Gå til innhold

Hjelp jeg har fått noe i halsen!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt her å spiste lakris, så skulle jeg svelge og kjente at det sakte men sikkert gikk nedover også stoppet det opp. 
Følelsen av at det var der forsvant ikke og er der enda! 
Prøvde å rape for å få det opp - gikk ikke. 
Prøvde å drikke brus og vann for å få det ned - gikk ikke. 

Har du noen tips?!
Tviler på at lege er nødvendig, for jeg klarer å puste, ikke noe problem. Ser det ikke i halsen heller, lyste med lommelykt. 
Hvordan vet jeg om det er innbilt eller ekte? Vet at man kan få følelsen av å ha noe i halsen etter å ha fått noe i halsen. 
Er redd for å spise mer lakris, i tilfelle det tetter seg igjen :fnise:

Anonymkode: 40408...cb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tonsilitter, sikkert

Anonymkode: 025fe...966

umulig. Slet med slike før, har operert vekk mandlene. Så det er umulig. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tygde vel ikke godt nok da, Slapp av, vent en stund, så sklir lakrisen ned til slutt. 

Anonymkode: 09146...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis noen skjeer med tran eller matolje for å få det til å skli ned. Evt prøv med en kjeks eller et knekkebrød for at maten skal dra med seg lakrisen i magesekken. Oftest forsvinner mat som setter seg fast i øsofagus av seg selv.

Anonymkode: c582c...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spis noe som kan trykke det litt mer ned, en brødskive eller no. Og så drikker du noe varmt,  så skal du se det glir ned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lær av dette. Neste gang er det en ide å spise noe som smelter, så du er sikker på at det kommer seg ned..! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å dy meg så jeg spiste en lakris til. Og da ble det tett, klarte å puste greit men kjente det krevde litt :P tok så å styrtet cola mens jeg masserte halsen. Plutselig så forsvant trykket og halsen ble åpen igjen. :hoppendeglad:

Aldri opplevd noe sånt før. Rart at jeg klarte å være så rolig, da jeg har en fobi mot å få noe i halsen. Døde nesten av smeltet ost da jeg var 7 år. Ambulanse og innleggelse fordi jeg fikk ikke puste i det hele tatt. 
Men tror jeg klarte å være rolig fordi jeg fikk puste nå :P 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tygget nok ikke den første lakrisen nok, slik at den skled drøyt sakte ned gjennom halsen. Tygg litt lenger neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døde nesten av smeltet ost? Hvordan skjedde det? 😯

Anonymkode: 4bb10...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Døde nesten av smeltet ost? Hvordan skjedde det? 😯

Anonymkode: 4bb10...de0

Barnet mitt ble nesten kvalt av å spise bolle... En annen gang fikk han heller ikke puste da han satte gulrot i halsen. Skummelt med barn som ikke tar seg tid/ork til å tygge godt nok.

Anonymkode: 78b51...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt ble nesten kvalt av å spise bolle... En annen gang fikk han heller ikke puste da han satte gulrot i halsen. Skummelt med barn som ikke tar seg tid/ork til å tygge godt nok.

Anonymkode: 78b51...4d4

Jeg spiste toast med ekstra ost, for jeg elsket ost. Samtidig som at jeg hoppet og danset rundt på gulvet, og vips så satt det seg fast i halsen. (til de som lurte på det) Eneste husker er lyden av den tøffe storebroren min hyle i frykt og gråter, mens han er bøyd over meg. 
Han er flere år eldre enn meg, han virket alltid så stor og tøff i mine øyne. Etter det så svartnet det for meg, jeg pustet ikke på egenhånd da ambulansen kom. 
Husker ikke stort fra sykehuset heller, kun det lille minnet av storebroren min. Men jeg hadde begge føttene i graven. Eneste grunnen til at jeg er i live i dag er fordi storebroren min kunne førstehjelp. 

En nabo av meg døde av banan. Han var bare 4 år gammel. 
En annen jeg vet om fikk brød i halsen da han var ung. 
Ei jente jeg satt barnevakt til fikk et drops i halsen. Jeg var bare 11 år og var alene med jenta. I ren refleks så løftet jeg henne opp på hodet og slo hun på ryggen, dropset kom opp og jeg fikk tak i mamma som var hos naboen. Hun kom unna hendelsen uten noen om og men. 
Også voksne kan få ting i halsen, mamma fikk kjøttbit i halsen og løp inni kjøkkenbenken for å få den ut. Brakk ett par ribbein men ellers så klarte hun seg fint. 

Lakrisen jeg spiste er haribo godteri. Det er ganske seigt også feilbedømmet jeg størrelsen så biten jeg svelget var for stor. Den gikk ned, men ganske tregt også stoppet det opp. Spiste en til og da tettet det seg men klarte å puste, men kjente at det var ganske trangt i halsen. Kan være brusen som gjorde at det gikk ned, for jeg drakk store slurker også masserte jeg på utsiden (det hjalp sikkert ingenting :P men måtte jo prøve). 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...