Gjest Badebuksa Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 kan vi ikke ha en tråd om ting man trodde het noe annet da man var liten? ting du eller noen du kjente sa feil, trodde het noe annet, ting du misforstod Da jeg var liten fikk vi Aftenposten sin papirutgave i postkassa. Eller, folk hadde aviskasser, egne dingser til kun avisa og der kom altså denne avisa. Jeg var bombesikker på at det het Aftenpoften og skjønte ikke hvorfor de hadde et slikt idiotisk navn på en avis. Poft? hva er det? Sa det selvsagt ikke til noen, så gikk rundt og trodde det i flere år. Jeg vet om minst én annen person som vokste opp 50km unna meg som trodde det samme så var ikke aleine om det i hvertfall! Hvis du kommer på noe, så skriv i vei! Jeg leser gjerne.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #2 Skrevet 13. januar 2016 Jeg trodde at skilpadder het "skilpappa". Altså, den ser jo ikke ut som en padde. Og mange andre figurer har navn som slutter på "pappa" (Mummipappa f.eks), så jeg trodde det måtte være skilpappa også. Anonymkode: 74795...8eb 2
Jerry Lee Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 6 minutter siden, Badebuksa skrev: kan vi ikke ha en tråd om ting man trodde het noe annet da man var liten? ting du eller noen du kjente sa feil, trodde het noe annet, ting du misforstod Da jeg var liten fikk vi Aftenposten sin papirutgave i postkassa. Eller, folk hadde aviskasser, egne dingser til kun avisa og der kom altså denne avisa. Jeg var bombesikker på at det het Aftenpoften og skjønte ikke hvorfor de hadde et slikt idiotisk navn på en avis. Poft? hva er det? Sa det selvsagt ikke til noen, så gikk rundt og trodde det i flere år. Jeg vet om minst én annen person som vokste opp 50km unna meg som trodde det samme så var ikke aleine om det i hvertfall! Hvis du kommer på noe, så skriv i vei! Jeg leser gjerne. Skøyeraktig. Samme her. 😉
Gjest Badebuksa Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde at skilpadder het "skilpappa". Altså, den ser jo ikke ut som en padde. Og mange andre figurer har navn som slutter på "pappa" (Mummipappa f.eks), så jeg trodde det måtte være skilpappa også. Anonymkode: 74795...8eb
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #5 Skrevet 13. januar 2016 Risengrøtsgryn Anonymkode: 967cf...906
Perelandra Skrevet 13. januar 2016 #6 Skrevet 13. januar 2016 (endret) Maranda (veranda) Rissensynsynsgrøt Reseft (om resept, det var mange gamle som da det før) Hjerteinfart (uten k'en) Sunnlikt-såpe (min mamma som ikke hadde hatt engelsk på skolen sa det) Kukesser (skurtresker) Sa jeans rett frem med norsk uttale, og trodde det var et eget merke for dongeribukser. Jeg husker at jeg så en plakat i en klesbutikk hvor det stod "Wrangler, mer enn jeans", og trodde det betydde av Wrangler var et bedre merke enn Jeans. Endret 13. januar 2016 av Perelandra 2
Jerry Lee Skrevet 13. januar 2016 #7 Skrevet 13. januar 2016 4 minutter siden, Perelandra skrev: Maranda (veranda) Rissensynsynsgrøt Reseft (om resept, det var mange gamle som da det før) Hjerteinfart (uten k'en) Sunnlikt-såpe (min mamma som ikke hadde hatt engelsk på skolen sa det) Kukesser (skurtresker) Sa jeans rett frem med norsk uttale, og trodde det var et eget merke for dongeribukser. Jeg husker at jeg så en plakat i en klesbutikk hvor det stod "Wrangler, mer enn jeans", og trodde det betydde av Wrangler var et bedre merke enn Jeans. Da jeg var et par uker yngre leste jeg navnet ditt som Perleanda. ... 😡 1
Gjest hockeyfrue Skrevet 13. januar 2016 #8 Skrevet 13. januar 2016 Jeg trodde frem til jeg var ganske gammel at det het pingsvin (altså en blanding av piggsvin og pinnsvin), av gammel vane hender det at jeg fremdeles sier det Jeg sleit også litt med "vannliljer", jeg kalte det ofte "vaniljer".
Gjest Jacklost Skrevet 13. januar 2016 #9 Skrevet 13. januar 2016 Jeg trodde kjeks het seks "Kan jeg få seks med deg?" God lord..
dreamerspalace Skrevet 13. januar 2016 #10 Skrevet 13. januar 2016 55 minutter siden, Badebuksa skrev: Da jeg var liten fikk vi Aftenposten sin papirutgave i postkassa. Eller, folk hadde aviskasser, egne dingser til kun avisa og der kom altså denne avisa. Jeg var bombesikker på at det het Aftenpoften og skjønte ikke hvorfor de hadde et slikt idiotisk navn på en avis. Poft? hva er det? Sa det selvsagt ikke til noen, så gikk rundt og trodde det i flere år. Jeg vet om minst én annen person som vokste opp 50km unna meg som trodde det samme så var ikke aleine om det i hvertfall! Her i huset sier alle Aftenpoften fortsatt Ellers var jeg lenge redd for magnetene i badevannet om sommeren 1
Perelandra Skrevet 13. januar 2016 #11 Skrevet 13. januar 2016 17 minutter siden, Jerry Lee skrev: Da jeg var et par uker yngre leste jeg navnet ditt som Perleanda. ... 😡 Du er ikke den eneste som har gjort det! Det skjer ganske ofte. Om Perelandra 1
Gjest Jacklost Skrevet 13. januar 2016 #12 Skrevet 13. januar 2016 Jeg trodde mormor var et navn så når jeg så på en gammel svensk barneserie fra 80 tallet som jeg ikke husker navnet på så ropte jeg til mormor noe lignende dette "Mormor! Det er noen som heter det samme som deg her"
annebanane Skrevet 13. januar 2016 #13 Skrevet 13. januar 2016 (endret) Vaffel ble til gaffel. Endret 15. januar 2023 av annebanane 2
Gjest Jacklost Skrevet 13. januar 2016 #14 Skrevet 13. januar 2016 2 minutter siden, Moonwalker skrev: Kjartan ble til Satan.
Florence Skrevet 13. januar 2016 #15 Skrevet 13. januar 2016 1 time siden, Badebuksa skrev: kan vi ikke ha en tråd om ting man trodde het noe annet da man var liten? ting du eller noen du kjente sa feil, trodde het noe annet, ting du misforstod Da jeg var liten fikk vi Aftenposten sin papirutgave i postkassa. Eller, folk hadde aviskasser, egne dingser til kun avisa og der kom altså denne avisa. Jeg var bombesikker på at det het Aftenpoften og skjønte ikke hvorfor de hadde et slikt idiotisk navn på en avis. Poft? hva er det? Sa det selvsagt ikke til noen, så gikk rundt og trodde det i flere år. Jeg vet om minst én annen person som vokste opp 50km unna meg som trodde det samme så var ikke aleine om det i hvertfall! Hvis du kommer på noe, så skriv i vei! Jeg leser gjerne. Haha, jeg trodde også det het Aftenpoften. Og Henning Olsen i mange år, var vel 18 før jeg faktisk begynte å lese skiltene og så at det stod Hennig. 1
Gjest Jacklost Skrevet 13. januar 2016 #16 Skrevet 13. januar 2016 4 minutter siden, Florence skrev: Haha, jeg trodde også det het Aftenpoften. Og Henning Olsen i mange år, var vel 18 før jeg faktisk begynte å lese skiltene og så at det stod Hennig. Jeg trodde det var Henning helt til et år siden
Jerry Lee Skrevet 13. januar 2016 #17 Skrevet 13. januar 2016 6 minutter siden, Jacklost skrev: Jeg trodde det var Henning helt til et år siden Den dreit jeg meg ut på, også. Til jeg var over 30. Uff! 😂
Jerry Lee Skrevet 13. januar 2016 #18 Skrevet 13. januar 2016 34 minutter siden, hockeyfrue skrev: Jeg trodde frem til jeg var ganske gammel at det het pingsvin (altså en blanding av piggsvin og pinnsvin), av gammel vane hender det at jeg fremdeles sier det Jeg sleit også litt med "vannliljer", jeg kalte det ofte "vaniljer". Pingvinsvin?? 😯
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #19 Skrevet 13. januar 2016 Hadde en vennine som trodde fugler hadde 4 bein. Hun ble lei seg når hun fant ut at de bare hadde 2. Anonymkode: 8fb03...a95
Sølvrosen Skrevet 13. januar 2016 #20 Skrevet 13. januar 2016 Jeg hadde ikke lest selv lenge da jeg leste en bok der de flere ganger spilte "svartepepper", og det spillet hadde jeg aldri hørt om før. Jeg kom fram til at det måtte være en variant av "svarteper". Jeg leste boka flere ganger før jeg innså at det faktisk sto "svarteper". Jeg husker også den diskusjonen jeg hadde med mamma da hun forklarte at mormor, morfar, farmor og farfar faktisk hadde navn og ikke het mormor osv. Jeg vokste opp med adressebedriften, som var det mest fornuftige jeg klarte å tyde ut av de gotiske tegnene. Jeg klarte ikke å si bjelle, så jeg sa "bleje" helt til broren min ertet meg så mye at jeg begynte å si "belje". Det henger fremdeles igjen, så hvis jeg ikke passer meg sier jeg nå "bjelje". Jeg trodde damer med rynker rundt øynene ikke kunne få barn, og sa derfor til mamma at hun ikke kunne få flere barn selv om jeg hadde veldig lyst på en lillesøster. Litt senere kunne jeg trøste mamma med at hun kunne få barn likevel, for det skulle naboen som hadde mange flere rynker rundt øynene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå