Adina Skrevet 13. juli 2002 #1 Skrevet 13. juli 2002 Jeg trenger litt hjelp av noen "erfarne" bryllupsgjester..... Jeg regner med at man kan gå i samme antrekk i kirken som på festen etterpå...men.... kan man gå i lang kjole i kirken hvis vielsen er kl. 14.00? Kan man ha hatt på i kirken (kvinne) og hvordan i all verden gjør man det med hatten når man ankommer fest lokale? Er det vanlig å ta av seg hatten, evt. når?????? Har egentlig aldri sett noen sitte og spise middag med hatt, men det vil jo kreve fin frisyre selv etter at man tar av hatten....... Hjelp!!! Adina
Gjest svenskbrud Skrevet 13. juli 2002 #2 Skrevet 13. juli 2002 Se här vad jag hittade!! Det borde ju gälla samma regler i Norge som i Sverige !??! Detta är en "kopia" av fråga&svar ur http://hemma.net läsarservice . Fråga: Hur handskas med en hatt på bröllop? När har man den på och när ska man ta av sig den (t.ex i kyrkan och under middagen). Jag skulle gärna ha en hatt på ett bröllop som jag skall på och bruden har även uttryckt att hon anser det vackert. Anna Svar: Hatt på i kyrkan. Hatt av under middagen. (2001-08-06) min kommentar: lämplig tidpunkt att ta av hatten för middagen är nog när du går in i festlokalen.
Adina Skrevet 13. juli 2002 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2002 Takk for svar! Gjelder det samme for lange hansker?
Gjest svenskbrud Skrevet 13. juli 2002 #4 Skrevet 13. juli 2002 Letade på samma sida som innan, och överallt får jag samma svar. Handskar kan behållas på hela tiden. Dock en regel: ALDRIG handskar vid bordet, ta av dem när du äter. min kommentar; det är nog bra att ta dem av även när du är på toaletten :blunke: lycka till!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå