Gå til innhold

Forventninger til start av samtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva forventer dere damer at mann åpner en samtale med på nettdating?

Jeg hører hele tiden at damer ikke svarer om en mann skriver "hei, hvordan går det?". Det er på en måte forståelig, men har dere noen gang satt dere i samme situasjon som en mann? Det er drøssevis av damer på nettdating som ikke skriver noe som helst om seg selv og har heller ikke andre bilder en seg selv alene mot en hvit/brun vegg. Slike damer legger jo opp til det selv da. Skal en mann klare å komme på noe som ikke er helt virkelighetsfjernt må man jo ha enten noen interessante bilder eller skrive noe som fanger mannens interesse.... Blir jo for dumt å begynne en samtale med "hei, jeg likte utrolig godt smilehullene dine på bilde nummer 2". Eksempler på interessante bilder: "en dame som har operaen i Sydney i bakgrunnen, står oppå Trolltungen, Eifiltårnet i bakgrunnen". Hvor vanskelig kan det være å finne noen slike bilder med tanke på hvor bereiste nordmenn er..

Jeg startet en gang en samtale med en dame slik "Hei! Jeg ranet den lokale banken min på hjembygda mi. Lyst til å bli med å reise rundt halve jordkloden?" Måtte selvfølgelig si at jeg bare kødda, men det funket fint som en ice breaker.

Anonymkode: 461cb...e7f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men nå sier du jo at du synes damer som bare har et intetsigende bilde er tåpelige og trolig intetsigende. Da er de ikke kandidater - dropp dem. Damer svarer ikke når du ikke har noe å si fordi du sier "hei - hvordan går det?" og de leser "hei - jeg så et tilfeldig både av deg og tenkte jeg skulle sende ut et av mine standardbrev. Du ser kjedelig ut, er pen nok og i rett alder. Jeg er også kjedelig. Knulle?" Og de har trolig lyst til å treffe en artig fyr. Ikke sikkert de vet hvordan, eller har noe artig å si for seg selv, men de fleste av oss er ikke så flinke på selvinnsikt at vi lar det hindre oss.

Trolig ville faktisk den siste beskjeden gitt deg napp mye oftere enn den første. Vær ærlig, utleverende og si noe om hvorfor du tar kontakt. Har du ikke en grunn: ikke ta kontakt. Nettdating er ikke sånn at du skal skrive til hver eneste person med pupper i håp om et positivt svar - du skal faktisk sile. Siler du ikke så siler kvinner ut deg, for ingen vil ha han som vil ha hvem som helst.

Og: damer på nettdating tar kontakt med menn. Selvsagt. Dette er 2016, ikke 1816. Menn som ikke blir kontaktet bare liker å tro kvinner ikke tar kontakt. Utbredt urban myte det der. God for selvtilliten, vil jeg tro, hvem vet? :vetikke: 

Anonymkode: a6583...170

• Liker 1
Skrevet

Det kan vel tenkes at en del jenter ikke svarer fordi bekreftelsen var nok i seg selv.

Anonymkode: b76a9...e20

Skrevet

Den med ranet hadde fanget min oppmerksomhet ;) Det er en bra stil.

Anonymkode: a8201...a5f

Skrevet

Hm... hvis hun er 15-19? hey babe. du er pen. det holder tror jeg... :)

ps:hvorfor er det så viktig at det skrives her som anonym og at ting er hemmelig?

Anonymkode: 852da...e84

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå sier du jo at du synes damer som bare har et intetsigende bilde er tåpelige og trolig intetsigende. Da er de ikke kandidater - dropp dem.

Trolig ville faktisk den siste beskjeden gitt deg napp mye oftere enn den første. Vær ærlig, utleverende og si noe om hvorfor du tar kontakt. Har du ikke en grunn: ikke ta kontakt. Nettdating er ikke sånn at du skal skrive til hver eneste person med pupper i håp om et positivt svar - du skal faktisk sile. Siler du ikke så siler kvinner ut deg, for ingen vil ha han som vil ha hvem som helst.

Og: damer på nettdating tar kontakt med menn. Selvsagt. Dette er 2016, ikke 1816. Menn som ikke blir kontaktet bare liker å tro kvinner ikke tar kontakt. Utbredt urban myte det der. God for selvtilliten, vil jeg tro, hvem vet? :vetikke: 

Anonymkode: a6583...170

TS her. Vel, det er i grunn litt probelamtisk å droppe dem, ettersom det er såpass mange som er sånn. Er jeg så heldig at jeg finner noen som gidder å skive noe om seg selv står det "my best friend has four legs bla bla bla". Greit nok disse jentene ønsker å få frem at de liker hunder, men hva med andre ting? 

Den siste beskjeden er veldig fin som ice breaker, men her finnes det også grenser for hvor langt man kan ta spøken. Det finnes mindre smarte mennesker av begge kjønn som kunne trodd på de mest vanvttige ting.

Min erfaring så langt er at damer ønsker gjerne å snakke med menn ved å sende en forespørsel om å starte en samtale, men det har hitil vært kun meg som har startet samtalene.

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den med ranet hadde fanget min oppmerksomhet ;) Det er en bra stil.

Anonymkode: a8201...a5f

Haha takk, godt å høre! Liker folk som er lett å underholde :)

Anonymkode: 461cb...e7f

Skrevet

Jeg hater meldinger av typen "hei" eller "står til?". Hva skal man svare på det, da? 

Når man tar initiativet til å starte en samtale, bør man også gjøre det lett å svare på. Om jeg må anstrenge meg for å finne på noe å svare, gidder jeg ikke. 

Man kan for eksempel stille et spørsmål som krever et litt lengre svar enn bare "hei" tilbake, eller "helt greit". Spør om noe som står i profilen, for eksempel. Om vedkommende har skrevet at hun liker å reise, kan du spørre om det. Hva har vært hennes beste reise så langt? Har hun noen anbefalinger? Hvordan er Drømmereisen hennes, om økonomi og jobb ikke hadde vært noen begrensning? 

Å stille et litt tøysete spørsmål er ofte en god start også. Han som nå er samboeren min hadde listet "ligge å sofaen og se film og spise m&m" som en av fritidsinteressene sine. Jeg spurte hvilken farge på m&m'en som var hans soleklare favoritt. Så var praten igang i en løs og ledig tone, og vi flyttet sammen i sommer etter et år i lag. 

Anonymkode: 49053...dd8

Skrevet

Jeg forventer at en mann har lest profilen min, og funnet at vi har noe felles. Og da er det naturlig at DET er grunnlaget for å ta kontakt. Når det kommer bare "hei" eller "du er pen" så skal det mye til at du får noe annet enn et kort avvisende svar tilbake. Det kan hende det får meg til å sjekke profilen, og hvis den er VELDIG bra kan det hende jeg gir vedkommende en sjanse.

Men humoristiske meldinger kan også fungere godt, spesielt hvis det er rettet mot noe som viser at du faktisk har lest profilen også. Jeg blir så lei av mannfolk som bare ser på bildene!:angry:

Anonymkode: 7fb92...422

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...