Gjest Selfie Skrevet 12. januar 2016 #1 Del Skrevet 12. januar 2016 Skal, skal ikke? Er så i tvil! Er veldig nærsynt og øynene reagerer på linser slik at jeg må bruke briller for det meste. Og det er mange ulemper med det. Så derfor har jeg bestilt time til laseroperasjon. Forundersøkelsen er unnagjort (en del av meg håpet nesten at de skulle si at jeg ikke fikk operasjon..). Men jeg er så bekymra...for selve inngrepet og ikke minst for problemer i etterkant... Har du tatt laserop? Fortell gjerne om dine erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerunpedia Skrevet 12. januar 2016 #2 Del Skrevet 12. januar 2016 Gjør det:) Jeg har ikke angret et sekund. Operasjonen er raskt overstått og smertene etterpå er over etter et par timer (jeg fikk sovetablett og smertestillende), da jeg våknet igjen var alt helt fint og supert å kunne se normalt uten linser. Det er verdt hver krone! Oppfølgingen etterpå er også veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 12. januar 2016 #3 Del Skrevet 12. januar 2016 Følger nøye med! Er i samme dilemma, men jeg har aldri kommet så langt at jeg har kommet meg til en forundersøkelse. Ekstremt nærsynt, så om noe skulle gå feil med operasjonen så blir det jo skikkelig krise Vil veldig gjerne høre erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 12. januar 2016 #4 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg hadde Lasik-operasjon på det ene øyet i 2006 og angrer ikke en millimeter på det, selv om jeg bruker briller igjen i dag. Det ene øyet hadde dritskjev hornhinne i tillegg til -2,5 styrke, mens det andre øyet var så nært null at det ikke engang var mulig å korrigere det med brillebrytning. Jeg hadde linser til det ene øyet, men i brillene hadde jeg styrke på en side og vanlig vindusglass på andre siden, noe som gjorde at det ene øyet så mye større ut enn det andre, samtidig som at brillene som regel satt skjevt på nesen pga tyngdeforskjellen. Det tok fire-fem år fra operasjonen til jeg måtte ha briller igjen, men jeg ville aldri vært operasjonen foruten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pooh Skrevet 12. januar 2016 #5 Del Skrevet 12. januar 2016 4 timer siden, Faerunpedia skrev: Gjør det:) Jeg har ikke angret et sekund. Operasjonen er raskt overstått og smertene etterpå er over etter et par timer (jeg fikk sovetablett og smertestillende), da jeg våknet igjen var alt helt fint og supert å kunne se normalt uten linser. Det er verdt hver krone! Oppfølgingen etterpå er også veldig bra. Samme her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #6 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg fikk kronisk tørre lyne som jeg må ta medisiner for livet ut, samt drive med øyemassasje flere ganger i uken. I tillegg er jeg blitt nærsynt igjen. Tok overflate laserbehandling, som visstnok skal være den mildeste operasjonen. Jeg kan ikke bruke linser pga de tørre øynene og fordi linser sitter dårlig etter at horninnen ble flatere etter operasjonen. Jeg angrer. Anonymkode: 5c308...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tentaclemaiden Skrevet 13. januar 2016 #7 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg har også tatt laseroperasjon. Og jeg fikk et godt resultat, men vil advare om at det ikke er for alle at smerten går over etter et par timer. Jeg hadde sviende vonde øyne i nesten tre hele dager og mannen måtte være hjemme med meg og gi meg smertestillende da jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å holde øynene åpne lenge nok til å lese på etikettene hvilke tabletter jeg skulle ha. Jeg lå på soverommet med sorte gardiner trukket for, og var ekstremt lyssky de tre dagene, samt påfølgende uke etterpå gikk jeg med solbriller inne. Hvis du gjør det, kan jeg trygt anbefale Memira. De er ikke billigst men opplevde god oppfølging og har blitt kvitt mitt dårlige syn. Hadde -5,5 og -4 +skjeve hornhinner, i dag har jeg ikke behov for briller ut over skjermbriller/PC-briller med 0,5 i styrke. Angrer absolutt ikke, men vil bare at du er obs på at det kan oppleves som smertefullt i noen dager og at det kan være lurt å få noen til å være hos deg den første tiden. Masse lykke til!:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #8 Del Skrevet 13. januar 2016 Hadde ikke tort å ta laseroperasjon av øyne i Norge, virker så kunnskapsløst her. Glad jeg tok laseroperasjon i utlandet, der legene som utførte var godt erfarne og hadde en maskin til inngrepet som var blant de beste. Fikk 1) Konsultssjon og grundig undersøkelse der alle spørsmål ble godt besvart og forklart og 2) inngrep der jeg først fikk bedøvende dråper. Merket ikke selve inngrepet annet enn at jeg var våken. Var nærsynt til ca minus 5 på begge øyne og har sett perfekt i nå i 10 år. Du må regne med sandpapirfølelse i øynene og ligge som sykemeldt et par dager i mørkt rom et par dager etter inngrepet så går det gradvis over. Det å gjøre inngripen i øynene fremstår som det verste en kan gjøre fordi all er redd for sine øyne. Så gjelder å finne riktig klinikk og person... . Anonymkode: 82b6a...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haugenjenta Skrevet 13. januar 2016 #9 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg tok Lasek hos Memira juli 2015. Angrer ikke et sekund Skulle opprinnelig ta FS-Lasik i 2014, men øyehulene mine var for små til instrumentet de skulle bruke. Tok et års betenkningstid, men til slutt orket jeg ikke briller mer, linser funket ikke. - 1.75 på venstre og - 4.25 på høyre, tar jeg ikke helt feil, samt skjeve hornhinner. Veldig god informasjon på forundersøkelsen, operasjonsdagen ble jeg godt tatt i mot, alt gikk fint, første dagene gikk bra, men sleit litt dag 3 - 6 p.g.a. "bandasjelinsene". Etter det har det bare gått oppover Har litt småtterier nå i på vinteren (litt vondt på morgenen som om jeg har et hår innpå øyet for eks.), men tar øyedråper for å holde det fuktig. Langt bedre enn å måtte gøy med briller/linser, og jeg håper det holder seg sånn i lang tid *bank i bordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 14. januar 2016 #10 Del Skrevet 14. januar 2016 Jeg tok Lasik på ABC syns-kirurgi for mange år siden. Angra ikke ett sekund! Jeg hadde ikke smerter etterpå, men endel sprengte blodkar. Jeg kunne "kjenne" det, men det var ikke smertefullt, etter hva jeg kan huske. En tid etter (en måned kanskje?) så kjente jeg et slags ubehag i øynene. Dette forklarte øyelegene at nok var nerver som grodde, da endel nerver ble kutta under operasjonen. I mange år gikk det bra med synet, men på grunn av senere medisinbruk skled det ut igjen. Da begynte jeg med briller igjen, men optikere jeg har vært hos sier at jeg ikke kommer til å bli like nærsynt som før operasjonen. Før operasjonen hadde jeg minus 2,75. Nå har jeg minus 0,75 på avstands-styrke, men har også fått en lesestyrke i brillene. Husker ikke hva den er på. Skjeve hornhinner også, tror de er omtrent samme som før operasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #11 Del Skrevet 14. januar 2016 Den 13. januar 2016 at 7.33, AnonymBruker skrev: Jeg fikk kronisk tørre lyne som jeg må ta medisiner for livet ut, samt drive med øyemassasje flere ganger i uken. I tillegg er jeg blitt nærsynt igjen. Tok overflate laserbehandling, som visstnok skal være den mildeste operasjonen. Jeg kan ikke bruke linser pga de tørre øynene og fordi linser sitter dårlig etter at horninnen ble flatere etter operasjonen. Jeg angrer. Anonymkode: 5c308...3f1 Beklager at jeg avsporer, men jeg sliter også veldig med kronisk tørre øyne som renner ustanselig. Hvilke medisiner bruker du mot det og hvilken effekt har de? Øyelegen har nå søkt om at jeg skal få noen "cellegift-dråper" men behandlingstiden hos Helfo er jo uendelig... På forhånd takk for svar . Anonymkode: fa75d...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #12 Del Skrevet 14. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager at jeg avsporer, men jeg sliter også veldig med kronisk tørre øyne som renner ustanselig. Hvilke medisiner bruker du mot det og hvilken effekt har de? Øyelegen har nå søkt om at jeg skal få noen "cellegift-dråper" men behandlingstiden hos Helfo er jo uendelig... På forhånd takk for svar . Anonymkode: fa75d...ab8 Hei! Jeg har ikke øyne som renner, de er mer tørre, særlig på natta, sånn at jeg våkner med sandpapirfølelse i øynene. Det kommer av tette talgkjertler på innsiden av øyelokkene (det er fettet i tårevæsken som hindrer øynene i å tørke ut), så jeg må varme dem med en spesiallaget varmepute innimellom og massere for å få bedret dette. Jeg bruker Oftagel øyegel og Artelac øyedråper (Tears Naturale er også bra). Man får de på blå resept om man har kroniske plager. Kan anbefale Tørreøyneklinikken, der kan du få utredet hvorfor du har tørre øyne. Den er privat. Håper du finner ut av det og at det er hjelp å få! Anonymkode: 5c308...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå