Gå til innhold

Trene styrke før nattevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber netter hver tredje "langhelg", og har nettopp begynt å trene for å gå ned i vekt. Ser det er en hard styrke treningstime på treningssenteret kl 19 på Torsdag. Vurderer å dra på den fra 19-20, deretter hjem og dusje, spise og dra direkte på nattevakt. Vil det være dumt? Sitter på universitetet å leser hele dagen ellers. 

At den første natta blir altså:

TORSDAG:
06:00 stå opp
08 - 19 - forelesninger og jobbe på skolen
19 - 20 trening
20 - 22 dusje og spise
2230 - 07 jobb

FREDAG
jobb..
08 - 12 skole
12 - 20 sove

Jeg rekker altså ikke å ta en ettermiddagshvil før første nattevakt. Er det dumt?
Velger altså å trene før nattevakta, er det dumt?

Er ikke godt trent, akkurat startet på trening nå i år, så redd jeg vil slite meg ut for energi etter trening også ønske å sove etterpå. Noen med erfaringer?

Anonymkode: 12a3f...3d9

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Dei fleste universiteta har vel treningsfasilitetar, kan du ikkje trene ei økt midt på dagen i staden. Eller før du går på lesesalen? Du har jo budsjettert med heile 11 timar på skulen, det er då verkeleg ofseleg mykje, du er ikkje effektiv i 11 timar likevel, då trur eg du får meir att for å ta ei treningspause. 

Endret av Tigress
Skrevet

Da ville jeg brukt mindre tid på skolen, og lagt inn en hvil før trening. Men vi er alle forskjellige, og de få gangene jeg har jobbet natt har jeg ikke gjort noe som helst dagen før, for å være uthvilt til vakta :)

Skrevet

Det er viktig med nok søvn både mtp trening og studier. Husk å prioritere det!

Skrevet

Hvilke type vakt er det du snakker om? Er det en fysisk hard jobb du har? Og hvor hardt er det i forhold til treningen?

Det er vel ikke verre enn at du prøver, vel? Spis etter trening, og rett og slett prøv hvordan du føler deg. 

Anonymkode: 314af...c7c

Skrevet

Problemet blir ikke at du trener før jobb, men at du kommer til å være våken i mer enn et døgn, det kan gripe negativt inn på søvnen/døgnrytmen din ellers.

Anonymkode: 8dc40...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...