Gå til innhold

Terrorangrepet mot hotellet i Egypt

Anbefalte innlegg

Gjest Hillary..
Skrevet

Er det andre enn meg som synes mediedekningen av terrorangrepet mot hotellet i Taba, Egypt med mange jødiske gjester var uforholdsmessig svak sammenlignet med dekningen av Israels manøvre mot palestinere - eller andre angrep man mistenker Al Quaida for å stå bak?

Jeg går og lurer på om jeg har mistet noe...så ikke Dagsrevyen fredag...men...

På den annen side: Kanskje det er bra at mediedekningen ikke er så stor?!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke første gang terrorangrep mot jøder har fått liten dekning i media. Viktig å være politisk korrekt vet du :-?

Skrevet

Og Paris kommenterte det hele med:

Oh, bummer... Well, whatever!

Gjest Anonymous
Skrevet
Er det andre enn meg som synes mediedekningen av terrorangrepet mot hotellet i Taba, Egypt med mange jødiske gjester var uforholdsmessig svak sammenlignet med dekningen av Israels manøvre mot palestinere - eller andre angrep man mistenker Al Quaida for å stå bak?  

Jeg går og lurer på om jeg har mistet noe...

Trist, men sant. Det er så mye terror i dag at hver enkelt aksjon ikke får den oppmerksomheten det hadde fått tidligere. I dag er det omtrent annenhver dag enten litt fjernstyrt statsterrorisme eller litt gjengjeldelser i form av selvmordsbombing e.l. - og både mediene og vår egen evne til å absorbere hendelsene blir selvsagt påvirket av denne frekvensen.

Dessuten er vi altfor nasjonalt orientert, sikkert som de fleste andre land. Dermed får vi nyheter av typen "ingen norske er blant de 70 000 som er funnet omkommet etter jordskjelvet i Iran."

Jeg kan likevel berolige deg med én ting, Hillary: De av oss som tar like mye avstand både fra statsterrorisme og annen terrorisme ser at begge parters overgrep blir like "godt" dekket av mediene. Sånn sett bestemmer du selv hva du har mistet.

Gjest Hillary..
Skrevet
Jeg kan likevel berolige deg med én ting, Hillary: De av oss som tar like mye avstand både fra statsterrorisme og annen terrorisme ser at begge parters overgrep blir like "godt" dekket av mediene. Sånn sett bestemmer du selv hva du har mistet.

:klø: Hva i all verden mener du her?

Vi snakker her om et sannsynlig Al quaida-angrep mot et hotell med veldig mange israelske feriegjester (i anledning løvhyttefesten) som vel knapt nok ble nevnt i de store norske mediene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Trist, men sant. Det er så mye terror i dag at hver enkelt aksjon ikke får den oppmerksomheten det hadde fått tidligere. I dag er det omtrent annenhver dag enten litt fjernstyrt statsterrorisme eller litt gjengjeldelser i form av selvmordsbombing e.l. - og både mediene og vår egen evne til å absorbere hendelsene blir selvsagt påvirket av denne frekvensen.

Dessuten er vi altfor nasjonalt orientert, sikkert som de fleste andre land. Dermed får vi nyheter av typen "ingen norske er blant de 70 000 som er funnet omkommet etter jordskjelvet i Iran."

Hva mener du med statsterrorisme? Hva betyr det?

Gjest Anonymous
Skrevet

Med "statsterrorisme" tror jeg tøffelhelten mener israels militære angrep mot palestinerne på vestbredden og gaza.

Jeg synes palestinerne får mye mer mediedekning enn jødene når de har blitt utsatt for angrep. Jeg mener det er fordi det blir ansett som "politisk rett" å sympatisere med palestinerne.

Israelere og palestinere (og Al Quaida) har ulike måter å "krige" på. Israel bruker hæren. Og mange av angrepene blir provosert frem av steinkastende palestinere i opprør. Palestinerne rammer i større grad uforutsigbart og tilfeldig. Vil likevel tro at det også her er statsledere som oppmuntrer til terrorhandlingene. Det gjøres bare ikke offentlig.

Dette blir selvsagt synsing. Men da jeg jobbet i israel fikk jeg ganske godt innblikk i livet til både jøder og palestinere. Jeg uttaler meg derfor på det grunnlaget.

Gjest Anonymous
Skrevet
mange av angrepene blir provosert frem av steinkastende palestinere i opprør.

Dette er en drøy påstand - i hovedsak skjer denne steinkastingen inne på okkupert palestinsk område i Gaza eller Vestbredden, og mot bevæpnede israelske styrker.

Ville du kalle den norske motstandskampen under andre verdenskrig for provokasjoner mot den tyske okkupasjonsmakten? Isåfall tror jeg mange ville reagert på utsagnene dine.

Gjest BEDUINEN
Skrevet

Stenkastende ungdommer og barn brukes av Hamaz og andre terrororganisasjoner til å få IDF ut i åpent lende. Bak barna ligger snikskyttere og skyter på soldatene. Når IDF besvarer liden er det ikke merkelig at barn blir offere.

Gjest Anonymous
Skrevet
Stenkastende ungdommer og barn brukes av Hamaz og andre terrororganisasjoner til å få IDF ut i åpent lende. Bak barna ligger snikskyttere og skyter på soldatene. Når IDF besvarer liden er det ikke merkelig at barn blir offere.

Dette kan du selvfølgelig dokumentere, ikke sant? Alt dette med terror-organisasjoner som lurer barna ut i gatene slik at de stakkars IDF-soldatene uheldigvis skyter ned hundrevis av dem per år?

Det er egentlig helt irrelevant all den tid IDF oppholder seg på et område de urettmessig har okkupert.

Gjest BEDUINEN
Skrevet

Urettmessig okkupert fra hvem? Hvilken stat hadde hjemmel til Vestbanken, Gaza. Svar på dette før vi fortsetter debatten.

På nettet finner du hundrevis av bilder som viser at barn brukes i krigføring. Vil du ha linker?

Gjest Anonymous
Skrevet
Urettmessig okkupert fra hvem? Hvilken stat hadde hjemmel til Vestbanken, Gaza. Svar på dette før vi fortsetter debatten.

Hva står det i FN-resolusjonene 242 og 338 relatert til disse områdene?

På nettet finner du hundrevis av bilder som viser at barn brukes i krigføring. Vil du ha linker

På nettet finnes det hundrevis av bilder av drepte palestinske barn. Vil du ha linker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...