AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 Jeg så nettopp et program der de viste til at det å grille kjøtt er kreftfremkallende, dette var en velkjent vitenskap sa de. Det fikk meg til å tenke på mine matvaner, jeg er singel, og oftest blir det at jeg kutter opp en liten haug med grønnsaker og steker dette på panna med fisk eller kylling. Jeg koker/baker veldig sjelden mat. Er det usunt? Anonymkode: 4932c...e70
Gjest Plastic Heart Skrevet 13. januar 2016 #2 Skrevet 13. januar 2016 Har aldri hørt om at det å steke er verre enn andre former for varmebehandling. Det eneste er vel at det fort blir en del mer kalorier gjennom oljen og smøret du eventuelt bruker, men det er jo ikke nødvendigvis negativt.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 Er vel gjerne overstekt/brent mat som skal være kreftfremkallende. Men alt er visst farlig og noe skal man jo dø av . Anonymkode: ea763...b7c 3
Jerry Lee Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 (endret) Bare tull. "Forskere/forståsegpåere" påstår at absolutt ALT gir kreft. Gi faen i tro på alt de påstår. Iflg dem kan vi ikke spise eller drikke noe som helst! Snart får vi vel kreft av å knulle for mye...eller for lite...eller akkurat nok! Kan ikke høre på idioter. Da får vi jo ikke levd! Spis det du liker og føler for, du. ☺ Endret 13. januar 2016 av Jerry Lee 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #5 Skrevet 13. januar 2016 3 timer siden, Jerry Lee skrev: Bare tull. "Forskere/forståsegpåere" påstår at absolutt ALT gir kreft. Gi faen i tro på alt de påstår. Iflg dem kan vi ikke spise eller drikke noe som helst! Snart får vi vel kreft av å knulle for mye...eller for lite...eller akkurat nok! Kan ikke høre på idioter. Da får vi jo ikke levd! Spis det du liker og føler for, du. ☺ Så overbevisende og tillitsvekkende dette enn var: Her er en lenke for den som ønsker litt mer dokumentert og nyansert lesning. Stikkordet å google på her er "akrylamid". http://forskning.no/mat-og-helse-kreft-biologi/2009/03/steking-kan-gi-kreft-i-tarmen Hilsen forsker som er litt lei av selvbeslåtte "folk flest"-spesialister Anonymkode: 045ad...9b1 2
Jerry Lee Skrevet 13. januar 2016 #6 Skrevet 13. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Så overbevisende og tillitsvekkende dette enn var: Her er en lenke for den som ønsker litt mer dokumentert og nyansert lesning. Stikkordet å google på her er "akrylamid". http://forskning.no/mat-og-helse-kreft-biologi/2009/03/steking-kan-gi-kreft-i-tarmen Hilsen forsker som er litt lei av selvbeslåtte "folk flest"-spesialister Anonymkode: 045ad...9b1 Forsker, faktisk! Og jeg er Kongens uekte sønn. Fjols!! 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #7 Skrevet 13. januar 2016 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: Forsker, faktisk! Og jeg er Kongens uekte sønn. Fjols!! Til din informasjon er det mange forskere på KG. Mange av oss sitter typisk foran skjermen og skriver hele dagen, og tar pause på nett som alle andre kontorrotter. Ingenting rart med det vel? Anonymkode: 045ad...9b1 3
Jerry Lee Skrevet 13. januar 2016 #8 Skrevet 13. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er vel gjerne overstekt/brent mat som skal være kreftfremkallende. Men alt er visst farlig og noe skal man jo dø av . Anonymkode: ea763...b7c Gir kun fin sangstemme med mat brent til kl. 😛
Jerry Lee Skrevet 13. januar 2016 #9 Skrevet 13. januar 2016 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til din informasjon er det mange forskere på KG. Mange av oss sitter typisk foran skjermen og skriver hele dagen, og tar pause på nett som alle andre kontorrotter. Ingenting rart med det vel? Anonymkode: 045ad...9b1 Mange forskere her på KG.... 😂 HEI, dere andre. Er dette noe vi tar seriøst? Hva forsker du i, da...her på KG? Den statitiske tettheten av de som steker maten sin for mye kontra de som steker den for lite kontra de som steker biffen akkurat passe??? Endret 13. januar 2016 av Jerry Lee
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #10 Skrevet 14. januar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg så nettopp et program der de viste til at det å grille kjøtt er kreftfremkallende, dette var en velkjent vitenskap sa de. Det fikk meg til å tenke på mine matvaner, jeg er singel, og oftest blir det at jeg kutter opp en liten haug med grønnsaker og steker dette på panna med fisk eller kylling. Jeg koker/baker veldig sjelden mat. Er det usunt? Anonymkode: 4932c...e70 Det ER jo velkjent. Altså: det har vært en kjent sak i alle fall siden 80-tallet. Men det at noe er kreftfremkallende er ikke det samme som å si "mist hodet og få panikk". Det forskere ofte gjør feil her er at de er spesialister, ikke generalister. De ser sin lille boble og ikke sammenhengen (der kanskej biff er såpass uviktig at vi ikke burde kaste bort tid på det) Så mye er kjent som kreftfremkallende nå at en har sluttet å ta desse rakettene de med jevne mellomrom sender opp (for å få finansiert med forskning - la oss være ærlige om at forskere får stønad til sin lille flik forskning. Og desto mer avisblest desto større stønad. Ikke større fare.) alvorlig. For vi vet jo at det dreier seg om midler, ikke om uro for vårt ve og vel. Det blir som når Bush sier "vi skal bekjempe kreft" og ikke først gjør det enkleste knepet i boka: forbyr unyttige produkter som er kjent kreftfremkallende. Hårspray. Maling. Løsemiddel. Renholdsprodukter til hjem. Røyk. Sminke. Shampoo. TV'en din. Kjemikalier i klær etc etc etc... Og før eller siden, når nok ting er kreftfremkallende så sier folk flest det folk flest alltid har sagt: noe dør vi av. Heller dø av å leve enn å være levende død. Så spis stekt mat, du. Om du vil tilføre livet balanse kan du la være å røyke og vaske huset med rent vann. Eller droppe noe annet farlig som du ikke liker. Anonymkode: 2504b...332
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå