stepbystep Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 Hei - Jeg har et dilemma, som jeg trenger hjelp til å løse. Jeg har alltid hatt lyst til å ta bilder etter vielsen. At under sermonien før mannen min se meg for første gang. I mine øyner er det så romantisk, og jeg har alltid hatt lyst til det. men nå vet jeg ikke lengre..Her er saken: Vi skal gifte oss nå til sommeren, på et landlig sted, ca. 45 min. fra sentrum. Vielsen og festen skal være på samme plass. Jeg har opprinnelig tenkt å vie oss kl. 14.00 - stikke å ta bilder og så ha festen kl. 18.00 - fotograften har sagt at han trenger ca. 3 timer på bildnene ( ink. kjøring osv.) Jeg har tenkt at folkene kan bare være igjen. Det er et veldig fint område, mye å se på og så servere de litt snacks osv. og så komme tilbake for å ta familiebilder og så festen etterpå... Siden det er et stykke å kjøre til område, så tviler jeg på at folk gidder å kjøre hjem i mellomtiden. Men hva synes dere? Er det frekk å forlate gjestene på den måten? Er det for lenge for gjestene å vente ? Men hvis ikke jeg gjør det på den måten, så må jeg ta bilder før vielsen, noe jeg ikke ønsker.. Er det noen her som har gjørt dette før, som det gikk greit med? #brudinød
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 Jeg trodde det var ganske vanlig at brudeparet, gjerne med forlovere og brudepiker/svenner 'stakk av' etter vielsen for å ta bilder. Det har i alle fall vært tilfellet i begge bryllupene jeg har vært i... Riktignok har festen da vært et annet sted, men det tok oss som gjester ikke lengre enn 30 min å komme fra kirke og til lokalet. Det ble vi møtt med snacks, canapeer og drikke og minglet oss i mellom mens vi ventet på at brudeparet kom tilbake. (gjerne etter 2-3 timer). Så lenge du sørger for at gjestene dine får litt servering mens dere er borte så synes jeg det er helt greit! Kanskje du også kan gi noen gjester i oppgave å ta litt bilder av hverandre det, men engangskamera eller laste opp på insta med #XogXgifterseg2016 eller noe liknende... Anonymkode: 260bf...173
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #3 Skrevet 14. januar 2016 Hvor langt må dere kjøre for å ta bildene? Jeg er selv utdannet fotograf, og syntes tre timer for å ta brudebilder hørtes veeeeldig lenge ut. Anonymkode: 28002...f34 3
Gjest bruker83924 Skrevet 14. januar 2016 #4 Skrevet 14. januar 2016 Det går nok helt fint hvis gjestene får servering av drikke og snacks, og at dere planlegger aktiviteter de kan gjøre mens dere tar bilder. F.eks quiz, få guidet tur på stedet, kortspill osv.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #5 Skrevet 14. januar 2016 Så lenge du har snacks og et samlingssted, kanskje med noe underholdning av noe slag. Spør tantebarn eller det lokale koret om de kunne tenke seg å opptre med noe mens dere er borte. 2-3 timer på fotografere virker noe lenge. Brukte selv ca. 1 time og 45 minutter på å ta bilder av brudeparet og forlovere (tok ikke bilder med foreldre eller øvrig familie) på en utendørs location inkludert å sette opp og stille inn blitser. Anonymkode: f081b...95c
stepbystep Skrevet 14. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor langt må dere kjøre for å ta bildene? Jeg er selv utdannet fotograf, og syntes tre timer for å ta brudebilder hørtes veeeeldig lenge ut. Anonymkode: 28002...f34 D e bare ein ca. Tid. -me vett ikje kor me ska ta bilder ennå.
stepbystep Skrevet 14. januar 2016 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du har snacks og et samlingssted, kanskje med noe underholdning av noe slag. Spør tantebarn eller det lokale koret om de kunne tenke seg å opptre med noe mens dere er borte. 2-3 timer på fotografere virker noe lenge. Brukte selv ca. 1 time og 45 minutter på å ta bilder av brudeparet og forlovere (tok ikke bilder med foreldre eller øvrig familie) på en utendørs location inkludert å sette opp og stille inn blitser. Anonymkode: f081b...95c OK - tusen takk ☺ da satser jeg på bilder etter vielsen :-) jeg tror det var inkludert familiebilder med på det.( har stor familie ) ☺
ss82 Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 Var i et bryllup med et slikt opplegg, og det ble litt lenge å vente på middagen. Det ble kun servert drikke og frukt, så folk begynte å bli ganske sultne etter hvert! I tillegg var det ikke noe særlig opplegg underveis. Så lenge dere sørger for at det skjer litt i form av underholdning/leker og serverer litt snacks og fingermat går det nok helt fint:) Personlig tror jeg dog ikke at jeg hadde hatt lyst til å være så lenge borte fra gjestene, ville heller tatt bilder på stedet. Men det er jo en prioriteringssak! 1
FebruarMamma Skrevet 15. januar 2016 #9 Skrevet 15. januar 2016 (endret) Vi skal ta bildene før vielsen, nettopp så folk slipper å sitte å vente. Nå har vi også løsningen som dere; med vielse og fest samme sted. Synes det er mer naturlig når vielsen og festen er to ulike steder å ha opphold i mellom, for da må folk bruke litt tid på å komme seg fra A til B osv og. Nettopp fordi vielse og fest skal være samme sted at vi ønsker å ta bildene først - for synes det er rart å bare skulle reise igjen etter seremonien. Endret 15. januar 2016 av FebruarMamma 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #10 Skrevet 15. januar 2016 Jeg synes tre timer er altfor lenge å vente, jeg vil faktisk gå så langt som å si at det er dårlig vertskap. Selv med snacks og underholdning er det veldig lenge å skulle bare mingle og vente på middagen. Vi snakker jo nesten halve bryllupsfesten som går med til venting her. Som gjest hadde jeg sannsynligvis takket nei til invitasjonen bare pga dette, eller droppet vielsen og bare kommet når festen begynte. Anonymkode: 666b0...325 2
Pearl2.0 Skrevet 15. januar 2016 #11 Skrevet 15. januar 2016 Liker at du kaller det brudebilder☺☺ Men ja, vi gjorde det sånn. Servering og mingling. Sikkert litt kjedelig for gjestene, men det er nå noen timer mellom vielsen og middagen uansett. De som ikke har noe annet sted å være/kan kjøre hjem i mellomtiden setter vel pris på litt mat og drikke og tak over hodet. Vi organiserte skyss også.
Outlander Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 3 timer for å ta bilder??? Bruker du en hobbyfotograf eller profesjonelle? En god fotograf trenger ikke mer en1-1 1/2 timer for å ta bilder.
sofie777 Skrevet 15. januar 2016 #13 Skrevet 15. januar 2016 Det er vel vanligst å ta bildene mellom vielse og middag, men du må jo selvfølgelig gjøre som du vil der. Men å inkludere familiebilder i de 3 timene kan bli litt vanskelig. Da min bror giftet seg, ble bildene tatt etter middagen og før kakene. Jeg synes jeg husker at det ikke var Fotografen med stor F som tok bildene, bare en av gjestene med godt kamera. Vi sto uansett bare oppstilt i en trapp med forskjellige familiekonstellasjoner.
stepbystep Skrevet 16. januar 2016 Forfatter #14 Skrevet 16. januar 2016 Den 15.1.2016 at 20.18, Perle skrev: Liker at du kaller det brudebilder☺☺ Men ja, vi gjorde det sånn. Servering og mingling. Sikkert litt kjedelig for gjestene, men det er nå noen timer mellom vielsen og middagen uansett. De som ikke har noe annet sted å være/kan kjøre hjem i mellomtiden setter vel pris på litt mat og drikke og tak over hodet. Vi organiserte skyss også. Haha- tok en stund før jeg skjønte hva som var galt med det 😂😂 bryllupsbilder 😂😂 ☺☺
stepbystep Skrevet 16. januar 2016 Forfatter #15 Skrevet 16. januar 2016 23 timer siden, IamGroot skrev: 3 timer for å ta bilder??? Bruker du en hobbyfotograf eller profesjonelle? En god fotograf trenger ikke mer en1-1 1/2 timer for å ta bilder. Profesjonell, men det er inkludert reisetid og
Pearl2.0 Skrevet 16. januar 2016 #16 Skrevet 16. januar 2016 1 minutt siden, stepbystep skrev: Haha- tok en stund før jeg skjønte hva som var galt med det 😂😂 bryllupsbilder 😂😂 ☺☺ Jeg sa akkurat det samme selv😂😂 brudebilder og brudekake og you name it 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå