Gå til innhold

Hvor vondt er det å sette helix piercing i øret? Eller andre (rook, daith osv)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har piercinger i øret?

Nå mener jeg ikke vanlig øredobb i ørefippen, men f.eks helix, forward helix, daith eller rook, som de heter på engelsk. Vet ikke hva de heter på norsk.

Har veldig lyst til å pynte ørene mine litt mer, men er redd det skan gjøre så vondt. haha;)

Jeg har i nesen og navlen fra før. Og de syntes jeg egentlig var ganske vonde, ihvertfall i nesevingen, men de var overkommelige. Men smerten varer jo bare et lite sek, så jeg synes de var verdt det. Men jeg tenker litt sånn at i øret er det jo hard brusk. Må vel gjøre vanvittig vondt der..?

Håper noen kan svare. Egentlig spiller det ikke så stor rolle hvor vondt det er, for jeg skal ha uansett. Men er det veldig veldig vondt så er sjansen der at jeg feiger ut etter det første stikket ;) Og hvor flaut er ikke det, når man på forhånd har bestilt time for å sette 3 piercinger......

Anonymkode: 71bd5...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tragus. Var ikke spesielt vondt å ta den, men det sprengte litt i øret i kanskje 20 minutter etterpå. Absolutt verdt smerten! Hadde hatt den enda hvis det ikke ble så mye problemer med den. Fikk den aldri til å gro skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, peppermyntete skrev:

Jeg hadde tragus. Var ikke spesielt vondt å ta den, men det sprengte litt i øret i kanskje 20 minutter etterpå. Absolutt verdt smerten! Hadde hatt den enda hvis det ikke ble så mye problemer med den. Fikk den aldri til å gro skikkelig.

TS her. Det har jeg også lyst på ja, de er så fine. Greier ikke hele bestemme meg for hvilke jeg skal ta.

Tok du hos piercingstudio eller frisør? Jeg tok helix en gang hos frisør, og det grodde aldri. Det var en sånn vond klump på baksiden som aldri forsvant så lenge jeg hadde dobb i. Derfor jeg nå vil prøve på nytt. De sier piercerne er flinkere og det er mindre sjans for infeksjon osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Det har jeg også lyst på ja, de er så fine. Greier ikke hele bestemme meg for hvilke jeg skal ta.

Tok du hos piercingstudio eller frisør? Jeg tok helix en gang hos frisør, og det grodde aldri. Det var en sånn vond klump på baksiden som aldri forsvant så lenge jeg hadde dobb i. Derfor jeg nå vil prøve på nytt. De sier piercerne er flinkere og det er mindre sjans for infeksjon osv :)

Har du fortsatt hullet? Jeg tok helix hos frisør for mange år siden og fikk klump som deg. Den forsvant da jeg satte i ring beregnet på piercinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studio. Hadde aldri tatt en slik type piercing hos en frisør. De er rett og slett ikke flinke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare skutt hull hos frisør, kan ikke skikkelig piercing hos en ekte piercer sammenlignes engang.
Øredobber som blir skutt er butte og sprenger seg vei, slik at du har både lenger grotid og veldig stor fare for infeksjon. Frisøren vasker seg kanskje på hendene, men pistolen de bruker til å skyte hull med er ikke spesielt steril uansett åssen du snur og vender på det. Jada, jada, det finnes unntak, folk med fine hull i ørene selv om de ble skutt, jeg er en av dem.

Piercingnålene er ikke bare dritskarpe og spisse, de er også hule som en kanyle og de skjærer seg forsiktig gjennom vevet.
Hver piercingnål brukes bare en gang, pierceren vasker området du skal pierces i med en steriliserende væske for å minimere sjansen for infeksjon og de bruker også doble sterile hansker. Selv piercingsmykket du skal få satt inn blir lagt i en autoklav (steriliseringsmaskin) før det settes inn.

De to første hullene mine, i øreflippene, ble skutt da jeg var tolv år. Det gjorde så vondt at jeg holdt på å gå i gulvet. Likblek og dritkvalm i minst et kvarters tid.
Alle de andre hullene (tolv til) ble tatt hos profesjonell piercer. Den vondeste der var navlen, utelukkende fordi piercingnålen måtte gjennom et lag med spekk siden jeg hadde lite løs hud der.
Nesepiercingen gjorde vondt i ca 0,2 sekunder, alle helixene likeså.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, nattsvermer skrev:

Har du fortsatt hullet? Jeg tok helix hos frisør for mange år siden og fikk klump som deg. Den forsvant da jeg satte i ring beregnet på piercinger. :)

Ts her.

Hullene er grodd helt igjen. Var kanskje to år siden jeg tok de hullene. Skal aldri gjøre det hos frisør igjen. 

Men et det ikke ganske stor forskjell på størrelsene på en øredobb og en piercing? Mine øredobber er iallfall en god del mindre enn nesepiercingen min, og den er jo også mindre enn de man setter i ørene (iallfall etter standard størrelse jeg leste om på nettet en gang). Fikk du til å sette dem inn når hullene var mindre enn piercingen...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, peppermyntete skrev:

Studio. Hadde aldri tatt en slik type piercing hos en frisør. De er rett og slett ikke flinke nok.

På en smerteskala fra 0-10, hvor vondt synes du det var da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg merket ingenting da jeg tok min tragus piercing. :) 

venninna mi stod ved siden av og holdt seg for ørene, for hun så for seg at det ville gjøre så vondt at jeg ville skrike.. Så spør jeg "er han ferdig nå?" Litt i sjokk over st jeg ikke kjente et lite stikk en gang. 

Hadde glemt at jeg hadde tatt den innen kvelden hadde kommet, men ble påminnet det når jeg la meg den kvelden og poffa hodet ned i puta og la merke til st det var litt vondt der. Skjønte ikke hvorfor før jeg kjente etter..  Da ble det en kjapp rens av øret før jeg sovna. :) 

tragus er uten tvil den eneste piercingen jeg har merket minst til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6 hull i øreflippene som ble skutt med pistol. Gjorde utrolig vondt og jeg var svimmel og følte meg ør etterpå. To av dem grodde aldri og jeg tok dem på nytt hos piercer. Dette var da gjennom arrvev, og det var mye vondere enn bruskpiercingene mine. Jeg har en rook, og hadde en forward helix. Gjorde litt vondt der og da, men gikk over med en gang. Gjør det gjerne igjen uten å klage, men øreflippene skjer ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en smerteskala fra 0-10, hvor vondt synes du det var da?

2 akkurat før hun stakk, fordi jeg bestemt tenkte at det var vondt! Men så var hun plutselig ferdig uten at jeg hadde kjent noe. Kanskje 3 i de første minuttene etterpå. Litt mindre vondt enn tatovering og mye mindre vondt enn å slå lilletåa!! Da griner jeg hver gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Hullene er grodd helt igjen. Var kanskje to år siden jeg tok de hullene. Skal aldri gjøre det hos frisør igjen. 

Men et det ikke ganske stor forskjell på størrelsene på en øredobb og en piercing? Mine øredobber er iallfall en god del mindre enn nesepiercingen min, og den er jo også mindre enn de man setter i ørene (iallfall etter standard størrelse jeg leste om på nettet en gang). Fikk du til å sette dem inn når hullene var mindre enn piercingen...? 

Det var en liten, tynn ring på kanskje 1mm eller så. Det er lenge siden jeg bytta den ut, men jeg kan ikke huske at jeg hadde noen problemer med å sette den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Piercinger settes i forskjellige størrelser. Smykkenes diameter måles i mm eller i gauge (vanligere betegnelse på tykke bolter og plugger)
Nese er alt fra 0,6 til 1 mm, øreflipp og helix er vanligvis 1,2 mm, enkelte helixer, industrial og navle er som regel 1,6 mm.
Jeg kan da naturlig nok ikke bruke noen av helix-ringene i nesa hvor jeg har 1 mm, neseringene blir veldig løse i de andre hullene og navleboltene er for store for alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok hull i helix hos en frisør haha, anbefales ikke :fnise: klarte ikke å sove på øret på vel et halvt år. Men det å ta den var ikke så vondt, men tiden etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Vet tråden er gammel. Men lite tips til alle som er redd smerten. Det varierer veldig. Men jeg er verdens største pyse. Pust inn rett før vedkommende tar nåla gjennom, og ut igjen i det hen piercer. Det har hjulpet meg 😊

Jeg hadde både tragus og helix, begge tatt på piercingstudio og grodde aldri.. Nå ganske mange år senere tok jeg igjen tragus når jeg var i syden. Den brukte nok opp mot ett år, men jeg rensa morgen og kveld og brukte den brulidine kremen - det gjorde underverker.  

Anonymkode: 402dd...e1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...