Gå til innhold

Hva har du gjort i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er gøy å høre hva andre bruker kvelder til! Ikke at det alltid skjer noe spennende, men hyggelig likevel :) 

Selv var hjemme halv fire. Deretter gikk jeg en kort tur for å lufte hodet og handle inn middag. Så gikk jeg hjem og la meg i sofaen og slappet av med dataen, og sovnet jeg en halvtime til en episode greys. Så lagde jeg meg halvregrøt i stedet for middag:sprettoy: Så slappet jeg av i senga under deilig dundyne, med tente stearinlys, surfing og musikk:biggrin: Nå har jeg nettopp sendt mail til studieveileder og lager en semesterplan og skriver dette innlegget. Senere vil jeg meditere litt. 

Når kom du hjem fra skole/jobb? 

Hva har du gjort etter det?

Anonymkode: a7cf6...7ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Student, var ikke på skolen i dag, men dermed en slitsom tur på IKEA, hvor jeg skulle ta buss hjem, aldri hatt så vondt i musklene før. haha
Kom hjem og spiste rester fra gårsdagens middag, lompe enchiladas og MYE SALAT, så friends samtidig, daglig rutine.
Pakket ut fra IKEA, satte sammen alt som måtte settes sammen, før jeg så sendte mange skrytebilder. Lå i senga etter det med tente telys til jeg spiste brødskive med egg og avokado samtidig som jeg så sesongpremiæren av Tid for Hjem nå i sted :)

• Liker 1
Skrevet

Går verken på skole eller jobber. 

Har vært hjemme i hele dag, hadde besøk av en venninne tidligere idag. Etter det så jeg 2 episoder av making a murderer også har jeg malt litt. Etterpå skal jeg se de to siste episodene. 

Anonymkode: 40f4c...5a2

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er hjemme i permisjon, så jeg regner at kvelden begynner ca klokken 18.00 i mitt tilfelle. Mannen sover, fordi han jobber i musikkbransjen, har lange, rare arbeidstider og forsøker å komme i samme døgnrytme som oss andre til i morgen. 

Jeg har:

-sett litt  barnetv

-hatt en diskusjon angående Playstationmas med det midterste barnet

- kommet over treåringen som satt i trappa til andre etasje og laget "kaker" med sandkakeformer, håndsåpe, en boks  fruktcoctail og en boks kokosmelk som han hadde fått åpnet litt og tømt saften fra opp i sandkakeformene og blandet med såpen.  😱 

Når jeg tenker meg om, kom jeg ikke over ham mens han gjorde det, jeg trodde han lekte i gangen, men ble mistenksom da han liksom passet så godt på at jeg ikke skulle gå opp.

Jeg ble noe overgitt og satte ham i gang med å sette tingene plass og lette frem vaskesaker, så vi fikk skrubbet trappa sammen, mens mellomste barnet passet lillemor på snart 8 mnd. Vi har belegg i trappa, fordi den er noe bratt, så vi fikk oss litt vaskejobb, kan man si. 

Da jeg etterpå gikk på rommet hans og så under senga, fant jeg ut hvor målebegrene jeg har lett etter de siste dagene har tatt veien - de sto nemlig under senga hans og han hadde strødd litt pepper i dem. Under senga, fant jeg også en kokesjokolade, som han sikkert hadde tatt fra bakeskapet og lagret der for senere kos.  - Tror jeg må følge litt mer med på hva han gjør, når han plutselig løper opp på rommet sitt og kommer fort ned igjen!  Tror han må være i en kulinarisk periode :fnise:

Etterpå fikk han og lillemor kveldsmat, fordi jeg kjente at jeg burde få ham i seng. Lillemor fikk smoothie av epler, banan, mandarin og litt kokosmelk (som var igjen i boksen, etter treåringens bravader)  da hun hadde spist litt rundstykke med makrell. Treåringen er skeptisk til alt lillesøster spiser av most mat, så han ville ikke ha. 

Tok så kveldsstellet på treåringen, mens lillemor lekte i lekegrinda. Puttet  ham i seng med kort seremoni og tok så kveldsstellet til babyen. 

Surfet på nettet og var litt innom kg, mens tiåringen skravlet i vei om " Little big planet" og noe han drev på med på dataen min. Vi hadde en samtale om noe morsomt de lekte på skolen og om det kanskje var god skøyteis på et våtområde ved en elv i nærheten.  Så kom det et par isbadere og lurte på om de kunne ha bilen stående hos oss mens de badet. 

Skammet meg litt over at det var fullt kaos i gangen, med klær som skulle legges sammen på kommoden og vaskestativet, esker med julesaker, som skal ned i kjelleren, samt en ytterjakke som hadde rast ned og sko som sto her og der. Fant ut at det var på tide å bli kvitt rotet.

Drakk så resten av smoothien med kokosmelk i , fordi det rett og slett var fantastisk godt, så det skal jeg lage flere ganger.

Satte på min elskede  robotstøvsuger.

Jeg la sammen en del klær, hentet vann til treåringen, fikk babyen som hadde våknet pga en promp som ville ut, til å sovne på nytt. passet på at tiåringen spiste kveldsmat.

Satt noe apatisk med nettbrettet og fulgte halvveis med " To grådige italienere", på matkanalen, før jeg forberedte tiåringen på at det var tid for å legge seg. 

Nå sitter jeg her og er fortsatt noe apatisk, lurer litt på å begynne å lage en fotobok, men er ikke sikker på at jeg er inspirert nok i dag. Tenker jeg skal sitte her en stund til og kom akkurat på at jeg burde se " krig og fred". 

Så sånn er det nå jeg har det. 😉

Endret av absinthia
  • Liker 3
Skrevet

Var hjemme etter jobb 16.30 så noen episoder av greys A. Så varmet jeg middag fra igår. Deretter gikk jeg tilbake til jobben for å trene litt, det ble 3 km på tredemølla. Nå sitter jeg å ser noen episoder av Greys A. Mens jeg spiser knekkebrød og skal hoppe i dusjen 😁

Skrevet

Jobbet fra 8 til 19.30, så trente jeg fra 20-21 og var hjemme rundt 21.20. Fra 21.20 til nå 22.20 har jeg surfet på KG og chattet med en venninne på facebook samtidig som Ylvis står på TV. Og spist en brødskive. Skal straks i dusjen og så skal jeg legge meg. 

Anonymkode: bd5f2...8b3

Skrevet
12 minutter siden, absinthia skrev:

Er hjemme i permisjon, så jeg regner at kvelden begynner ca klokken 18.00 i mitt tilfelle. Mannen sover, fordi han jobber i musikkbransjen, har lange, rare arbeidstider og forsøker å komme i samme døgnrytme som oss andre til i morgen. 

Jeg har:

-sett litt  barnetv

-hatt en diskusjon angående Playstationmas med det midterste barnet

- kommet over treåringen som satt i trappa til andre etasje og laget "kaker" med sandkakeformer, håndsåpe, en boks  fruktcoctail og en boks kokosmelk som han hadde fått åpnet litt og tømt saften fra opp i sandkakeformene og blandet med såpen.  😱 

Når jeg tenker meg om, kom jeg ikke over ham mens han gjorde det, jeg trodde han lekte i gangen, men ble mistenksom da han liksom passet så godt på at jeg ikke skulle gå opp.

Jeg ble noe overgitt og satte ham i gang med å sette tingene plass og lette frem vaskesaker, så vi fikk skrubbet trappa sammen, mens mellomste barnet passet lillemor på snart 8 mnd. Vi har belegg i trappa, fordi den er noe bratt, så vi fikk oss litt vaskejobb, kan man si. 

Da jeg etterpå gikk på rommet hans og så under senga, fant jeg ut hvor målebegrene jeg har lett etter de siste dagene har tatt veien - de sto nemlig under senga hans og han hadde strødd litt pepper i dem. Under senga, fant jeg også en kokesjokolade, som han sikkert hadde tatt fra bakeskapet og lagret der for senere kos.  - Tror jeg må følge litt mer med på hva han gjør, når han plutselig løper opp på rommet sitt og kommer fort ned igjen!  Tror han må være i en kulinarisk periode :fnise:

Etterpå fikk han og lillemor kveldsmat, fordi jeg kjente at jeg burde få ham i seng. Lillemor fikk smoothie av epler, banan, mandarin og litt kokosmelk (som var igjen i boksen, etter treåringens bravader)  da hun hadde spist litt rundstykke med makrell. Treåringen er skeptisk til alt lillesøster spiser av most mat, så han ville ikke ha. 

Tok så kveldsstellet på treåringen, mens lillemor lekte i lekegrinda. Puttet  ham i seng med kort seremoni og tok så kveldsstellet til babyen. 

Surfet på nettet og var litt innom kg, mens tiåringen skravlet i vei om " Little big planet" og noe han drev på med på dataen min. Vi hadde en samtale om noe morsomt de lekte på skolen og om det kanskje var god skøyteis på et våtområde ved en elv i nærheten.  Så kom det et par isbadere og lurte på om de kunne ha bilen stående hos oss mens de badet. 

Skammet meg litt over at det var fullt kaos i gangen, med klær som skulle legges sammen på kommoden og vaskestativet, esker med julesaker, som skal ned i kjelleren, samt en ytterjakke som hadde rast ned og sko som sto her og der. Fant ut at det var på tide å bli kvitt rotet.

Drakk så resten av smoothien med kokosmelk i , fordi det rett og slett var fantastisk godt, så det skal jeg lage flere ganger.

Satte på min elskede  robotstøvsuger.

Jeg la sammen en del klær, hentet vann til treåringen, fikk babyen som hadde våknet pga en promp som ville ut, til å sovne på nytt. passet på at tiåringen spiste kveldsmat.

Satt noe apatisk med nettbrettet og fulgte halvveis med " To grådige italienere", på matkanalen, før jeg forberedte tiåringen på at det var tid for å legge seg. 

Nå sitter jeg her og er fortsatt noe apatisk, lurer litt på å begynne å lage en fotobok, men er ikke sikker på at jeg er inspirert nok i dag. Tenker jeg skal sitte her en stund til og kom akkurat på at jeg burde se " krig og fred". 

Så sånn er det nå jeg har det. 😉

Jeg er sliten.
Men også inspirert, for et drivjern du er! :biggrin:

Anonymkode: be89b...1ee

Skrevet

trenings, sitter på Wikipedia, surfer på internett og titter på tv2 sumo...

Anonymkode: cb6d6...9af

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sliten.
Men også inspirert, for et drivjern du er! :biggrin:

Takk, men jeg har jo egentlig ikke noe valg! 😄

Skrevet

Har ikke vært på jobb i dag... Men kl 16 hadde jeg en samtale med en håntverker som skal pusse opp gjesterommet vårt. Så satt jeg i sofaen og surfet på mobilen mens min mann lagde middag til oss, pasta med en utrolig god saus. Så gikk jeg en kvelds tur med hundene... Så litt mer på tv og nå skal jeg straks legge meg 

• Liker 2
Skrevet

Laget og spiste middag, tok en lang dusj, ryddet kjøkkenet og gikk ut med søpla, så på "Kjære mamma" på TV2Sumo, spilte litt dataspill. Nå ser jeg på fotballkamp.

• Liker 1
Skrevet

Er på jobb. Går av vakt kl 23 og da er det rett hjem i senga. 

Anonymkode: 37fa9...634

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt fri idag (fordelen med turnusarbeid!) (men ikke så fordel likevel siden jeg hadde arbeidshelg).., så jeg har vasket opp og lagt sammen en haug med klær som har hopet seg opp de siste dagene. Løpt 8km på tredemølla og bedrevet litt styrketrening. Støvsuget gulv (igjen! 3stk firbeinte i hus som alle har en røyteperiode). 

Måtte hjelpe minsten med matteleksa da hun kom hjem.

Lagde middag til mannen kom hjem fra jobb.

Gikk lang tur med bikkja og jentungen. 

Holdt på å fryse ihjel da vi kom inn igjen, så jeg tok meg et langt bad. 

Så en episode av Bondi Beach med jentungen mens vi drømte oss bort til sol og sommer. 

Nå er det straks natta, lese litt før jeg slukker lyset og får noen timer søvn før klokka ringer 5.30. Hellu tidligvakt i morgen. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, absinthia skrev:

Takk, men jeg har jo egentlig ikke noe valg! 😄

Jo! Du kunne jo latt alt vært fullstendig på halv åtte, det også er lov innimellom. Ikke minimer dine prestasjoner/gjøremål. Jeg mener det, det du skrev var skikkelig effektivt, og motiverende. Jeg får også lyst til å få så mye ut av ettermiddagene mine. :klem:

• Liker 2
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jobbet 8-16, deretter gikk jeg rett fra jobb til treningssenteret og var der fra ca 16:30 - 19:00. Dro hjem, spiste litt middagsrester, dusjet og resten av kvelden tilbringes i senga med netflix :)

Skrevet

I permisjon:) hadde barseltreff frem til 15. Mannen kom hjem fra skole og jeg varmet noen rester til middag, mens han ga frøkna middag. 

Dro deretter på en handlerunde, kjøpte meg nye treningssko og ny treningsbh. Fikk også tak i litt apotekvarer, dagligvarer, ny lue til mannen og fikk levert bilder tatt i babysvømming til fremkalling:) mannen syntes vi brukte ekstremt med tid på dette:P 

Kjørte hjem, la frøkna og fikk utsatt en avtale i morgen da jeg hadde dobbelbooka meg. Tent opp i ovnen. Chattet på Facebook med min stressa gravide venninne, mens jeg planla overraskende babyshower for henne samtidig☺️ Måtte holde tunga rett i munnen for å holde styr på hva jeg skrev hvor😋

• Liker 1
Gjest Genevieve
Skrevet

Skulle egentlig ha behandling i dag men det ble avlyst. Var tidlig oppe, luftet hunden, spiste et par knekkebrød til frokost og hørte på radio. 

Så vasket jeg dusjen, byttet sengetøy og tok oppvasken. Ryddet juletingene ned i esker.

Fant noen deilige tøfler med fluffy innside som var helt herlige å ha på bare føtter. Så slappet jeg av på sofaen med nettaviser og mobilspill et par timer. 

Dro til et familiemedlem og drakk kaffe og hjalp med å henge opp gardiner. Så dro jeg hjem å lagde taco. Luftet hunden og ikke gjort noe annet enn å surfe og se på tv etter det. 

Skrevet

05.00 startet slumringen som varte hvert 2 minutt til klokka var 05,30..06.00 stod jeg opp. Hilste og pratet med pus, så gikk jeg på badet og ordnet meg, gjorde klart til barnehagen og vekket datteren min på 4 år, kl 07.00. Satte på barnetv og kaffe mens jeg lagde frokost. Vi spiste frokost sammen. 

09.00 var hun i barnehagen. Smørblid fordi hun kunne ta med ski, så alt var bare gull og glitter enn så lenge. 
Hadde noen timer å slå ihjel hjemme. Hadde mange fornuftige planer, men havnet i sofaen. Kikket på dataen, og fikk ikke gjort så mye. Kl 13.45 ble jeg hentet av pappa, som kjørte meg nesten bort til barnehagen. Gikk resten av veien med både akebrett og skistaver. Hentet henne og alt var fremdeles gull og glitter, men når det går så knirkefritt må det gå galt i løpet av dagen. Jeg hadde rett. Hun gikk på ski, vi aka sammen et par ganger ned bratte bakken, og på vei hjem gikk det nedover. 10 minutter med forhandlinger med sta 4 åring og sta mor, 15 minutter med sint datter som tapte kampen med mor, etterfulgt av grining, og snø spising på trass. Etter de 15 minuttene ble humøret hennes bedre, og mitt også. Vi kunne tøyse, le og smile igjen. Var på butikken og handlet pizza og hun fikk noe drikke hun liker, men da måtte hun høre etter (et mamma triks som ikke er pedagogisk) Ikke noe jeg gjør hver gang altså, men i dag var dråpen nådd..haha. Resten av veien hjem var morsom og fin. 

kl 15.30 var vi endelig hjemme og kunne sette på ovnen og slenge inn pizzaen. Hun fikk se barne tv, og slang seg ned i sofaen, mens jeg drakk litt kaffe og leste oppdateringer på diverse aviser på nett.Spiste oss mette, som vanlig. Vi fant frem brettspillet "stigespill" og spilte litt. Hun vant. Og det fikk jeg jammen meg høre resten av dagen. (familien vår har sterk konkurranseinstinkt). Så fant jeg frem dessert, til min datters store glede, nemlig is.

Så var det på badet og stelle seg for kvelden, og hun fikk 5 minutter til lek. Så var det natta, og inn/ut av rommet en milllion ganger før hun sovna. Nå baker jeg rundstykker til frokosten i morgen. Og tenker på alt jeg skulle gjort, men som bare ble med tanken. Nå har jeg også dårlig samvittighet.  Ser på "ID investigation (?)" kanalen på tv, og har akkurat sneket til meg mer is. Har lyst til å strikke, men må kanskje vente til i morgen. Må egentlig henge opp klær/brette sammen og finne frem klær for i morgen, da det også er bursdag feiring hun skal avgårde på etter barnehagen. Har ihvertfall fått oversikt over alle sparekontoene jeg skal ha, samt forsikringer, pensjon og diverse. Skal fikses på nettbanken i morgen.

Jeg er ringevikar. Blir tilkalt ved sykdom. Jeg er også arbeidssøker, og søker etter fast stilling. Har mye/lite død tid innimellom dette. Tiden kan jeg bruke på noe fornuftig, men av og til må jeg slenge meg ned på sofaen og bare la det flyte :)  Nå skal det sies at vi har vært syke sammenhengene så og si hele desember og frem til nå. Bare jeg som er litt dårlig enda, men blir bedre for hver dag. Det ene etter det andre, grusomt :) 

Dårlig skrevet i kveld, men sånn er det når man går på autopilot for tiden. Ha en fin kveld! :)

Anonymkode: af0ad...1e1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har trent og spilt gitar mesteparten av tiden. Og nå så jeg nettopp ferdig Jurassic World, som var veldig dårlig.

• Liker 1
Skrevet

Ferdig med lesingen for i dag klokken 16, da dro jeg på trening og var der til 17.15. Etter trening dro jeg på butikken for å hamstre litt fra tikroners marked :fnise: sånn er det å være student. Dro hjem, dusjet og dro ut igjen for å kjøpe noen greier vi trengte til leiligheten. Da jeg kom hjem hadde kjæresten min laget taco, så vi spiste mens vi så på tv. Deretter skrudde vi sammen det siste møbelet vi manglet, og nå er vi godt i orden i den nye leiligheten vår :) da vi ble ferdig med skruingen, så jeg litt mer på tv, pusset tenner og nå ligger jeg i senga. En episode til, så tar jeg nok kvelden. Er skikkelig trøtt i dag.

Anonymkode: 5b8cb...bfc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...