AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 1. Jeg har lest at Eukanuba er det beste tørrforet for voksne katter. Jeg vurderer altså å kjøpe dette, og gi til pus. Han er straks 5 år gammel, og kastrert. 2. Hvilket tørrfor bør jeg bruke? For steriliserte katter, eller vanlig? 3. Hvor lenge vil en 10 kg pose holde? For 10 kg Eukanuba adult koster det 700 kr. Pus er relativt aktiv, og spiser godt i løpet av dagen. Kan jeg påberegne 1-2 kg pr måned? Jeg vet at katter spiser mindre når de spiser kvalitetsfor, fordi de blir fortere mett (av mer næring). Utover det, har jeg hørt at Orijen har fått mye ros. Bør jeg i så fall vurdere Orijen? Hva er best av Orijen og Eukanuba? På forhånd takk for svar. Anonymkode: ed89d...baa
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Pus veier forresten 6,5 kg, og er muskuløs, og aktiv. Han har noe hengemage, men det kommer mest sannsynlig av at han er kastrert. Veterinær har flere ganger sagt at han er sunn, og har normal vekt. Anonymkode: ed89d...baa
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Orjen er uten kornprodukter som katter ikke klarer å fordøye. Korn, mais og soya er ganske vanlig å bruke i dyrefor fordi det gir økt proteinverdi i innholdsfortegnelsen (men katter utnytter seg KUN av proteiner fra kjøtt). Googlet innholdet i eukanuba og de har blant annet mais og ølgjær (overskuddskorn fra ølproduksjon) i foret sitt. Om du gir katten for som den kan utnytte nærmest 90-100% av vil behovet for mye mat også gå ned, det samme med mengden av det som kommer ut igjen. Anbefaler å kjøpe noen smaksprøveposer på ca 1 kilo av de merkene du synes virker best for din katt og se hvordan pus liker det. Husk å blande ut foret litt og litt til å begynne med så det ikke blir en for brå overgang til nytt for. Anonymkode: cf179...cd6
Pinkee Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 Ikke bestem deg på forhånd, kjøp småposer og finn ut hva pus vil spise. Jeg fikk en prøvepose fra Eukanuba, den nektet Dronningen å spise, selv om jeg blandet det med det vanlige fôret. Selvsagt kan du sulte pusen til han spiser det du har bestemt, men det hadde jeg aldri klart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå