Gå til innhold

Genial flåttfjernar

Pip

Anbefalte innlegg

Ville berre anbefale denne flåttfjernaren. Den er 'idiotsikker' - og du får ut flåtten kjapt og greit utan unødig plage verken for deg eller dyret ditt. I pakken er det to stk. - ein liten ein til heilt 'ferske' flått, og ein større. Eg kom over denne på eit flyttesal på vår lokale dyrebutikk, då kosta han rundt 40 kroner.

Løp og kjøp! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En slik en har jeg aldri sett. Men den vil jeg ha. :-) Hvilken kjede hørte denne butikken til. Synes nemlig det er så himla dårlig utvalg på slike dyrebutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den bare til bruk på dyr, eller kan den brukes på oss tobeinte, også? Jeg har en flåttfjerner som er kjøpt på apotek; ser ut som en pinsett med en spiralfjær rundt, den festes rundt flåtten og snurres rundt og rundt til flåtten blir sjøsyk og slipper taket... Denne så jo litt enklere ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik flåttfjerner. Utrolig greie. Jeg kjøpte min på dyreklinikken samtidig som ejg fikk flåttmiddel til katten.

Tror egentlig at de er spesialtilpasset dyr med mye pels, men gå sikkert greit å bruke den på mennesker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur godt den kan brukast på menneske - eg brukte den vesle til å ta ein liten flått på 'øyrekanten' til katten, og der er det joj ikkje noko særleg pels, så skulle tru det blir det same.

Butikken eg var på høyrer til Norske Zoo og Frø, og har veldig godt utvalg - i alle fall finn eg det eg skal ha der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

går utifra tegningene på den siden at kroken virker ved at du hekter den mellom hodet på flåtten og "blodsekken" hans og du trekker rett opp bare? de dyra sitter veldig godt, er vel ikke fare for at blodsekken deres løsner å bare hodet blir igjen? skjedde meg ofte før da jeg brukte en slags pinsett :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

går utifra tegningene på den siden at kroken virker ved at du hekter den mellom hodet på flåtten og "blodsekken" hans og du trekker rett opp bare? de dyra sitter veldig godt, er vel ikke fare for at blodsekken deres løsner å bare hodet blir igjen? skjedde meg ofte før da jeg brukte en slags pinsett  :-?

Hvis du går inn på "instructions for use" ser du at du må vri den rundt 2/3 ganger før flåtten slipper taket - du kan altså ikke bare trekke den rett opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...