Gå til innhold

Trenger nye venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er innflytter på et medium stort sted, hvor jeg og familien nå har bodd i ti år. I løpet av denne tiden har jeg blitt kjent med mange. Noen få har blitt nære venninner, mens andre er bekjente. 

De nære venninnene er i en gjeng, der alle unntatt meg og en til har sterk tilknytning til hverandre. (De har kjent hverandre siden barneskolen) Det er selvfølgelig uproblematisk, og jeg er takknemlig for å få være en del av fellesskapet deres. 

Problemet er bare at jeg tror den ene av disse misliker meg. Vi er veldig forskjellige som personer, og har ofte ulike meninger, men dette har jeg aldri tenkt på som et "problem". Vi er ganske greie damer begge to, så det er ikke slik at vi er i tottene på hverandre. Men det siste året har jeg merket at denne prøver å snu spesielt en av de andre "mot" meg. Den andre er den jeg egentlig har hatt best kjemi med. Hun er singel med to barn, og vi har hatt mye hverdags kontakt oss i mellom. Både med og uten unger. Nå har det mer eller mindre forsvunnet, og grunnen er at denne andre tydeligvis sier noe om meg. 

I tillegg merker jeg at denne sopm ikke liker meg ofte velger "den gamle venninnegjengen" som forum for å finne på noe, fremfor å velge å inkludere meg. jeg vet ikke om de andre tenker over det, men jeg kjenner det bløir litt sårt., 

Problemet mitt er jo at dersom jeg skal distansere meg fra en, så vil det gjerne føre til at jeg distanserer meg fra begge. Og det synes jeg er veldig trist. 

Konklusjonen er at jeg nok må prøve å utvide kretsen av nære venner. det er ikke så enkelt... men det må visst til.

Anonymkode: 7825f...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...