Gå til innhold

Mistet stemmen totalt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var forkjølet i forrige uke, nå har jeg ikke noe stemme i det hele tatt. Har vært borte siden fredag....

Noen tips om hva som kan hjelpe?

Bør jeg gå til legen ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Du bør i hvertfall IKKE hviske, det anstrenger nemlig også stemmebåndene dine. Ellers er det lite annet du kan gjøre enn å se tiden an, dessverre kan legene også gjøre fint lite (annet enn en kortisonsprøyte som last resort).

Skrevet

Ikke for å skremme, men en gang gikk jeg nesten totalt uten stemme i mange uker, en annen gang gikk det i hvertfall 2-3 uker før jeg hadde noe særlig stemme... :cry: Var til lege, og fikk konstatert "virus". Festlige greier! Er det virus er det nemlig ikke særlig annet å gjøre enn å vente. Er det en vanlig forkjølelse vil du forhåpentligvis merke bedring snart.

- Synes du skal se det an litt, men trenger du sykemelding må du jo naturligvis gå til legen... Har selv prøvd f.eks. varme teer og varm solbærsaft, honning, samt å gurgle hvitløksavtrekk, men har ikke hatt merkbar hjelp av det i de tilfellene det var virus. Har også prøvd tilskudd med svarthyll (Helsekostbutikk), og det kan visstnok hjelpe litt på prosessen dersom det er virus du har i kroppen...

Lykke til, håper du blir helt bra snart! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...