Gå til innhold

Kviseproblem som voksen. Trenger sårt råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er 26 år har aldri tidligere slitt noe særlig med kviser. Jeg hadde selvsagt en nå og da når jeg var i puberteten, men ikke noe som jeg vil definere som et problem. Nå siste årene har jeg spesielt i vintersperioden slitt mer og mer med "underjordiske" kviser som er vonde og ikke enkle å "pille ut".  Jeg får de spesielt rundt munnen og haken. Dette tærer mye på selvtilliten da jeg føler jeg er for "voksen" til å ha slike problem og jeg ser at jeg begynner å få arr.

Nå har jeg tatt tak i problemet og blitt flink på å spise sunnere, drikke mer vann og bruker nå  3-trinn renseprogrammet til Clinique hver morgen og kveld, men føler fortsatt ikke noe merkverdig endring. Jeg har tidligere merket forbedring når jeg tar solarium av og til, men som jeg vet og alle andre er dette ingen god løsning. Generelt bruker jeg lite ansiktssminke, bare en mild BB-krem fra Clinique og litt solpudder av og til. Huden min er ikke spesielt fet eller tørr, men helt normal utenom kvisene.

Er det noen som har noen gode produkt/ "mirakelkur" å tipse meg om?

Tusen takk til de som tar seg tid til å svare...:)

Anonymkode: 1d0b2...d08

Videoannonse
Annonse
Gjest lipgloss
Skrevet

Hei jeg hadde det også slikt,fikk plutselig i voksen alder vonde dype kviser som var rundt munn og i panne,fikk tetracykiln av legen og det funket rimelig greit,men med en gang jeg sluttet blusset det opp igjen,i tilegg ble jeg rar i magen,spurte legen etter 1-2 år om jeg kunne få roacutane som er en heftig sterk kur som varer 3 mnd,fikk det og har ikke hatt en kvise nå på 4 år😊

Lykke til håper det ordner seg

Ronja❤️❤️

Skrevet

Dype kviser kommer av hormoner, ikke kosthold/renslighet. Vil sterkt anbefale Oslo hudlegesenter, de er fantastiske! Jeg har slitt med kviser i 15 år, men med deres hjelp så er jeg kvitt nesten alt :)

Høres ut som reklame, men jeg vet hvor kjipt det kan være å slite med kviser, så det får bare være. :)

Lykke til!

Anonymkode: 97d8c...db0

• Liker 1
Skrevet

Du burde i hvert fall ikke klemme på kvisene. Ikke bruk masse penger på dyre produkter hos hudpleier, og mat har forresten ingen/lite innvirkning på hvor mye kviser man får. På apotekete får du kjøpt (reseptfritt) diverse kremer som inneholder benzoylperoxide (et antibakterielt stoff), som kan motvirke kviser. Dersom du er virkelig plaget ville jeg tatt en tur til fastlege eller hudlege og fått respet på noe litt sterkere enn de reseptfrie kremene. 

Anonymkode: fea77...bdd

• Liker 1
Skrevet

Du burde i hvert fall ikke klemme på kvisene. Ikke bruk masse penger på dyre produkter hos hudpleier, og mat har forresten ingen/lite innvirkning på hvor mye kviser man får. På apotekete får du kjøpt (reseptfritt) diverse kremer som inneholder benzoylperoxide (et antibakterielt stoff), som kan motvirke kviser. Dersom du er virkelig plaget ville jeg tatt en tur til fastlege eller hudlege og fått respet på noe litt sterkere enn de reseptfrie kremene. 

Skrevet

Bytt ut produkter! Start med ansiktskopping (renser huden og får opp sirkulasjon) og kanskje også en sonic rensebørste : http://www.kicks.no/clarisonic/tilbehr-c338/mia2-face-sonic-cleansing-purple-p34871 eller https://www.dermaspa.no/sonic-renseborste.html

Selv om det er hormonelt så bør du se på kosten din https://www.drfuhrman.com/library/diet_acne.aspx

Tilskudd som Vitamin D,sink, vitamin E, multivitaminer m.m spis mye grønt og plantebassert, hold deg unna melkeprodukter.

Vask hendene før du vasker ansiktet, slik at du ikke sprer bakterier til ansiktet. Ikke ta deg i ansiktet, man gjør ofte det mer enn du tror. 

Anonymkode: 790e1...a81

Skrevet

Prøv eplecider eddik som en toner på huden! Søk på apple cider vinegar på youtube og se hvor mange som kaller dette et mirakel :) Har akkurat kjøpt en flaske selv. Den er proppfull av gode ingredienser.

Skrevet (endret)

Jeg har alltid vært nøye med rens og hudpleie og brukt kvalitetsprodukter i mange ulike merker.Likevel hadde jeg slike underjordiske vonde kviser i alle år og fikk høre det skyldtes hormoner.For min del stemte ikke det.Huden min ble nærmest kvisefri etter at jeg begynte med Clarisonic i fjor sommer.

Endret av Sandie
Skrevet

Jeg kan virkelig anbefale Koreansk hudpleie. Jeg har sett mange som har svært gode resultater med dette. Det finnes en Koreansk sminke-tråd her inne på KG. Og så finnes det to grupper på facebook hvor de veileder nybegynnere: Koreansk Kosmetikk og Hudpleie (Koreansk kosmetikk og vestlig), sminke hår og velvære.

Skrevet
Den 14.1.2016 at 14.27, AnonymBruker skrev:

Dype kviser kommer av hormoner, ikke kosthold/renslighet. Vil sterkt anbefale Oslo hudlegesenter, de er fantastiske! Jeg har slitt med kviser i 15 år, men med deres hjelp så er jeg kvitt nesten alt :)

Enig, jeg syns det høres ut som hormonkviser, de kommer nemlig mest rundt haka og kjevebeinet, spesielt rundt mens, og kan sitte lengre enn vanlige småkviser.

Du som fikk hjelp med hormonkviser på Oslo hudlegesenter, hva gjorde de der? Fikk du tabletter eller kostholdstips? For utvendige behandlinger som syre og maske og kremer hjelper vel ikke når det kommer innenfra? (i motsetning til på kviser som kommer pga forurensing og tette porer)

Anonymkode: 8499a...894

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
Den 15.1.2016 at 21.52, AnonymBruker skrev:

Enig, jeg syns det høres ut som hormonkviser, de kommer nemlig mest rundt haka og kjevebeinet, spesielt rundt mens, og kan sitte lengre enn vanlige småkviser.

Du som fikk hjelp med hormonkviser på Oslo hudlegesenter, hva gjorde de der? Fikk du tabletter eller kostholdstips? For utvendige behandlinger som syre og maske og kremer hjelper vel ikke når det kommer innenfra? (i motsetning til på kviser som kommer pga forurensing og tette porer)

Anonymkode: 8499a...894

Det lurer jeg også på. Har så mange byller og arr nå at nå må jeg virkelig gjøre noe, har vurdert oslo hudlegesenter men også spent på hva de egentlig gjør? 

Anonymkode: a7179...607

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg også på. Har så mange byller og arr nå at nå må jeg virkelig gjøre noe, har vurdert oslo hudlegesenter men også spent på hva de egentlig gjør? 

Anonymkode: a7179...607

Her er de eksperter. Til meg anbefalte de en kombinasjon av behandling. Både tabletter og kremer :) de har også laser som jeg skal dit å ta så fort jeg får penger. Det fjerner sprengte blodkar, som jeg har veldig mange av i ansiktet etter åresvis med kviser. Det gjør at hele ansiktet mitt ser rødlig ut uten sminke. Gleder meg til å gå ut uten sminke!!

Skrevet

Slenger meg på her, da jeg har slitt med kviser i årevis! Prøvd alt,  men ingenting funker jo :( Eller det funker der og da, men kvisene kommer bare tilbake igjen. Alltid. Jeg er så lei av å prøve alt, men ingenting funker.  Sliter med kviser i kinn og rundt munnen. På haken har jeg vonde og underjordiske kviser. Som blir værende i ansiktet lenge.

Vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Deilig å vite jeg ikke er alene. 

Anonymkode: d0aa7...0b1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slenger meg på her, da jeg har slitt med kviser i årevis! Prøvd alt,  men ingenting funker jo :( Eller det funker der og da, men kvisene kommer bare tilbake igjen. Alltid. Jeg er så lei av å prøve alt, men ingenting funker.  Sliter med kviser i kinn og rundt munnen. På haken har jeg vonde og underjordiske kviser. Som blir værende i ansiktet lenge.

Vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Deilig å vite jeg ikke er alene. 

Dr. Kjetil Guldbakken på Oslo hudlegesenter. Anbefaler!

Skrevet

Jeg slet med dette i mange år. Prøvde alt mulig av hudpleieprodukter og var hos flere hudpleiere. Så dro jeg til en hudpleier som brukte Bioelements, og etter det forandret alt seg. Jeg måtte bli 36 år før jeg ble kvitt de grusomme underjordiske kvisene mine! Håper ikke dere tror dette er reklame, for det er virkelig ment som et godt råd bare, da jeg er kjempefornøyd med huden min nå, selv tre år etter. :) Det er noen få hudpleiere som fører det her i Oslo, ellers kan du jo også bestille på nett fra utlandet. Men unn deg en time hos hudpleier først, slik at de kan vise deg hvilke produkter akkurat du trenger. 

Lykke til uansett hva du velger, håper det nytter! Men du, slutt med Clinique med en gang! De er helt greie på sminke, men de suger på hudpleie. 

Anonymkode: 265e9...d5e

Skrevet
Den 14. januar 2016 at 14.39, Sofie_22 skrev:

Hvorfor skal man ikke klemme på kvisene?

Skrevet

Et lite nødtips som hjelper meg. Når du beggynner å få en underjordisk kvise så kan du påføre fuktmaske krem el en fet krem på kvisa før sengetid. Det pleier jeg å gjøre . Jeg har samme hudtype. Har også nå og da kviser (hormonstyrt) Jeg vet at dette høres rart ut men når du tester det ut så vil du se at kvisa roer seg ned og vil ikke bli så stor. 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dr. Kjetil Guldbakken på Oslo hudlegesenter. Anbefaler!

Jeg bor like ved Kristiansand og jobber fulltid, så det kan bli vanskelig. 

Skrevet

Det er litt omstridt, men etter at jeg begynte å ta nattlysolje har jeg nesten ikke fått ei kvise.

Anonymkode: 3df13...558

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt omstridt, men etter at jeg begynte å ta nattlysolje har jeg nesten ikke fått ei kvise.

Anonymkode: 3df13...558

Det fungerte ikke på meg, jeg fikk MASSE kviser av det. Dype og overfladiske, og masse hudormer på steder jeg ikke har hatt før..:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...