Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil det si at en consealer er lysreflekterende?

Jeg gikk til innkjøp av 2 stk før helgen, en for urenheter, og en til å ha under øynene.

Og den for øynene er lysreflekterende.... hva vil det si?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Det betyr at den inneholder små partikler som reflekterer lyset og får øyenpartiet ditt til å "lyse opp", og se friskere ut. En slik concealer vil bare framheve kviser o.l., men brukt under øynene, ser du straks mer våken ut. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan bruker man concealer under øynene? Tar masn på omtrent hele området under øynene, lar det tørke og glatter ut i kantene slik at man får en naturlig overgang til resten av ansiktet?

Gjest Ethereal
Skrevet

Du skal bruke relativt lite om gangen, og jevne ut etterhvert. Selv bruker jeg innerst i øyekroken og et lite stykke nedover, i en slags bue. Det er som oftest ingen vits i å dekke hele området, da ser det bare unaturlig ut. Du må være nøye og jevne ut overgangene, og bruke så lite som mulig.

Gjest NastyNice
Skrevet

Egentlig betyr lysreflekterende at det inneholder små "skimmer" partikler. Har blitt lurt av den der før... Bla Clarins sin concealer sier den er lysreflekterende, men holder du ansiktet foran litt sterk lys/ sminkelampe, så ser man de små skimmerkornene... Litt dumt da...

Gjest Anonymous
Skrevet
Egentlig betyr lysreflekterende at det inneholder små "skimmer" partikler. Har blitt lurt av den der før... Bla Clarins sin concealer sier den er lysreflekterende' date=' men holder du ansiktet foran litt sterk lys/ sminkelampe, så ser man de små skimmerkornene... Litt dumt da...[/quote']

men ysl sin er ikke slik, synes jeg :)

Skrevet
Egentlig betyr lysreflekterende at det inneholder små "skimmer" partikler. Har blitt lurt av den der før... Bla Clarins sin concealer sier den er lysreflekterende' date=' men holder du ansiktet foran litt sterk lys/ sminkelampe, så ser man de små skimmerkornene... Litt dumt da...[/quote']

Hehe, det var faktisk clarins sin jeg ble anbefalt.

Søren a :-?

Takk for svar alle :)

Gjest Ethereal i.i.
Skrevet

Concealeren fra YSL var den aller første av den typen med lysreflekterende partikler, noe man kan se på bilder der øyenpartiet kan skinne mot deg, nettopp pga effekten som framkommer ved hjelp av blitz og lysreflekterende partikler.

Gjest NastyNice
Skrevet

Samtidig må jeg si at Clarins sin concealer er egentlig kjempe bra! Dekker bra med allright varigheten... Men liker bare ikke at det skimrer så fælt av den. Det samme gjelder forresten den nye foundationen av samme merke.

Men det er vel andre som liker skimmer i makeupen, så jeg skal ikke snakke for alle da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...