absinthia Skrevet 13. januar 2016 #21 Del Skrevet 13. januar 2016 Ikke skriv brev. Denne dama er antagelig et psykiatrisk kasus, minner ihvertfall fryktelig om en husevert vi hadde, som kunne være strålende blid, for så å dukke opp og være særdeles mistenksom og beskylde oss for å f.eks. drive med fremleie, eller for å ha ødelagt lokket på søppelboksen med vilje ( når den egentlige grunnen var at det hadde blåst opp rett etter søppeltømming, slik at den fikk seg en luftetur over veien). Vi oppdaget henne også en gang, klokken syv på morgenen, der hun gikk rundt i hagen og tittet inn vinduene hos oss. Hun bodde ca tre mil unna, så det var ikke slik at hun bare tilfeldig var der. Etter episoder der hun hadde skjelt oss ut, kunne hun dukke opp og være smørblid, komme med film til den som da var minst i familien og blomster til oss voksne - "bare for å være hyggelig" men det var nok at hun så at hun selv gjorde en del irrasjonelle ting og angret seg. Vi fikk etterhvert høre en del andre rare historier fra folk som hadde bodd der og at hun jevnlig hadde vært innlagt. Selvfølgelig var det synd på henne, men det var svært psykisk slitsomt å bo der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 13. januar 2016 #22 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Snakk om i-lands problem. Endret 13. januar 2016 av cheshirecat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 13. januar 2016 #23 Del Skrevet 13. januar 2016 Du kan alltids sende det brevet, hva kan det skade liksom. Men jeg synes du bare skal droppe det. Ja, blir dårlig stemning, men det er fullstendig hennes feil, slik som alle andre sier. Du trengte ikke en gang å forklare det til oss her. Jeg skjønner jo at du har behov for det siden hun var så urimelig, men det var bare åpenbart utifra det du skrev at du allerede har sagt til henne. Såpass burde mennesker skjønne. Og greia er at, uansett om du hadde glemt det, eller gjort det på pur, "jaja, samma det, hun kommer vel ikke inn igjen så snart", så har hun likevel ingen grunn til å kjefte på deg. Nei, hør og tro på oss som sier det: dette er 100% hennes problem, og du har ikke gjort noe galt. Du har ingenting du trenger å beklage. Helt ærlig så hadde jeg likt å høre deg si tilbake, ikke kjefting eller noe, bare en tydelig beskjed om at hennes oppførsel ikke var greit, for det var den ikke. Jævla hurpete nabokjerring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #24 Del Skrevet 14. januar 2016 Unnskyldning skal jeg ikke be om. Men jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke fikk poengtert til henne at det kan være heisen står i ro i min etasje fordi den ikke har fått tid til å begynne å gå igjen (jeg tok faktisk tiden i går, den står i ro i 12 sekunder fra jeg går ut til den begynner å gå nedover..). Men sannsynligheten på at hun faktisk hadde tatt noe slikt til seg er veldig liten. Når man oppfører seg sånn bare fordi man har måttet trykke på en knapp og vente på heisen, sånn som alle andre i blokken må, så er man vel ikke av typen som er villig til å innrømme at man kan ha tatt feil eller gått over streken heller. Anonymkode: addec...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 14. januar 2016 #25 Del Skrevet 14. januar 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyldning skal jeg ikke be om. Men jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke fikk poengtert til henne at det kan være heisen står i ro i min etasje fordi den ikke har fått tid til å begynne å gå igjen (jeg tok faktisk tiden i går, den står i ro i 12 sekunder fra jeg går ut til den begynner å gå nedover..). Men sannsynligheten på at hun faktisk hadde tatt noe slikt til seg er veldig liten. Når man oppfører seg sånn bare fordi man har måttet trykke på en knapp og vente på heisen, sånn som alle andre i blokken må, så er man vel ikke av typen som er villig til å innrømme at man kan ha tatt feil eller gått over streken heller. Anonymkode: addec...717 Hvorfor i all verden lar du dette oppta deg i det hele tatt? Selv om det ikke ville vært særlig pent av meg så hadde jeg begynt å le. Noen ganger kan en ikke legge bånd på seg. Herregud for en komisk situasjon! :-D sånn kjeft for å ikke sende ned en heis? Haha,for en vits! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 15. januar 2016 #26 Del Skrevet 15. januar 2016 Den dama der driter du i. Med høye kneløft. Om noen har grunn til å skamme seg her så er det henne. Om noen skal være irritert på noen andre, så er det du som skal være irritert på henne. Slutt å hilse, overse henne og drit i å sende ned heisen. Og gå med hodet høyt hevet. For du har ingen grunn til å skamme deg. Og om hun noen gang sier noe til deg igjen så kan du si: Skal du skjelle meg ut for ingenting igjen, eller har du tenkt å oppføre deg som folk denne gangen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #27 Del Skrevet 15. januar 2016 Du må bare sette hardt mot hardt TS. Dessverre er min erfaring at det nytter ikke å gjøre annet med folk som er vanskelige/urimelige. Det å vente på heisen når man trykker på "hit" knappen i etasjen man skal ta heisen fra er da helt vanlig og noe alle som tar heis må belage seg på, det er ikke synd på henne. At hun skal raskt inn igjen har ikke noe med saken å gjøre, det er kun hennes problem at hun ikke kan vente på tiden det tar for heisen å gå ned. Du kan forklare henne at hun ikke disponerer heisen alene, og at det også er andre enn deg og hun som bor der som også jevnlig trenger heisen. Det er selvfølgelig opp til deg om du ønsker å sette hardt mot hardt eller fortsette å bli kuet av en person du absolutt ikke har forulempet på noe vis (hadde du det hadde situasjonen selvfølgelig vært en annen) eller skylder noe som helst. Jeg vet hva jeg ville ha gjort, men det er fordi jeg ikke lenger gidder å måtte være den som skal roe ned situasjonen og måtte vise storsinn når man kun bare får dritt tilbake, og den andre aldri viser tegn til å vise gjensidig godvilje. Det er ikke bare du som skal bidra til et godt klima naboene imellom, og dersom mine naboer aldri hadde vist noe godvilje hadde jeg bare gitt faen og latt det skure og gå med dårlig klima. Anonymkode: cf7d5...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 15. januar 2016 #28 Del Skrevet 15. januar 2016 Måtte le litt av hun dama der, uff. Jeg synes du skal ignorere henne fullstendig. Selvsagt skal du ikke legge et brev i postkassa hennes, det er bare tull å fly rundt med lapper og sånn for å løse konflikter. Skal du si noe til henne bør du si det ansikt til ansikt og være klar på at slikt finner du deg ikke i. Men jeg anbefaler at du bare gir fullstendig faen i kjerringa foreløpig, men fortsetter hun slik så klager du til borettslagsledelsen eller hvem det nå er som har ansvaret i blokka. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå