Gå til innhold

Samtale før IVF, hun spurte hvor mye vi hadde i årsinntekt, normalt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) jeg og mannen min var på riksen for 1 år siden. Vi skulle ha en samtale før vi satt i gang med IVF. Når vi sitter å tenker etter fikk vi ett par rare spørsmål ( synes jeg ) for eksempel om hvor mye vi hadde i årsinntekt.

Er det normalt at de spør om dette ? Hva snakket dere om på samtalen før IVF ?

Anonymkode: dc69c...ccb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) jeg og mannen min var på riksen for 1 år siden. Vi skulle ha en samtale før vi satt i gang med IVF. Når vi sitter å tenker etter fikk vi ett par rare spørsmål ( synes jeg ) for eksempel om hvor mye vi hadde i årsinntekt.

Er det normalt at de spør om dette ? Hva snakket dere om på samtalen før IVF ?

De spurte oss om inntekt, om vi eier eller leier, størrelse på boligen, om vi hadde noe på rullebladet og om vi bruker narkotika. 

Anonymkode: 858fa...968

Skrevet

Selvsagt teller det. Det sier seg selv om du feks har 0 i inntekt så kan du ikke ta vare på en unge.

Anonymkode: 2a23e...49d

• Liker 1
Skrevet

De er pliktig til å vurdere deres evne til å forsørge og være gode foreldre til et barn før de kan hjelpe dere, derav spørsmålet :)

Loven sier at " Par som gjennomgår assistert befruktning skal være både medisinsk og psykososialt egnet " 

Anonymkode: 5ee65...55b

• Liker 2
Skrevet

Okei. Kanskje de spurte oss siden jeg ikke jobber. For de spurte bare om to ting, som jeg synes var litt rart. Men de spurte ikke om vi eide eller leide. Kanskje det er fra lege til lege om hva de spør om ? :)

Skrevet

Veldig rart at de ikke spurte oss om noen av de tingene som de spurte dere om. Ts

Skrevet

Oss spurte legen bare om en ting, og det var hva slags jobber vi hadde. Siden vi begge jobber fullt og har faste "høystatus-jobber" på høystatusarbeidsplasser, følte vi at det var det, den "psykososiale egnetheten" var tydeligvis i boks (men det er noe i det, da. Ikke kan vi være syke med slike jobber, og man må være normalt oppegående for å gjennomføre slike utdannelser, samt de kan gå ut i fra at økonomien er på plass). Følte allikevel det var litt grunnt, tenker på hva vennene våre som har adoptert måtte greie ut om og få nedskrevet i en rapport: Samlivet, økonomi, forhold til slekt, syn på barneoppdragelse, økonomi, bolig, helse, rulleblad osv....

Anonymkode: d0c7d...ace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...