AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Jeg skriver det sånn, for jeg er fortrinnsvis interessert i å høre hvor mye kattene dine får, men også hund. Jeg har aldri sløst noe særlig med godbiter til katten min, og nå har jeg flyttet sammen med en som er vant med hund, altså en firbent som tåler mye mer salt enn en katt. Og vi har litt uenighet i forhold til hvor mye en katt burde få av godbiter. Så hvor mye gir du din/dine? Tenker du på saltinnhold? Tenker du på helsen? Anonymkode: 95f4c...ce9
Kontormus Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Salt? Er ikke godbitene beregnet på dyr? 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 Klart, men det er jo kattemat også. Finnes rimelig høyt saltnivå i en god del kattematsorter. Det er jo ikke dermed sagt at det er sunt. Anonymkode: 95f4c...ce9
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Kontormus Skrevet 13. januar 2016 #6 Skrevet 13. januar 2016 Har kjøpt (katte)snacks fra Natures Menu, men det er ikke noe det går mye av da vi ikke har godteridager eller rutiner på det
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #7 Skrevet 13. januar 2016 De får en godbit om det har gjort noe for å fortjene det, slik som om de har vært flinke etter kloklipp Anonymkode: 0b092...113
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #8 Skrevet 13. januar 2016 Jeg har både hund og katt. Kattene får; tørrfôr, bløtmat, kokt torsk(lite salt), godbiter, tyggepinner, gulost, tunfisk(pass på hvem man kjøper da de kan inneholde mye salt). Det er litt variert hva og når de får. Tørrfôr er hverdagskost men de får også en del bløtfor osv. Greit med litt variasjon syns jeg, det må bli kjedelig å spise det samme hele tiden. Hehe Hundene får: tørrfôr til mat. Tyggepinner 2-4 ganger i uken. Rester etter middag. Egg og bacon. Ris. Sjeldent vom. hehe virker som kattene spiser mer enn hundene, men hundene får liksom noe hele tiden og mye oftere enn kattene egentlig. Anonymkode: c2800...b0f
Gjest snoopy_93 Skrevet 13. januar 2016 #9 Skrevet 13. januar 2016 Katten min får dreamies når jeg er hjemme.(han bor hos mine foreldre) Da gir jeg han ofte litt for mye egentlig, men så er jeg hjemme kanskje annenhver mnd.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #10 Skrevet 13. januar 2016 Mine katter får tørrfor hver dag og våtfor en gang i blant. Godbiter får de ganske ofte, men de må jobbe for dem siden jeg putter dem i en aktivitetsleke De får også bittelitt av vår mat en gang i blant. Anonymkode: 70cac...0a3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #11 Skrevet 13. januar 2016 Hunder tåler salt vel like dårlig som katter, de burde hvertfall ikke få mat tilsatt salt og ikke godbiter heller etter min mening. Selv får hunden mat uten noe tilsatt salt (Vom og hundemat, annet rått) og godbiter lager jeg selv av kjøtt uten tilsatt salt. Anonymkode: 79979...2dd
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #12 Skrevet 13. januar 2016 Har vanligvis ikke gitt kattene mine godbiter, men nå har jeg en litt spesiell katt. Født ute og hadde null kontakt med mennesker før den var 4 mnd. Den gjemte seg de 2 første månedene i hus, men har nå blitt både kosete og sosial (etter 5 måneder). Den har fått godbit hver eneste gang den har gjort noe positivt. Det har altså gått med enorme mengder godbiter. Pus er utrolig nok ganske slank. Men jeg kjøper på dyrebutikk eller hos veterinær og er veldig nøye på saltinnhold. Han får ikke menneskemat som salami eller skinke osv. Anonymkode: cc8d9...42f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #13 Skrevet 13. januar 2016 Kattene mine får godbiter nesten daglig. Da får de Dreamies eller Provit frysetørket sei. I tillegg har de tørrfor stående framme hele tiden, og de får våtfor en gang daglig. Den ene katten får godbiter (frysetørket sei) mange ganger daglig på grunn av sykdom. Den har dårlig appetitt, og jeg knuser godbiter som jeg strør over tørrforet for å få ham til å spise. Anonymkode: d9be6...d10
Gjest Anubiel Skrevet 13. januar 2016 #14 Skrevet 13. januar 2016 Kattene mine får Dreamies hver morgen. Det er en del av morgenrutinen vår. Da koser jeg med dem mens jeg går over katten og ser at alt er i orden, før de får på seg halsbånd og blir sluppet ut. Det begynte ved at den ene får to biter kosttilskudd hver morgen, som han synes er kjempedigg. Da måtte nesten den andre få noe også, ellers ble det ekstremt dårlig stemning. Det er fortsatt slik at den ene får tablettene og den andre Dreamies.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #15 Skrevet 13. januar 2016 Provit har helt rene godbiter av kjøtt/fisk/lever til katter og hunder uten salt. Såklart mye dyrere enn å lage selv, men. http://www.busterzoo.no/productvariant/hund/godbiter--tygg/godbiter-provit.0.ND001.do Anonymkode: 79979...2dd
Anglofil Skrevet 13. januar 2016 #16 Skrevet 13. januar 2016 (endret) Kattene har hver sin skål med tørrfor, hankatten får fôr for steriliserte katter, og hunkatten får Maine Coon-fôr. De får våtfôr noen ganger i uka, men ikke hver dag. Bruker kun fôr fra Royal Canin, og de får aldri godbiter, utover fisk/fugl vi selv tilbereder (en gang i blant). Mvh Yvonne Endret 13. januar 2016 av Yvonne
Tvist Skrevet 13. januar 2016 #17 Skrevet 13. januar 2016 Mine katter får tørrfor hele tiden, litt av kjøttet/fisken jeg lager middag av før den blir krydret og behandlet. Litt vårfor en gang i blandt.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #18 Skrevet 13. januar 2016 De får ikke noe sånt, kun tørrfôr Anonymkode: 7d814...25e
Rainbow Skrevet 14. januar 2016 #19 Skrevet 14. januar 2016 (endret) Hund. Tørrfôr (Orijen) til vanilg, og ellers en dentastix (sånne som er i grønn pakke) hver dag når vi går fra ham. Ellers bruker vi mye godbiter ettersom han er matmotivert og vi trener positivt, så han får levergodbiter, Orijen-godbiter, Pro-Vit, Natures Menu etc. Har alltid godbiter med på tur så han skal ha en grunn til å komme når vi ber ham om det. Når vi er på kurs eller agility/rally/ringtrening får han kjøttboller, pølse, skinkeost på tube og lignende. Prøver da å finne de uten salt og løk. Brutke leverpostei en periode, men viste seg at han var allergisk mot det, han slutta å klø seg hele tiden når vi stoppa å bruke det. Han er en sær hund og det er mye han ikke liker, så vi må ha veldig gode ting for å kunne trene med ham for at han skal gidde å jobbe. Endret 14. januar 2016 av Rainbow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå