Gå til innhold

hjelp! vil slutte med samsoving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde dere gjort dette?  

Min situasjon er betydelig endret,  er alenemor til tre gutter,  5 og 3 år, og så har jeg en på 9 mnd som sovner ved puppen! Jeg er nødt til å slutte å samsove med han fordi han tar fra meg søvnen.  Noen flinke hoder her?  Ingen skrikekur takk. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan du si litt mer om situasjonen nå? Hvordan sover barnet, har du prøvd andre løsninger og hvordan gikk det?

jeg hadde førstemann i sengen vår i flere måneder, deretter egen seng ved siden av meg til han var over året. Gruet meg veldig til å flytte ham til eget rom, og utsatte det stadig. Men alle sov urolig (våknet av hverandres lyder), så vi måtte nesten. 

Da barnet fikk eget rom skjedde.... ingenting! Han la seg, sovnet, og våknet dagen etter. Så jeg gruet meg uten grunn. 

Kan det skje for deg også, tro? Eller har du prøvd før og det ble vanskelig?

Endret av Epleskall
  • Liker 1
Skrevet

Nei.  Jeg har ikke prøvd å la han sove i eget rom.  Bare det å legge han i egen seng... Tenker på hvor lenge han kommer til å protestere. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, needinspiration skrev:

Nei.  Jeg har ikke prøvd å la han sove i eget rom.  Bare det å legge han i egen seng... Tenker på hvor lenge han kommer til å protestere. 

Eh.....det er vel kanskje det mest åpenbare å prøve det først.

Anonymkode: d029b...b6c

• Liker 1
Skrevet

Er det lurt å begynne med avvenning når begge to våknet opp i feber modus?  

Skrevet

Jeg ville ventet til dere var friske. Ikke noe poeng å begynne med rutineendring hos et sykt barn.

Men du må jo bare begynne med å legge ham uten amming, og ta det derfra. Jeg ville startet med ny legging, dvs i egen seng, enten på ditt rom eller eget rom. Og evt tatt ham opp i senga i løpet av natta, for så å avvenne det etter hvert. Men sikkert flere måter å gjøre det på.

• 2 uker senere...
Skrevet

Da har jeg endelig tatt mot til meg og brukt en og en halv time med småen som gråt den siste halvtimen. Jeg var her ved hans seng hele tiden sånn at han forsto at jeg var til stede.  Nå håper jeg bare at han sover natta gjennom. 

Jeg skal vel bruke et par dager på tilvenning av å finne sin egen søvn? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...