Gå til innhold

Jakten på en fantastisk vinterjakke (som ikke koster skjorta)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter en god og varm dunjakke. Helst noe ala parajumpers, men de er så utrolig dyre. Har sett litt på jakkene til rockandblue, men det virker som om de er utsolgt over alt. Likte spesielt arctica oxford modellen deres. 

Vil helst ha svart jakke. Er også veldig glad i stor og deilig pelskant (spiller ingen rolle om den er fake eller ekte). Tenker budsjettet ligger på 3500 ca. Noen som vet om den perfekte jakken for meg? Evt hvor jeg får kjøpt rockandblue jakker I Bergensområdet?  

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du ikke bor i områder med mye vind så trenger du ikke pelskant.

Da ville jeg heller kjøpt meg en Uber, modell White Heat.

Den er dyrere, men leverer for pengene ned til -25.

Endret av Mis(s)Understood
Skrevet
2 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Hvis hun synes Parajumpers er dyre, hva får deg til å tro hun vil kjøpe en til 900 pund?

Anonymkode: 50f6a...e6d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun synes Parajumpers er dyre, hva får deg til å tro hun vil kjøpe en til 900 pund?

Anonymkode: 50f6a...e6d

Kjøp den Norge,hos Sportnett f.eks.da koster den under 7".

Greit å vite om noen alternativ som er funksjonelle, Ikke sant ;)

Og det ble vel påpekt at de er dyre, ikke sant :)

Skrevet

Eh, jeg skulle til å foreslå Cubus, jeg har en kjempegod en derfra til 500 kr.. 

Er virkelig 3500 IKKE å koste skjorte?? For en jakke??? 

Anonymkode: cb48b...6a8

• Liker 5
Gjest Astrix01
Skrevet

Jeg kjøpte Canada Goose til dama, og hun er kjempefornøyd! Den kosta 5400,-

Skrevet

Mange selger dyre jakker til en greiere pris på Finn.

Anonymkode: ae702...bcc

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Kjøp den Norge,hos Sportnett f.eks.da koster den under 7".

Greit å vite om noen alternativ som er funksjonelle, Ikke sant ;)

Og det ble vel påpekt at de er dyre, ikke sant :)

under 7 millioner? såå billig??

Skrevet (endret)
29 minutter siden, globalagogo skrev:

under 7 millioner? såå billig??

Du må nok skrelle av halvparten av antallet nuller du omgir deg med ;)

Helt greit du har lyst på Uber, men du gjør ikke noen bra figur her nå.

Misunnelse er en svært lite flatterende egenskap, men jeg unner deg så absolutt å eie en. De er gode.

Og til TS: Hvis du glemmer pelsen så er dunparkasene fra Kari Traa gode i fasongen og deilig varme. De ligger prismessig på rundt sånn 2500 om dagen.

Det er mange å velge mellom i de fleste prisklasser. Lykke til i jakten :)

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, jeg skulle til å foreslå Cubus, jeg har en kjempegod en derfra til 500 kr.. 

Er virkelig 3500 IKKE å koste skjorte?? For en jakke??? 

Anonymkode: cb48b...6a8

Jeg syns ikke 3500 er mye å betale når man er ute etter en skikkelig varm jakke av høy kvalitet som holder I flere år. Bedre det enn å måtte kjøpe ny hver sesong til 500 kr. Jakkene jeg har kjøpt på Cubus/h&m osv før blir fort utslitte og er ikke særlig varme...

• Liker 3
Skrevet
Den 14. januar 2016 at 12.59, Mis(s)Understood skrev:

Det handler ikke om å trenge. Det dreier seg om hva hun ønsker og har lyst på. Jeg ser ikke hva som er galt med pelskant. 

Anonymkode: f34df...950

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en Svea miss smith med pelskrage(ekte). Den koster 3500kr og er helt super! Har hatt den i fire år nå og etter en runde på rens er den like fin som ny. Skikkelig god dunparkas, som etter min mening er finere og mindre "kjerring" enn Parajumpers :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å trenge. Det dreier seg om hva hun ønsker og har lyst på. Jeg ser ikke hva som er galt med pelskant. 

Men det gjør garantert den som hadde pelsen på seg først.

• Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, frk91 skrev:

Jeg har en Svea miss smith med pelskrage(ekte). Den koster 3500kr og er helt super! Har hatt den i fire år nå og etter en runde på rens er den like fin som ny. Skikkelig god dunparkas, som etter min mening er finere og mindre "kjerring" enn Parajumpers :)

Jeg har samme, bare med falsk pels. Den kostet tilnærmet det samme. Jeg liker den også veldig godt. Den har fin passform og finnes i mange fine farger. Det eneste negative er at så mange har den, men jeg bruker den kun på de kaldeste vinterdagene så jeg anser det ikke som et stort problem. 

Gjest Tigress
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Då er faktisk ikkje Über sin White Heat å tilrå, for den kjem med kaninpels i innerkragen. Det var overraskande for meg, for på Sportsnett har dei ikkje pelskanten på, men det hadde jakka då eg fekk ho direkte frå produsenten... Då eg sjekka Sportsnett sist sto det ikkje at det er fordi dei ikkje har pelskanten at dei kan selje ho så billig.

Når det er sagt så må eg berre seie at White Heat er sjukt varm og god, eg visste ikkje at ei jakke kunne vere så varm, og eg trur det er fordi dei sit mykje tettare enn det som er vanleg for parkasar.

Endret av Tigress
Skrevet (endret)
1 time siden, Tigress skrev:

Då er faktisk ikkje Über White Heat å tilrå, for den kjem med kaninpels i innerkragen. Det var overraskande for meg, for på Sportsnett har dei ikkje pelskanten på, men det hadde jakka då eg fekk ho direkte frå produsenten... Då eg sjekka Sportsnett sist sto det ikkje at det er fordi dei ikkje har pelskanten at dei kan selje ho så billig.

Når det er sagt så må eg berre seie at White Heat er sjukt varm og god, eg visste ikkje at ei jakke kunne vere så varm, og eg trur det er fordi dei sit mykje tettare enn det som er vanleg for parkasar.

Ingen kaninpels i min. Om det er billige er vel en sak som i høyeste grad kan diskuteres tenker jeg.

Prisen for kaninen er en tusenlapp i tillegg. Lenke

De er smale over skuldrene, så smale at jeg måtte gå opp 2 størrelse for å få den passelig på ermelengden og over skuldrene.

- aldri regnet meg som bredskuldret før jeg tok på meg en Small og stod med mansjettene et sted mellom håndleddet og albuen, og det var urimelig trangt over skuldrene med kun en kortermet arbeidsskjorte under :ler: 

Skrevet

Jeg har hatt en stor vinterjakke fra Kapphal i nå to sesonger, og den er faktisk veldig varm! For ikke å nevne at den har holdt seg godt. Jeg fryser aldri når jeg går med den, selv i 13 minusgrader :) 

Jeg tror jakka kostet 400 eller 500 kr.

Det er klart at jo dyrere jakka, jo bedre er kvaliteten (tror vi). Men i realiteten betaler vi for et merke ;) Jeg ser virkelig ikke behovet for det. Men, hver sin smak!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Mis(s)Understood skrev:

Jaha. Og hvem hadde på seg den falske pelsen først? 

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha. Og hvem hadde på seg den falske pelsen først? 

Da gav du feilaktig informasjon. Pels er pels, fuskepels er noe helt annet. Det er fuskepels..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...