Gå til innhold

Hvilket akebrett til fireåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier :) Har ingen ide om hva slags akebrett som er bra nok.

.

Anonymkode: 82534...9da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har snowracer til vår. Bør vel være ratt og bremser, i hvert fall :)

Skrevet

Vår har snowracer, og synes den er veldig gøy å ake på, men han klarer ikke å dra den opp bakken selv, så det krever at vi er med og hjelper ham. Rompeakebrettet er selvsagt det letteste for ham å bære med seg selv, men ikke like gøy å bruke, med mindre man er flere som aker i "tog", det funker det bra til. ;)

Tenker vi skal se etter en mellomting, et lett akebrett med ratt hvis det finnes noe sånt.

Anonymkode: a4b09...ac1

Skrevet

Et slikt akebrett er veldig bra for små barn. Det er vanligvis plass til en voksen bak så dere kan kjøre ned sammen, men det er også så lettstyrt at fireåringen klarer det fint selv hvis bakken ikke er for bratt. Tyngdepunktet er mye lavere enn på racerkjelker, så den velter ikke like lett med en voksen bakpå eller ved krappe svinger. Det er lurt å velge en modell med metallbremser, selv om de er litt tyngre, for de bremser bedre og varer lengre

Det er kanskje litt tungt for fireåringen å dra opp bakken selv, men om noen år vil ungen være sterk nok. Hvis holdbarheten fremdeles er like god som før vil akebrettet holde lenge. Jeg og den ene broren min har fremdeles de vi fikk som små. Den andre broren min slet ut to brett, men så var han ikke akkurat kjent for å være forsiktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...