Raviella Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 Hunden min er overvektig, så mitt og hans (kremt) nyttårsforsett er at han skal slanke seg. Derfor har jeg investert i 12 kg Royal Canine Satiety support wight management. Problemet er at hunden fikk veldig treg avføring, det lille som kommer ut er helt hardt og knask tørt. Hans toalett rutiner er helt ute, i natt måtte vi ut fordi han endelig hadde noe som skulle ut.. Noen som har opplevd det samme? Jeg lurer på om det kan hjelpe å tilføre noe olje til maten hans, men selvølgelig ikke noe som han legger på seg av, da er jo vitsen liksom vekk... Tåler hunder vanlige oljer som rapsolje og olivenolje?
Gjest gjest- silje Skrevet 13. januar 2016 #2 Skrevet 13. januar 2016 (endret) Avføringen skal være fast, men ikke knusk tørr da. Nei, hunder skal vel ikke ha vanlige oljer. Det finnes diverse fiskeoljer som kan kjøpes hos dyrebutikk. RC har vel en fornøyd garanti, så lenge 2/3 er igjen av tørrforet. Hvorfor er han overvektig? Det er ikke alltid en trenge å bytte til spesialfor, ofte holder det å ikke gi noen godbiter og å kutte litt ned på mengden av foret som en gir, samt å øke trimmen. Endret 13. januar 2016 av gjest- silje
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 Kjøp et annet merke og gå mer tur med hunden Anonymkode: bcde9...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå