Gå til innhold

Noen som vet hvordan jeg bruker dette? (mat til pus)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk med meg to bokser av dette hjem i stad fra veterinær. Den skal være veldig god for å gi pus næring. Han klarer ikke spise selv, men han prøver (noe som tyder på at han er sulten). 

Han veier 6,3 kg, så det står på pakka at han skal ha 2 1/4, men jeg aner ikke hva det vil si. Er det 2 spiseskjeer, som jeg blander med vann?

12571354_10153780208301285_437925387_n.jpg

Anonymkode: 307d8...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med det betyr at han skal ha 2 1/4 boks pr dag. Gi det slik det er i boksen, ser ut som det er mos? Hvis pusen din sliter med å spise, så ikke legg fram for mye i gangen. Prøv først med ei teskje feks. Se hvordan det går.

Skrevet

1/4 en kvart boks. Riss inn to streker, én hver vei, og du har mengden. Står det 2 for to ganger? Er det paté?

Skrevet (endret)

Hvor mye kan jeg ikke svare deg på, står det ingen måleenhet? Jeg ga dette til hunden en gang etter vi var hos dyrlegen å jeg ikke fikk i han mat. Fikk da beskjed om å blande ut med vann og ta det i en sprøyte og dessverre tvinge det i han. Måtte gjøre det samme for å få i han vann også. Men etter et par dager begynte han å spise litt selv heldigvis:)

edit: samme merke, men for hund og ikke katt

Endret av Tinuwiel
Skrevet
4 minutter siden, Kontormus skrev:

1/4 en kvart boks. Riss inn to streker, én hver vei, og du har mengden. Står det 2 for to ganger? Er det paté?

Det er paté, ja, og lukter som leverpostei :overrasket: :fnise:

Jeg har to bokser tilgjengelig, så jeg gir han 1/4 i kveld blandet med litt vann for å se om han spiser selv. Vil ikke tvinge det i han med mindre jeg absolutt må. Vannet gjør at det blir mer suppete, slik at det blir enklere og få i en stor sprøyte, men hvis han spiser selv så er jo det best.

Skal prøve nå og se.

Skrevet

Dette her er kraftfor som ofte brukes på katter som i utgangspunktet spiser lite. Ta Ca en spiseskje og legg i skålen til pusen din. Dersom pusen prøver å spise av det så vil han få mer næring enn dersom han hadde fått vanlig for. Det kan ta litt tid etter en tur hos dyrelegen før pusen prøver å spise igjen. Nå vet ikke jeg hva du har gjort hos dyrelegen, men dersom det er kastrering så er dette maten de gir som er litt mer snill mot magen til pusien.

Skrevet
6 minutter siden, Tinuwiel skrev:

Hvor mye kan jeg ikke svare deg på, står det ingen måleenhet? Jeg ga dette til hunden en gang etter vi var hos dyrlegen å jeg ikke fikk i han mat. Fikk da beskjed om å blande ut med vann og ta det i en sprøyte og dessverre tvinge det i han. Måtte gjøre det samme for å få i han vann også. Men etter et par dager begynte han å spise litt selv heldigvis:)

edit: samme merke, men for hund og ikke katt

Her er måleenheten. Regner med at det er boks det er snakk om. 

Og pus elsket det! Haha, han gomler i seg :fnise: Jeg tok ca 1/3 av boksen og la på en tallerken. Jeg er glad bare han spiser.
Jeg blandet ikke med vann, for det var nesten som most våtfor. 

12506889_10153780237606285_1438173702_n.jpg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er paté, ja, og lukter som leverpostei :overrasket: :fnise:

Jeg har to bokser tilgjengelig, så jeg gir han 1/4 i kveld blandet med litt vann for å se om han spiser selv. Vil ikke tvinge det i han med mindre jeg absolutt må. Vannet gjør at det blir mer suppete, slik at det blir enklere og få i en stor sprøyte, men hvis han spiser selv så er jo det best.

Skal prøve nå og se.

Prøve med fingeren, om han vil slikke det av. Ellers har jeg lært som oppdretter, at kyllingkraft eller eggeplomme med litt fløte er noe av det mest næringsrike en kan gi. Men kyllingkrafta ville jeg nok laget selv

Skrevet

Den hadde jeg til min pus også.Husker ikke doseringen men jeg blandet den av og til ut med litt vann for at det skulle bli enklere for han å spise.Hills er forøvrig et veldig bra for-merke.

Skrevet
18 minutter siden, Kontormus skrev:

Prøve med fingeren, om han vil slikke det av. Ellers har jeg lært som oppdretter, at kyllingkraft eller eggeplomme med litt fløte er noe av det mest næringsrike en kan gi. Men kyllingkrafta ville jeg nok laget selv

Han spiste alt, og ville tydeligvis ha litt mer. Nå virker det som han er mett, etter 2 døgn uten å spise noe særlig.

Takk for hjelpen! Håper pus blir bedre :) 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han spiste alt, og ville tydeligvis ha litt mer. Nå virker det som han er mett, etter 2 døgn uten å spise noe særlig.

Takk for hjelpen! Håper pus blir bedre :) 

Så bra! :) Da krysser vi fingrene og håper han kommer seg fint. At han får i seg litt er positivt!

• Liker 1
Skrevet

Så fint at det gikk bra! Da vi fikk det hos veterinæren sa hun at man kan varme det litt også, det liker de ekstra godt. Enten rett i en gryte, eller koke litt vann og blande i (og kjøle ned litt før du gir det, da, så han ikke får kokende blanding) :) min katt elsker det også, det er visst laget for å være ekstra velsmakende :P god bedring til Pusen!

Anonymkode: d0a9d...b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...