Gå til innhold

Folk som ikke har problemer med å svindle andre.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det egentlig med folk som låner penger uten planer om å tilbakebetale?  Bor i et kollektiv nå med en som lånte 500 kroner av meg, tenkte det var safe siden vi bor sammen, men ser ut som jeg kan se langt etter de pengene. I stedet for å betale tilbake kommer han regelmessig og spør om han kan låne mer penger slik han kan kjøpe noen øl! Synes det er toppen av frekkhet å heller dra ut på byen enn å gjøre opp for seg og når jeg sier det så får jeg bare beskjed om at jeg får pengene "i morgen" som aldri kommer. 

Etter jeg lånte han penger fant jeg jo også ut at han har lånt ganske mye mer penger av andre uten å gjøre opp for seg. Ene personen skyldte han 5000 og da lånegiver begynte å purre så sluttet bare lånetager å svare på meldingene. 

Dette må vel være en fyr som har null omtanke for andre mennesker? 

Anonymkode: aff62...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svindlere (dvs. de som tar andres ting uten å gjøre opp for seg) finnes dessverre. Du har tydeligvis møtt en.

For din økonomiske del egen del bør du redusere kontakten med slike personer. Overlatt dette heller til NAV eller andre offentlig institusjoner.

Anonymkode: 7c904...4ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare drittsekker som kun tenker på seg selv og hvordan de skal få mest mulig goder av andre.

Vær glad du lærte hvordan vedkommende er før du brukte mer penger på han. Du slapp tross alt billigere unna enn han som hadde lånt bort over 5000.

Og selvsagt er det full stopp i pengekranen fra nå.

Og et hett tips til slutt: pass på at han ikke kommer seg inn på rommet ditt og forsyner seg av evt øl, tobakk og andre attraktive varer. Har lært på den harde måten selv at noen mener at "ditt er mitt", men kun i deres favør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, O.G. skrev:

Men du fortsetter vel ikke å låne ham penger?

Nei, låner ikke fyren mer penger. Sagt ifra til de andre i kollektivet også så de vet at de ikke skal låne han penger. 

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Kanskje han har glemt det? Minn han på det ved å si at du trenger de fem hundre han skylder til helga, så her er kontonr mitt, og gi han en lapp med nr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, låner ikke fyren mer penger. Sagt ifra til de andre i kollektivet også så de vet at de ikke skal låne han penger. 

TS

Kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å glemme fyren en veninne av meg bodde i kollektiv med. Han hadde leid en stor leilighet med mange rom og leide ut de overskydne rom til andre studenter. De betalte husleie til han og han overførte så pengene til huseier. Trodde de inntil huseier en dag sto drittforbannet på døren  og lurte på hvorfor han ikke hadde fått husleie på et halvt år. 

Den "sympatiske" fyren var da allerede langt borte med tingene sine. Han ble selvfølgelig saksøkt men det var ikke noe å hente der. Huseier og de andre studentene så aldrig noe til pengene. Under saken kom det fram at han gjorde slikt jevnlig. Det var vist slik han finansierte juss-studiene sine (ja juss!). Sist jeg så noe til han prøvde han å komme seg opp og fram som politiker. 

Anonymkode: 64992...bcb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det egentlig med folk som låner penger uten planer om å tilbakebetale?  Bor i et kollektiv nå med en som lånte 500 kroner av meg, tenkte det var safe siden vi bor sammen, men ser ut som jeg kan se langt etter de pengene. I stedet for å betale tilbake kommer han regelmessig og spør om han kan låne mer penger slik han kan kjøpe noen øl! Synes det er toppen av frekkhet å heller dra ut på byen enn å gjøre opp for seg og når jeg sier det så får jeg bare beskjed om at jeg får pengene "i morgen" som aldri kommer. 

Etter jeg lånte han penger fant jeg jo også ut at han har lånt ganske mye mer penger av andre uten å gjøre opp for seg. Ene personen skyldte han 5000 og da lånegiver begynte å purre så sluttet bare lånetager å svare på meldingene. 

Dette må vel være en fyr som har null omtanke for andre mennesker? 

Ja det finnes luringer. Den lærdommen kostet deg femhundre. Jeg hadde sagt til han at han kan beholde pengene mot at jeg oppfatter han som en svindler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.1.2016 at 17.37, AnonymBruker skrev:

Kommer aldri til å glemme fyren en veninne av meg bodde i kollektiv med. Han hadde leid en stor leilighet med mange rom og leide ut de overskydne rom til andre studenter. De betalte husleie til han og han overførte så pengene til huseier. Trodde de inntil huseier en dag sto drittforbannet på døren  og lurte på hvorfor han ikke hadde fått husleie på et halvt år. 

Den "sympatiske" fyren var da allerede langt borte med tingene sine. Han ble selvfølgelig saksøkt men det var ikke noe å hente der. Huseier og de andre studentene så aldrig noe til pengene. Under saken kom det fram at han gjorde slikt jevnlig. Det var vist slik han finansierte juss-studiene sine (ja juss!). Sist jeg så noe til han prøvde han å komme seg opp og fram som politiker. 

Anonymkode: 64992...bcb

Skjedde dette i Bergen? Føler jeg har hørt om det.

Til TS: Jeg lånte en venninne penger (ufrivillig, da jeg sto ansvarlig på leiligheten vi leide sammen med flere andre), og hun skylte meg over 12.000 på et tidspunkt. Det var ufattelig kjipt å måtte bruke penger på å betale noen andres leie og strøm, når jeg knapt hadde råd til min egen, ja, fordi vi var begge studenter. Selv om vi begge var en god del ute, endte hun opp med å blåse bort mye penger, og kunne ikke lenger betale leien. Det var helt sykt kjipt. Og det verste er jo at jeg faktisk kunne ha fått skikkelig fæle økonomiske konsekvenser.

Vi har ikke et spesielt godt forhold i dag, selv om hun betalte meg tilbake. Jeg tvang henne til å signere en kontrakt på at hun hadde lånt pengene (hvor alt sto spesifisert). Vi lagde en tilbakebetalingsplan, og det tok nesten et år før jeg hadde fått tilbake pengene fra da hun hadde "lånt" dem. Hun er fortsatt sykt uansvarlig, men det har iallfall bedret seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...