Gå til innhold

Dekken - hest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger sårt hjelp med å finne et godt utedekken og stalldekken til hesten min. Skal brukes nå når det er så kaldt. Vil ha en total på 350-400g fyll fordelt på to dekken. Med helst så mye slitesterkt materiale som mulig for Max 3000,-

Synes det er vanskelig og kan bestille på nett men må være en sikker side. Aller helst vil jeg dra til butikken selv. Helst rundt Oslo-Akershus, kjører lenger om jeg må, men finnes grenser.

Hva bruker dere på hestene deres nå? :) 

Anonymkode: 27c3c...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min hest bruker et 400grams stalldekken med et regndekken uten fôr over når den er ute. Varmblods ridehest som ikke er barbert men som heller ikke har noe vinterpels å snakke om.

Vil du ha slitesterke dekken så kikker du etter Horseware Rambo eller Rhino. De koster en del, men kvaliteten overgår det aller meste annet :) Rambo har bla et dekken som heter Duo hvor du selv kan bestemme tykkelsen ved å legge inn "linere" etter vær og temperatur. Bare google litt så finner du raskt en butikk i Oslo/Akershus som fører Horseware.

Av nettbutikker så er Skoies.no på Lindesnes størst på Horseware. Ser du helst ikke vil bestille på nett men jeg kan garantere at dette er en trygg butikk hvor du vil få all den hjelpen du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sirah skrev:

Min hest bruker et 400grams stalldekken med et regndekken uten fôr over når den er ute. Varmblods ridehest som ikke er barbert men som heller ikke har noe vinterpels å snakke om.

Vil du ha slitesterke dekken så kikker du etter Horseware Rambo eller Rhino. De koster en del, men kvaliteten overgår det aller meste annet :) Rambo har bla et dekken som heter Duo hvor du selv kan bestemme tykkelsen ved å legge inn "linere" etter vær og temperatur. Bare google litt så finner du raskt en butikk i Oslo/Akershus som fører Horseware.

Av nettbutikker så er Skoies.no på Lindesnes størst på Horseware. Ser du helst ikke vil bestille på nett men jeg kan garantere at dette er en trygg butikk hvor du vil få all den hjelpen du trenger :)

Har tenkt på det med linere, men nå prøver jeg å gjøre det lettest mulig for de rundt meg med påkledning, hehe. Fant ikke noe linere med gjorder. 400g stalldekken blir for varmt for blandingen min, han har godt med vinterpels men er gammel, så fryser mer.

Er et evig hav av dekken, synes det er så vanskelig. 

Dkal søke etter Horseware, tusen hjertelig takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt på det med linere, men nå prøver jeg å gjøre det lettest mulig for de rundt meg med påkledning, hehe. Fant ikke noe linere med gjorder. 400g stalldekken blir for varmt for blandingen min, han har godt med vinterpels men er gammel, så fryser mer.

Er et evig hav av dekken, synes det er så vanskelig. 

Dkal søke etter Horseware, tusen hjertelig takk for svar!

Jeg har aldri testet linere selv men hører bare folk skryte så veldig av det :) Ja det med dekken er kjempevanskelig.... Spes på våren/høsten hvor temperaturene svinger veldig! 

Har den godt med pels så kan det jo hende at du kan "slippe unna" med et regndekken, event et regndekken med noe fyll (f.eks 200g) til de kaldeste dagene? Funker pelsen greit ellers så kan det jo hende at litt beskyttelse mot vær og vind er det den trenger og ikke nødvendigvis mot kulden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoies har stoort uttvalg av dekken og er en seriøs nettbutikk, men ville anbefalt å dra til Paddock på røa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, N99 skrev:

Skoies har stoort uttvalg av dekken og er en seriøs nettbutikk, men ville anbefalt å dra til Paddock på røa!

Padokk er også en veldig god butikk ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...