AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 Vi har en sterilisert jentepus på ca 5år. Vi overtok den fra noen bekjente da de fikk barn og katten var aggressiv mot babyen og de fleste andre. Kan ikke si den har blitt så mye bedre de siste 3 årene når den har bodd hos oss, den kan være veldig kosete den ene dagen å så henger den i låret mitt så blodet renner den neste dagen. Nå er vi bare 2 voksne, så vi tåler kattekloring og biting, og har holdt ut med det i håp om bedring. Men når babyen vår kommer vet jeg ikke hva vi skal gjøre. På sommeren ser vi nesten ikke katten siden den drar avgårde på tur og kommer for å spise med 1 til 3 ukers mellomrom. Men på vinteren når kommer den oftere hjem kan dette bli vanskelig. Avliving er selvfølgelig ikke aktuelt, og vi vil ikke gi den bort. Ikke at vi kunne gitt vekk en katt som er så ustabil i humøret. Kan ikke skjønne hva som gjør katten slik. Vi har flere katter som er bare så skjønne og kosete, den sinte katten går selvfølgelig løs på disse også når føler for det. Anonymkode: 813ea...a85
Tvist Skrevet 13. januar 2016 #2 Skrevet 13. januar 2016 Kanskje det kan ha noe med at dere har flere katter, og den helst bør ha et hjem for seg selv? 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 Et øyeblikk siden, Tvist skrev: Kanskje det kan ha noe med at dere har flere katter, og den helst bør ha et hjem for seg selv? Det kan hende. Men den bodde alene hos sine forrige eiere og de andre kattene vi har er hennes barn mulig vår eneste løsning blir å prøve å finne et nytt hjem til den, men kan ikke tenke meg at noen ønsker å overta den Anonymkode: 813ea...a85
Tvist Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 Det er vanlig at mor ikke går sammen med ungene sine. Men har dere fått sjekket henne hos dyrlegen? 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #6 Skrevet 13. januar 2016 16 minutter siden, Tvist skrev: Det er vanlig at mor ikke går sammen med ungene sine. Men har dere fått sjekket henne hos dyrlegen? Ja, det har vi og den er frisk og sprek og feiler ingen ting. Håpet var at den skulle roe seg med litt da den ble sterilisert, men dessverre så merker vi ikke forskjell. Anonymkode: 813ea...a85
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #7 Skrevet 13. januar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avliv den! Anonymkode: bd865...876 Det er helt utelukket. Da må den heller bo her å så lager vi et isolert hjem for den ute, siden den trives best utendørs. eventuelt sperre av et område inne så den får for eksempel kun får være i gangen og i andre etasje... Anonymkode: 813ea...a85
BeautyBox Skrevet 13. januar 2016 #8 Skrevet 13. januar 2016 Hvis dere isolerer den tror jeg dessverre at det blir verre..Katter er sosiale dyr som har behov for sosial stimuli.. :/
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #9 Skrevet 13. januar 2016 Har du sjekket hos dyrlegen at den ikke er syk? Katter kan bli irritable og aggressive av smerter. Anonymkode: de1b5...ef0
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #10 Skrevet 13. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: N Men hva er vitsen med å ha en katt som er så sinna, at du må sperre den inne på et avgrenset område? Misforstått dyrevelferd er hva jeg vil kalle det. Det er rett og slett dyreplageri. Noen ganger lurer jeg på hva som feiler enkelte mennesker, altså! Anonymkode: bd865...876 Nå går den fritt her, og er som jeg skrev lengere opp av og til kosete. Men det problemet er at jeg er litt redd for kattens humørsvingninger og plutselige aggressivitet når vi får en baby i hus. Ser ikke på det som dyremishandling å gi pus et isolert vinterhus utendørs så den har muligheten for å har et lunt sted og oppholde seg utendørs, i tillegg til at den kan oppholde seg på "avgrensede" 75m2 innendørs. Den sosialiseres selvfølgelig med både oss og andre katter og andre dyr utendørs. Det som vil bli begrensninger for den er isåfall at den ikke får være i samme rom som oss mennesker når baby ligger på teppe på gulvet eller er lett utsatt for å komme i konflikt med katten. Anonymkode: 813ea...a85 2
Tvist Skrevet 13. januar 2016 #11 Skrevet 13. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå går den fritt her, og er som jeg skrev lengere opp av og til kosete. Men det problemet er at jeg er litt redd for kattens humørsvingninger og plutselige aggressivitet når vi får en baby i hus. Ser ikke på det som dyremishandling å gi pus et isolert vinterhus utendørs så den har muligheten for å har et lunt sted og oppholde seg utendørs, i tillegg til at den kan oppholde seg på "avgrensede" 75m2 innendørs. Den sosialiseres selvfølgelig med både oss og andre katter og andre dyr utendørs. Det som vil bli begrensninger for den er isåfall at den ikke får være i samme rom som oss mennesker når baby ligger på teppe på gulvet eller er lett utsatt for å komme i konflikt med katten. Anonymkode: 813ea...a85 Synes det høres ut som en god plan. Katten har det jo bra, den er ikke sint hele tiden. Hvis dere er veldig oppmerksomme på kattens signaler, er det mulig for dere å se når den vil angripe? De fleste katter sender ut signaler før de angriper (av sinne), men ikke alle er like enkle å få med seg.
Brimi Skrevet 14. januar 2016 #12 Skrevet 14. januar 2016 Jeg ville kontaktet Bjarne O. Braastad. Kanskje han kan hjelpe deg :-)
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #13 Skrevet 14. januar 2016 Min søster hadde en hund som var aggressiv. Den var litt over et år. Fikk hjelp til å temme han, men så ble det bare verre og verre. Tilslutt så prøvde den å angripe bare en bevegde på seg. Bur var han hysterisk imot. Så å omplassere den var uaktuelt, da den måtte stå i bur. Bilburet gikk han inn i, da han viste at de skulle på tur. Dyrlegen mente at det beste var å avlive han. En flott hund, med utrolig fin blank pels. Trist, men det beste for hunden og. Han knurret selv når pappa skulle slippe han opp til de. Hva om katten klorer babyen? Anonymkode: 9f97b...4b6
Brimi Skrevet 14. januar 2016 #14 Skrevet 14. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min søster hadde en hund som var aggressiv. Den var litt over et år. Fikk hjelp til å temme han, men så ble det bare verre og verre. Tilslutt så prøvde den å angripe bare en bevegde på seg. Bur var han hysterisk imot. Så å omplassere den var uaktuelt, da den måtte stå i bur. Bilburet gikk han inn i, da han viste at de skulle på tur. Dyrlegen mente at det beste var å avlive han. En flott hund, med utrolig fin blank pels. Trist, men det beste for hunden og. Han knurret selv når pappa skulle slippe han opp til de. Hva om katten klorer babyen? Anonymkode: 9f97b...4b6 Beklager OT, men hvorfor i all verden puttet de hunden i bur om den var hysterisk for buret? Det er jo noe av det verste en kan gjøre.
Gjest Tekola Skrevet 14. januar 2016 #15 Skrevet 14. januar 2016 Ryddet for tulleinnlegg, personangrep, spørreundersøkelse og svar til disse. Tekola, admin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå