Gå til innhold

Mot vår- såing og planlegging av hage/uterom

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Flere som har startet med å så?

Jeg har sådd noen få frø akkurat.Venter til februar med resten

Hvilke planer har du for din hage/uteplass i år?

I år skal jeg ikke kjøpe planter til verandaen men så alle selv. Om jeg får til da.

De jeg har sådd er ;

Phlox /sommerphlox 'Ethnie Light Blue»    phlox_lightblue.jpg.827d826d68faeecf3c93

phlox  "Twinkle"

phlox_twinkle.jpg.e55583fa3f5f80f50a9f36

56953a43f1238_HNGBEGONIAF1IlluminationOr

Hengebelargonia "Illumination Orange'

Endret av Kårky
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sådd chili og paprika. De er det eneste jeg har plass og lys til å starte med så tidlig. Gleder meg til å se små spirer og planter igjen. :nigo: Og chili er absolutt yndlingsplanten min å dyrke: små, pene å se på og ikke noe bry. Og så er chili godt. :jepp: 

• Liker 1
Skrevet

Chilli og paprika ja!! Hadde chilli for noen år siden.Tørket etterpå og lagt i forseglet boks.Herlig !

Skrevet

Jeg har kikket igjennom frø jeg har fra før i dag - regner med å vente til februar-mars før jeg sår noe, men vi får nå se hvor lenge jeg holder ut :) 

• Liker 1
Skrevet

Skal så blodbeger snart. Men ellers venter jeg. Har også en liste over hva jeg skal kjøpe ferdig og hva jeg skal så. Blant annet skal jeg kjøpe hengelobelia. Sådde selv i fjor, men de kom ikke før i september!

Ellers skal jeg få meg en sånn bue og plante klematis på begge sider.

Blodbeger:

blodbeger.jpg

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, hjertesukka skrev:

Skal så blodbeger snart. Men ellers venter jeg. Har også en liste over hva jeg skal kjøpe ferdig og hva jeg skal så. Blant annet skal jeg kjøpe hengelobelia. Sådde selv i fjor, men de kom ikke før i september!

Ellers skal jeg få meg en sånn bue og plante klematis på begge sider.

Blodbeger:

blodbeger.jpg

Blodbeger er nydelig, samlet du frø selv som du skal så?

Skrevet
4 timer siden, Frida skrev:

Blodbeger er nydelig, samlet du frø selv som du skal så?

Nei, jeg har fått tilsendt frø fra en hageentusiast. Har aldri prøvd slike før, så er jo spent.

• Liker 1
Skrevet

blodbeger kan være trege til å spire,så ha is i magen :)

Men de er HELT nydelig!!  Jeg har min fra i fjor levendes i stua ... håper bare den lever så lenge at den kan komme seg ut i sola og friluft

Gardenliving har frø,,samme har svenske side. Men i Norge er de dyre!!

På facebook er det mange hagesider.. vi bytter mye frø der.Veldig morro og så praktisk da

Skrevet

Ja, jeg får frø av folk der, og så sender jeg tilbake det som jeg har.

50 minutter siden, Kårky skrev:

blodbeger kan være trege til å spire,så ha is i magen :)

Men de er HELT nydelig!!  Jeg har min fra i fjor levendes i stua ... håper bare den lever så lenge at den kan komme seg ut i sola og friluft

Gardenliving har frø,,samme har svenske side. Men i Norge er de dyre!!

På facebook er det mange hagesider.. vi bytter mye frø der.Veldig morro og så praktisk da

Skrevet

nå har phlox'ene spirt! 6dager på bad i mørket. Utrolig asså.Gleder meg veldig til å se hvordan de blir etter hvert. Og at våren kommer tidlig i år.

Ang, liljer.Noen her som er flinke og får disse til ? Jeg har vel prøvd i 2 år og ikke noe skjer :/

Hjertesukka, hvilken type klematis skal du kjøpe ?

Skrevet
1 time siden, Kårky skrev:

Hjertesukka, hvilken type klematis skal du kjøpe ?

Jeg tenkte en som kommer tidlig på våren og en som blomstrer litt senere. Kanskje en blå og en rosa? Skal kikke litt rundt.

Skrevet

Tenkte mer på navn jeg da .Det er Ørten typer klematis ,med forskjellige herdighetssoner og behandling.

Jeg elsker klematis og har 8stk.

Skal de plantes i bakken eller i krukker? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...