Gå til innhold

Burde jeg spørre om venninna vil være med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er bedt bort på taco i morgen. Jeg spurte om jeg kunne ta med meg en felles vennninne, men det virket ikke som om hun hadde så veldig lyst selvom hun sa ja(hun jeg skal til). Det er ei venninne jeg er mye med, og føler virkelig jeg burde spørre henne om hun vil være med - siden vi er sammen hele tiden. Hva tenker dere?:icon_frown: Får rett og slett dårlig samvittighet om jeg ikke spør henne.

Anonymkode: 95398...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil legge til at de ikke er så veldig gode venner, men at vi går på samme trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør med en veninne av deg når du blir bedt på besøk.... Ungdomsskolen?

Anonymkode: 0fa0e...b35

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du likevel er mye med denne venninnen ellers, er det kanskje ikke nødvendig å ta med henne denne gangen. Er det i det hele tatt noe du kan gjøre med andre venner uten å få dårlig samvittighet for å ikke invitere henne med?

Anonymkode: 97b21...33c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, går på universitet i Oslo. Er et ganske lite studie og. Gash, har allerede spurt venninna om å ta henne med liksom.. Hater sånne situasjoner:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal gå alene og se på det å gjøre ting uten (beste)venninnen er en del av det å bli voksen. Jeg syns faktisk det var uhøflig av deg å spørre, hadde vertinnen ønsket at venninnen din skulle være med, så ville hun ha invitert henne på egent initiativ.

Med andre ord, ta et hint og gå alene eller takk nei!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Brunhilde skrev:

Jeg syns du skal gå alene og se på det å gjøre ting uten (beste)venninnen er en del av det å bli voksen. Jeg syns faktisk det var uhøflig av deg å spørre, hadde vertinnen ønsket at venninnen din skulle være med, så ville hun ha invitert henne på egent initiativ.

Med andre ord, ta et hint og gå alene eller takk nei!

Huff, har kjempedårlig samvittighet akkurat nå. Angrer på at jeg spurte om å ta henne med :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå alene. 

Jeg kan ikke fordra det der, når jeg har gledet meg til å tilbringe tid sammen med noen, og de absolutt skal dra med seg noen andre som jeg gjerne ikke kjenner så godt. 

Du kan være med venninna di alle andre dager. 

Selvfølgelig sa hun ja til at du kunne ta henne med, hun vil jo ikke være helt bitch heller. 

Anonymkode: 8c564...731

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt ikke spørre om hun vil være med. Det er veldig uhøflig å be med seg egne venner på besøk til andre. Er du bedt i besøk, er det opp til verten selv å invitere andre. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tenker det er greit å gjøre slikt? Og hvorfor du skal dra med deg DIN venninne til en annen venninne? Du kan risikere at verten tolket det som at du ikke synes hennes selskap var godt nok, og at du ikke synes det er moro nok med bare henne, derfor drar du med deg andre venner du kan ha det gøy med - i hennes selskap.. 

Om dere er såpass gamle at dere går på universitetet er det på høy tid at dere lærer at man ikke kan være sammen hele tiden selv om man er besteste bestevenninner. Det er helt normalt å ha venner hver for seg.

Anonymkode: 9b400...647

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff, har kjempedårlig samvittighet akkurat nå. Angrer på at jeg spurte om å ta henne med :-/

Har du invitert "ekstrasen" enda? Hvis ikke kan du jo bare la være og si det som det er til vertinnen.

Jeg tenker at hun hadde lyst til å tilbringe tid med deg, ikke med venninnen din, og det er helt lov.

Og du, legg bort den dårlige samvittigheten, den endrer ingenting og den gavner ingen! ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til at det er fem andre fra klassen om skal. Men, situasjonen er kanskje den samme? :-/ Takk for råd, folkens <3 Til mitt forsvar visste jeg ikke at det var snakk om tacokveld da jeg fikk vite det.. Trodde det var mer "å henge sammen". Men ja, da bør jeg nok ikke spørre nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo kunne gjøre ting uten å "dra" på venninnen din hele tiden. Ikke sunt å være samme 24-7....

Anonymkode: dea93...71a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal du ikke ha. Du tenkte i beste mening. Si bare eller send en sms til hun du skal til og si at du setter pris på at hun bad deg, og at du kommer alene. Si at du gleder deg.

Endret av Berit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du likevel er mye med denne venninnen ellers, er det kanskje ikke nødvendig å ta med henne denne gangen. Er det i det hele tatt noe du kan gjøre med andre venner uten å få dårlig samvittighet for å ikke invitere henne med?

Anonymkode: 97b21...33c

Enig dette. Det er irriterende for andre venner at nye venner til en felles venn alltid skal være med. Finn på noe uten denne venninda di for en gangs skyld.

Anonymkode: b0585...483

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som alltid lurer på om bestevenninnen hennes også kan komme når jeg inviterer henne i bursdag, fester osv. Jeg kjenner ikke venninnen godt, kun møtt henne i min venninnes bursdager. Syns det er meget uhøflig.

Anonymkode: caeef...8a7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ta med venninnen din TS, hadde verten ønsket henne der hadde hun invitert henne selv siden de tross alt kjenner hverandre. Det hadde vært noe annet om venninnen din f.eks var ny i byen og hadde behov for å bli kjent med folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter sjelden pris på om venner av meg vil ha med sine "egne" venner når jeg inviterer til noe. For all del, de kan godt være hyggelige folk, og jeg kan gjerne omgås dem på andre tidspunkt, men når jeg inviterer, da inviterer jeg kun de jeg vil ha på besøk der og da. Kanskje inviterer jeg folk som jeg deler spesielle interesser med, som har opplevd mye sammen og vil mimre med, eller lignende. Da er det kjipt om det kommer en "utenforstående" som ikke deler noe av det vi prater om, og kvelden vil ikke bli slik som jeg ønsker den skal være. 

På fest og lignende derimot, da inviterer jeg alle, og venninnene mine er velkomne til å ta med noen de ønsker. Dette gir jeg da beskjed om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ikke henge sammen 24/7 og absolutt må være med på hver ting den andre gjør selvfølgelig.  Men i en annen setting synes jeg det er veldig fint jeg å inkludere andre enn bare de inviterte.  Hva om denne venninnen ikke hadde noen andre venner, og sjeldent ble bedt bort? Man vet vedkommende sitter alene og alle andre er bedt. Da er det jo bare hyggelig gjort å spørre om man kan ta med seg denne extra personen. Da kan jo alle bli bedre kjent istedenfor å holde noen utenfor.  

Anonymkode: f5260...c9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...