Gå til innhold

Must-haves i en bohems klesskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ønsker å forandre stilen min fra kjedelig og konservativ til litt mer "bohem"-aktig.

Har fått med meg at bomull, løse og ledige, fargesprakende gevanter ofte forbindes med en sånn stil, samt hjemmestrikkede og hjemmesydde plagg i massevis. Vil gjerne ha en litt mindre hjemmelaget stil enn den helt ekstreme.

Hvilke plagg, sko, vesker o.l er et must i min nye stil??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine store "naturlige" smykker av skjell og stener f.eks?

Skrevet

Bohem stilen kan betyr mye, men jeg synes at du kan godt får ideer fra å kikke på:

http://www.noa-noa.dk

http://www.day.dk/

http://www.anthropologie.com

www.rustyzipper.com

Ellers så er det mer eller mindre en vintage, retro "feel" som er viktig. Selv synes jeg at det er mest viktig å gå i klær som du føler deg vel i, og det er ikke nødvendig en stil som passer deg. Men det er egentlig ikke så viktig, om du liker det så må du bare ut å se!

For meg er det en blanding av gammeldags feminitet. Det vil si at man kan blande ting i en uforventet måte. For eksempel tweed med en andre mønstre skjerf, stripete sokker med søte sko, detaljene (tilbehør er fint å ha....perler, såkalt "costume jewelry" som ser veldig uekte ut men det er mening...) kan ofte være prikken over i'en.

Lykke til, jeg er selv stor fan av denne looken og er litt glad at det er i stil igjen... :-)

Skrevet

som bohem er du vel egentlig programforpliktet til å gi blanke i hva andre mener er 'must-haves' og heller prøve å uttrykke din egen individualitet....

Gjest Bertine
Skrevet

"Hengevesker" som min lillesøster kaller det :ler:

Skrevet
som bohem er du vel egentlig programforpliktet til å gi blanke i hva andre mener er 'must-haves' og heller prøve å uttrykke din egen individualitet....

å som jeg regna med at en sånn kommentar ville komme :roll:

Skrevet

å som jeg regna med at en sånn kommentar ville komme :roll:

kanskje fordi den er så innlysende.

Skrevet

Må bare si meg enig med siste taler. En bohem er jo pr. definisjon en som lever uten å ta hensyn til vanlige normer. Tror ikke stilen passer en som er opptatt av å være "riktig" i forhold til andres oppfatning, det blir litt sånn kvasi-bohemaktig.

Ellers forbinder jeg bohem-stilen med kunstnere av ulike slag. Blant annet flagrende gevanter, masse skjegg på mennene, langt hennafarget hår på damene, rare hatter, klær som jeg aldri ville kombinert (er konservativ :roll: ), stoooore smykker og masse sminke. Og store skjerf med sterke farger.

Skrevet
Må bare si meg enig med siste taler. En bohem er jo pr. definisjon en som lever uten å ta hensyn til vanlige normer.

Men nå er det jo forskjell på å VÆRE bohem og det å velge å KLE seg i en bohem-AKTIG (trådstarters ord) stil. Og i og med at du og flere her har en oppfatning av hvordan en bohme kler seg, så indikerer jo det at det faktisk finnes en viss bohem-stil, ergo finnes det også noen normer selv om disse går på tvers av vanlige, konservative normer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg må vel være den beste til å svare på dette spørsmålet? :D

Det er vanskelig å gi retningslinjer for en bohemsk stil.Bland ukonvensjonelt, mønstre, fasonger osv. Unngå neonfarger og veldig tighte plagg.

Sjekk ut Sienna Miller (skuespilleren).Hun har en gjennomført moderne bohem-chic stil, ikke noe søttitalls formingslærer-greier.

Skrevet
Men nå er det jo forskjell på å VÆRE bohem og det å velge å KLE seg i en bohem-AKTIG (trådstarters ord) stil. Og i og med at du og flere her har en oppfatning av hvordan en bohme kler seg' date=' så indikerer jo det at det faktisk finnes en viss bohem-stil, ergo finnes det også noen normer selv om disse går på tvers av vanlige, konservative normer.[/quote']

:enig_animasjon: Helt enig med deg i at det finnes noe som oppfattes som bohemstil, Possum :-)

Det er jo kommet mange gode forslag her også.

Ville bare si meg enig i at konseptet med å be om norm for en stil som går på å holde seg utenfor normer ble litt selvmotsigende :wink:

Gjest Genevieve
Skrevet
40talls cardigans' date=' tweedskj[/quote']

Kanskje du heller skal snakke om ting du kan noe om gjest :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...