Windy Skrevet 10. oktober 2004 #1 Skrevet 10. oktober 2004 Til tider klør det veldig under plasteret, og etter jeg har tatt det av klør det i dagesvis.. Lurer bare på om det er slik for dere andre som bruker plasteret? Jeg har det rett under trusekanten da, er det kanskje spes. sart hud der?
Gjest gjesta Skrevet 10. oktober 2004 #2 Skrevet 10. oktober 2004 Jeg har også plasteret rett under trusekanten, men jeg klør ikke. Det virker som om du reagerer på et eller annet - jeg ville forsøkt å ha det et annet sted, f.eks bakpå skulderen, for å se om kløen gir seg. Hvis ikke ville jeg tatt turen til legen. (Men under trusekanten er det mest praktiske stedet å ha plasteret syntes jeg. Der har jeg mest kontroll på at det ikke løsner og der sjenerer det meg minst. Men egentlig syntes jeg plasteret er mindre pent...)
Celeste Skrevet 10. oktober 2004 #3 Skrevet 10. oktober 2004 Jeg reagerer ikke på plasteret på den måten. Regner med at du har lest bruksanvisningen som følger med, der det står at man ikke bør ha plasteret på samme sted flere ganger etter hverandre ? Nettopp fordi huden da kan reagere på plasteret.
Windy Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2004 Jeg bytter plass annenhver gang, men jeg får prøve å variere mer fra nå av da og håpe at det gjør susen Æsj, plasteret blir jo stygt i kantene andre steder, men det er jo ikke noe særlig å gå og klø bare fordi plasteret blir stygt
Gjest ung mor Skrevet 11. oktober 2004 #5 Skrevet 11. oktober 2004 i begynnelsen var jeg slik du sier, jeg snakket med en venn av familien - en lege- som påstod at så lenge det KUN er der plasteret er og ikke ellers på kroppen en klør, kan det være limet på plasteret... Altså ikke at en reagerer på selve plasteret - hormonene osv.. Men han sa også at det antageligvis kom ti lå gå over - noe dety har gjort.. har brukt plaster et halvt år, og nå merker jeg det aldri...
Windy Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2004 Hm, hos meg så begynte det først å klø etter 4 mnd :-? Det har vel vart i et par mnd nå også. Men... når neste plaster skal på så får jeg prøve det på skulderen og se hva som skjer! Det er ikke konstant kløing, heldigvis
viblie Skrevet 11. oktober 2004 #7 Skrevet 11. oktober 2004 Jeg har kun brukt plasteret i en periode (3uker). Og det klødde om jeg satte det på låret, magen eller skulderen. Jeg tok det siste av onsdag i forrige uke, og jeg har enno merker etter hvor det satt. Det er små knupper og litt rødt. Jeg var hos legen, og han sa at jeg ikke skulle bruke det mere. Så det blir tilbake til minipillen igjen. Hvis det fortsetter med å klø, selv om du bytter plass. Så ville jeg ha kontaktet legen, for å høre hva han sier.
Windy Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2004 oj.. Jeg skal jo ha plasterfri uke nå, og må ha ny resept før jeg skal i gang igjen. Tror jeg skal snakke med legen min ganske snart, det er jo bortkastede penger om jeg ikke kan bruke det. Føler meg jo som en hypokonder hver gang jeg ringer legen
Gjest Virvar Skrevet 11. oktober 2004 #9 Skrevet 11. oktober 2004 Nå har jeg ikke erfaring med p-plasteret. Men jeg vet at jeg reagerer på forskjellige andre plaster. Antagelig limen i det. Derfor så har jeg ikke vågd å prøve dette. Jeg reagerer med sterk klør, og får blemmer/vabler i huden. Blir rød og sår. Opplevde etter en blodprøve å rive av huden da jeg skulle ta av den hvite tapen de hadde på bomullsdotten. Fikk kløende blemmer/nupper, og det svei sinnsykt der hvor huden var av. AU! :o
Windy Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2004 Opplevde etter en blodprøve å rive av huden da jeg skulle ta av den hvite tapen de hadde på bomullsdotten. Fikk kløende blemmer/nupper, og det svei sinnsykt der hvor huden var av. AU! :o AU indeed!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå