se han i øynene igjen, det er så utrolig flaut. For ikke å snakke om at "alle" vennene mine vet det nå, og at folk driver og sender disse innleggene rundt og ler av dem. Mannen er 25 år gammel, visste virkelig ikke at han vår så umoden som dette. Gleder meg bare til jeg kommer meg ut herfra, men skulle virkelig ønske jeg kunne saksøke han for denne oppførselen! Nå er det allerede nok oppmerksomhet rundt disse innleggene, så om de får litt mer oppmerksomhet mot at jeg anmelder forholdet vil jeg faktisk vurdere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #2 Del Skrevet 13. januar 2016 Det er mulig at dette faller inn under straffeloven §145 som datainnbrudd eller "urettmessig åpning av brev", men jeg er ikke jurist. Anonymkode: 42746...6fa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Del Skrevet 13. januar 2016 Det eneste jeg kan tenke på er rettighetene dine som leietaker. Utleier, selv om man bor under samme tak, har ingen rett i å snoke i leietakers eiendeler. Dette kan du gå videre med. Jeg regner med at det er flust av dokumentasjon på at han har spredt dette. Du bør for øvrig få deg passord på PC'en, særlig når du har sensitiv informasjon liggende her. Anonymkode: 54f55...1ce 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urlm Skrevet 13. januar 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 13. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste jeg kan tenke på er rettighetene dine som leietaker. Utleier, selv om man bor under samme tak, har ingen rett i å snoke i leietakers eiendeler. Dette kan du gå videre med. Jeg regner med at det er flust av dokumentasjon på at han har spredt dette. Du bør for øvrig få deg passord på PC'en, særlig når du har sensitiv informasjon liggende her. Anonymkode: 54f55...1ce Jeg har passord, men hender jeg lar PCen stå oppe, men den er alltid på rommet mitt. Han har med andre ord gått inn på rommet mitt, snoket på PCen min og i tillegg spredt dette til mine venner og klassekamerater. Helt syk oppførsel. Nå aner jeg ikke hvem som vet det eller ikke vet det, dette er en enorm påkjenning for meg sosialt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulle Skrevet 13. januar 2016 #5 Del Skrevet 13. januar 2016 Dette syns jeg er så graverende at jeg ville hørt med politiet om mulighet for anmeldelse. Hvorfor må du vente i 6 Mnd før du flytter ut? Oppsigelsestid med depositum? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #6 Del Skrevet 13. januar 2016 Et øyeblikk siden, urlm skrev: Jeg har passord, men hender jeg lar PCen stå oppe, men den er alltid på rommet mitt. Han har med andre ord gått inn på rommet mitt, snoket på PCen min og i tillegg spredt dette til mine venner og klassekamerater. Helt syk oppførsel. Nå aner jeg ikke hvem som vet det eller ikke vet det, dette er en enorm påkjenning for meg sosialt. Det forstår jeg, men prøv og hold deg sammenfattet. De som synes dette er festlig og ikke forstår at dette er drøyt er ikke dine ekte venner. Slike mennesker vil du ikke ha i livet ditt. Jeg er ganske sikker på at du kan anmelde han for dette, så fremt boforholdet står tydelig i kontrakten. Anonymkode: 54f55...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #7 Del Skrevet 13. januar 2016 Du gidder ikke konfrontere han men du vil saksøke han? Jaha.. Anonymkode: af347...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 13. januar 2016 #8 Del Skrevet 13. januar 2016 Dette er garantert ikke lovlig. Invadering av privatliv eller noe. Men har han spredt det fra din bruker eller sin? Du må uansett ha bevis.' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #9 Del Skrevet 13. januar 2016 Ser for meg at straffeloven §§ 204 (innbrudd i datasystem, kanskje uaktuell pga. manglende sikkerhet, men det er mulig det er snakk om en uberettiget framgangsmåte), 266 (hensynsløs atferd) og/eller 268 (uberettiget adgang til rom) kan være overtrådt. Er ikke jurist. http://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§204 http://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§266 http://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§268 Anonymkode: 97eea...b8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #10 Del Skrevet 13. januar 2016 Det er her du nå skal bli eksepsjonelt, iskaldt og fullstendig kalkulert RASENDE. Du skal gå til din romkamerat og fortelle hva som har hendt, informere om at den lille pikkløse dritten av en venn han har, har invadert ditt privatliv, og har formidlet denne informasjonen. Han kan dermed formidle at du politianmelder utøyet, og at om det ender med henleggelse, så kommer han til å bli innkalt til et avhør og konfrontert med sin ekstremt lave verdi som menneske. Linker er spredd uansett, så jeg ville ha skrevet på status FB eller Snap eller hvilken platform du bruker - med de som er aktuelle for å ev. ha sett det, at du har blitt utsatt for dette, navngitt hvem, at han har aktivt gått inn på din PC og har gjort dette for å være jævlig, og spurt retorisk hva andre synes om å gjøre slikt. Siden han HELT utrolig nok er eldre enn 14 år, så kommer alle du kjenner til å fordømme ham og ha sympati med deg. Han kommer ikke til å ha nubbesjangs til å få seg et nummer før tidligst i 2020. Garantert. Skaden er skjedd - på tide å ta en grusom hevn. Get even! Anonymkode: 592d8...d3e 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 13. januar 2016 #11 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er her du nå skal bli eksepsjonelt, iskaldt og fullstendig kalkulert RASENDE. Du skal gå til din romkamerat og fortelle hva som har hendt, informere om at den lille pikkløse dritten av en venn han har, har invadert ditt privatliv, og har formidlet denne informasjonen. Han kan dermed formidle at du politianmelder utøyet, og at om det ender med henleggelse, så kommer han til å bli innkalt til et avhør og konfrontert med sin ekstremt lave verdi som menneske. Linker er spredd uansett, så jeg ville ha skrevet på status FB eller Snap eller hvilken platform du bruker - med de som er aktuelle for å ev. ha sett det, at du har blitt utsatt for dette, navngitt hvem, at han har aktivt gått inn på din PC og har gjort dette for å være jævlig, og spurt retorisk hva andre synes om å gjøre slikt. Siden han HELT utrolig nok er eldre enn 14 år, så kommer alle du kjenner til å fordømme ham og ha sympati med deg. Han kommer ikke til å ha nubbesjangs til å få seg et nummer før tidligst i 2020. Garantert. Skaden er skjedd - på tide å ta en grusom hevn. Get even! Anonymkode: 592d8...d3e Dette!!! Hvem er du, HVOR HAR DU VÆRT HELE MITT LIV og kan vi klekke ut en ond plan for å overta verdensheredømme?? Endret 13. januar 2016 av cheshirecat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #12 Del Skrevet 13. januar 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er her du nå skal bli eksepsjonelt, iskaldt og fullstendig kalkulert RASENDE. Du skal gå til din romkamerat og fortelle hva som har hendt, informere om at den lille pikkløse dritten av en venn han har, har invadert ditt privatliv, og har formidlet denne informasjonen. Han kan dermed formidle at du politianmelder utøyet, og at om det ender med henleggelse, så kommer han til å bli innkalt til et avhør og konfrontert med sin ekstremt lave verdi som menneske. Linker er spredd uansett, så jeg ville ha skrevet på status FB eller Snap eller hvilken platform du bruker - med de som er aktuelle for å ev. ha sett det, at du har blitt utsatt for dette, navngitt hvem, at han har aktivt gått inn på din PC og har gjort dette for å være jævlig, og spurt retorisk hva andre synes om å gjøre slikt. Siden han HELT utrolig nok er eldre enn 14 år, så kommer alle du kjenner til å fordømme ham og ha sympati med deg. Han kommer ikke til å ha nubbesjangs til å få seg et nummer før tidligst i 2020. Garantert. Skaden er skjedd - på tide å ta en grusom hevn. Get even! Anonymkode: 592d8...d3e Ts- følg dette til punkt og prikke. Gjør det rette, lat som du er en bad ass og få rettferd. Anonymkode: 3804b...bd0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 13. januar 2016 #13 Del Skrevet 13. januar 2016 Dette er helt klart ulovlig. Anmeld og flytt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 13. januar 2016 #14 Del Skrevet 13. januar 2016 OMG! For en dritt. Skjønner at du ikke vil konfrontere han, men er er karma den verste straffen hans. Du MÅ si noe! Send han en melding på Facebook, så blir selve konfronteringen enklere. Er han dick der uten å komme med en unnskyldning som betyr noe, ville jeg uten tvil dratt til politistasjonen, fortalt dem hva som har skjedd og spurt hva du kan gjøre her. Jeg er heller ikke jurist, men jeg føler det er flere lovbrudd her. Å bryte seg inn på ditt rom, lese dine personlige ting, stjele dem og så spre dem! Jeg hører ofte slike ting skje med ungdommer i ungdomsskolealder, og der får den som sprer bildet (eller hva det nå er) en riktig kjip straff. Og dette er 15-åringer. Da må det jo være noe for voksne også, som får strengere straffer enn barn. Nei, tenk på hvor dritt situasjonen din er pga dette, hvor kuk han er og bli skikkelig forbannet før du konfronterer han. Her fortjener han bitch talk. Ikke noe forståelsesfull snillsnakk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 13. januar 2016 #15 Del Skrevet 13. januar 2016 Hvordan kan du bare la dette gå uten å gjøre noe med det? Du er nødt til å snakke med han. Jeg hadde konfrontert han med en gang, kontaktet politi og prøvd å klekke ut en god hevn. Mannen er 25 år, han er ikke et barn og skjønner rett og galt. Han har ingen unnskyldning for det han har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 13. januar 2016 #16 Del Skrevet 13. januar 2016 At det er galt gjort er det ikke noen tvil om, men om du kommer noen vei med å saksøke er vel tvilsomt. Skaden er skjedd. Det viser hvor viktig det er å tenke sikkerhet. Bruk skikkelige passord, og sørg at ingen kjenner til dem. Folk har hele sine liv på PCen og mobilen, og det er når slikt skjer man innser at man må passe bedre på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #17 Del Skrevet 13. januar 2016 Et øyeblikk siden, stan skrev: At det er galt gjort er det ikke noen tvil om, men om du kommer noen vei med å saksøke er vel tvilsomt. Skaden er skjedd. Det viser hvor viktig det er å tenke sikkerhet. Bruk skikkelige passord, og sørg at ingen kjenner til dem. Folk har hele sine liv på PCen og mobilen, og det er når slikt skjer man innser at man må passe bedre på det. Å anmelde er jo ikke det samme som å saksøke. Anmeldelse er det eneste rette her. Det blir helt feil å ikke anmelde. Ta skjermdumper og alle bevis du kan ha, med til politiet. Anonymkode: 6e762...0c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #18 Del Skrevet 13. januar 2016 1 time siden, urlm skrev: Fikk i dag vite at en venn av romkameraten min hadde sendt masse linker til en nær venn av meg med mine innlegg på diverse forum. Dette var innlegg vedrørende samlivsproblemer med min nåværende kjæreste og andre flaue, sensitive ting jeg aldri ville at noen andre skulle vite om! Jeg bor med denne mannen, det er han som eier leiligheten, og jeg må nok bo her i 6 gode måneder til. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Jeg gidder ikke konfrontere han med det. Har jeg noe juridisk grunnlag her? Er jo utrolig lavmål og snoke på andres PC og spre sensitiv, personlig informasjon herfra til mine venner og bekjente! Nå kommer jeg ikke til å klare å se han i øynene igjen, det er så utrolig flaut. For ikke å snakke om at "alle" vennene mine vet det nå, og at folk driver og sender disse innleggene rundt og ler av dem. Mannen er 25 år gammel, visste virkelig ikke at han vår så umoden som dette. Gleder meg bare til jeg kommer meg ut herfra, men skulle virkelig ønske jeg kunne saksøke han for denne oppførselen! Nå er det allerede nok oppmerksomhet rundt disse innleggene, så om de får litt mer oppmerksomhet mot at jeg anmelder forholdet vil jeg faktisk vurdere det. Hvorfor stoppet ikke dette når det nådde den nære vennen din? Ettersom ''alle'' andre vennene dine nå også vet om dette, så har vel den nære vennen din videresendt det h*n fikk? Og hvilke venner er det som hjelper til å spre dette rundt kun for å drite deg ut? Ellers enig med de andre her; anmeld. Anonymkode: bc20e...e4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. januar 2016 #19 Del Skrevet 13. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å anmelde er jo ikke det samme som å saksøke. Anmeldelse er det eneste rette her. Det blir helt feil å ikke anmelde. Ta skjermdumper og alle bevis du kan ha, med til politiet. Anonymkode: 6e762...0c5 Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #20 Del Skrevet 13. januar 2016 Anmeld og meld deg inn i leieboerforeningen for å få hjelp til å avslutte leieforholdet. Dette er bare ikke akseptabelt!! Fy fader så drøyt Anonymkode: 127c8...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå