anonym7 Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 (endret) Dere som er aleneforeldre, kan dere fortelle meg litt om budsjettet/økonomien deres? Jeg skal mulig separeres fra min mann, og prøver å finne ut hvor mye jeg har å rutte med i måneden.. Vi har en datter på 6 år som jeg ser for meg vi skal ha 50/50 samvær for. Jeg har til inntekt etter skatt (inkludert 970,- i barnetrygd) 24 000kr i mnd. Jeg har satt som grense for hva jeg har råd til å betale i husleie alene, til 11 500kr. Da sitter jeg igjen med 12 500kr til alle andre utgifter. Høres dette rimelig ut..? Jeg har satt opp et budsjett, da jeg vet ca. hvilke faste utgifter jeg har, og såvidt jeg kan se så skal det gå ok. Jeg har gjort regning med at bhg-utgift blir delt likt på meg og barnefar. Jeg bruker minimalt med penger på transport (kjører el-bil), og kan være ganske økonomisk om jeg må. Det jeg er redd for er at jeg mulig må betale bidrag til far, da jeg tjener mer enn han. Jeg har prøvd å lese meg frem til hvilke regler som gjelder her, og såvidt jeg har forstått kan man (hvis man er enig), holde NAV og bidrag utenfor hvis man er enig om 50/50 samvær...? Endret 12. januar 2016 av anonym7
Gjest Lunasama Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 (endret) Hvis dere er enige om at dere ikke betaler bidrag, så holder Nav seg utenfor. Hvis han sender søknad om bidrag via nav, og dere har 50/50 samvær, men den ene har betydelig mer i inntekt, så kan Nav kreve at den med betydelig mer i inntekt vil bli bidragspliktig. Endret 13. januar 2016 av Lunasama
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 Gå inn på sifo.no der finner du en kalkulator tilpasset din alder og situasjon. Den regner ut hvor mye penger du og barnet minimum trenger i levekostnader. Anonymkode: ad83a...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå