Gå til innhold

Tørketrommel med varmepumpe-teknologi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette, kontra uten varmepumpe? Merker dere stor forskjell i forbruk, tid, varme på vaskerom/bad osv? Har et lite bad og hører at varmepumpe-teknologi gjør at trommelen avgir vesentlig mindre varme, men bruker til gjengjeld lenger tid. Hva er deres erfaringer?

Skrevet

Mange år siden jeg hadde en vanlig kondenstrommel, så noen sammenligning med dagens tromler skal jeg ikke gi meg ut på. Min skal bruke nesten 3 timer på en full skaptørr bomullsprogram. Tror det er 8 kg som er grensen. Jeg har ikke så stor vaskemaskin, så har aldri teste om det stemmer.

Men, det jeg vet, er at den avgir lite varme, og ikke noe fuktighet. Så sånn er den i alle fall suveren.

Håper det var til litt hjelp.

Skrevet

Kommer til å gå for varmepumpe-teknologi, tåler litt ekstra lengde på tørketid :)

Skrevet

Vil tro en tørketrommel som jobber på lavere temperatur også er svært mye snillere mot klærne :)

Skrevet
2 timer siden, prt90 skrev:

Vil tro en tørketrommel som jobber på lavere temperatur også er svært mye snillere mot klærne :)

Den jobber ikke på lavere temperatur, men gjenbruker varmen i stedet for å sende den ut i rommet.

Skrevet
6 timer siden, PickUpArtist skrev:

Den jobber ikke på lavere temperatur, men gjenbruker varmen i stedet for å sende den ut i rommet.

Riktig. Og det medfører at rommet som tørketrommelen står i, ikke oppleves som varmt. Veldig fornøyd med valget :)

Skrevet

Kan bekrefte at trommelen er helt suveren, og den bruker ikke lang tid i det hele tatt. Mulig det varierer fra merke til merke, men jeg har knusktørt tøy på under 2 timer (med fullastet maskin). Deilig å slippe at badet blir så varmt :)

Skrevet
14 timer siden, 2shy skrev:

Kan bekrefte at trommelen er helt suveren, og den bruker ikke lang tid i det hele tatt. Mulig det varierer fra merke til merke, men jeg har knusktørt tøy på under 2 timer (med fullastet maskin). Deilig å slippe at badet blir så varmt :)

Hvilken trommel har du kjøpt? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...