Gjest Vena Cava Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Har et lite spørsmål... jeg søkte om betalingsutsettelse hos lånekassen i desember, og nå får jeg regning på både desember og januar. Er det sånn det funker? Trodde man skulle få utsatt månedsbeløpet, og ikke at det blir lagt sammen med neste måneds beløp. Om dere skjønner hva jeg mener. Liten vits å søke om utsettelse hvis man likevel på betale dobbelt opp neste mnd... klør meg litt i huet jeg nå :/ Noen her som har peiling?
Gjest Vena Cava Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Må få med at jeg tror jeg søkte ETTER fristen i desember, kanksje det kan ha noe å si..?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Det er riktig. Du får jo utsatt regningen èn måned og skal betale hver måned. Da kommer desember og januar samtidig. Du kan søke fortløpende om utsettelser fremover, men da utsetter du igjen bare betalingene... Anonymkode: 3b302...b9a 3
Gjest Vena Cava Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er riktig. Du får jo utsatt regningen èn måned og skal betale hver måned. Da kommer desember og januar samtidig. Du kan søke fortløpende om utsettelser fremover, men da utsetter du igjen bare betalingene... Anonymkode: 3b302...b9a okei, trodde at nedbetalingstiden ble flyttet en mnd lengre for hver mnd man utsatt. Men da har jeg nok misforstått. Takk for svar;)
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #5 Skrevet 12. januar 2016 29 minutter siden, Vena Cava skrev: Har et lite spørsmål... jeg søkte om betalingsutsettelse hos lånekassen i desember, og nå får jeg regning på både desember og januar. Er det sånn det funker? Trodde man skulle få utsatt månedsbeløpet, og ikke at det blir lagt sammen med neste måneds beløp. Om dere skjønner hva jeg mener. Liten vits å søke om utsettelse hvis man likevel på betale dobbelt opp neste mnd... klør meg litt i huet jeg nå :/ Noen her som har peiling? Har du fått svar på søknaden din? Hva står det i vedtaksbrevet? Hvis du har fått innvilga betalingsutsettelse for desemberforfallet, skal du kun ha regning for forfallet i januar nå, men hvis du fikk avslag er det riktig at du har fått regning for begge forfallene. Anonymkode: d9b99...f4f
Pearl2.0 Skrevet 12. januar 2016 #6 Skrevet 12. januar 2016 Da jeg utsatte ble betalingene forskjøvet, fikk ikke dobbelt opp nei.. mulig det er pga fristen heller da ja.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #7 Skrevet 12. januar 2016 1 minutt siden, Perle skrev: Da jeg utsatte ble betalingene forskjøvet, fikk ikke dobbelt opp nei.. mulig det er pga fristen heller da ja. Det går helt fint å få betalingsutsettelse selv om man søker etter fristen, så det kan ikke ha med det å gjøre. Med mindre søknaden ble sendt inn etter at regningen ble laga. TS, du burde gå inn på Dine sider og sjekke der hvor mye som eventuelt gjenstår å betale på regningen din. Der finner du også svar på søknaden. Anonymkode: d9b99...f4f
Gjest Vena Cava Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går helt fint å få betalingsutsettelse selv om man søker etter fristen, så det kan ikke ha med det å gjøre. Med mindre søknaden ble sendt inn etter at regningen ble laga. TS, du burde gå inn på Dine sider og sjekke der hvor mye som eventuelt gjenstår å betale på regningen din. Der finner du også svar på søknaden. Anonymkode: d9b99...f4f Jeg fikk innvilget utsettelse ja. Skal gå på Mine Sider og sjekke skikkelig tror jeg. Bare kjedelig å få en slik opphopning når man egentlig bare har råd til å betale 1....
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er riktig. Du får jo utsatt regningen èn måned og skal betale hver måned. Da kommer desember og januar samtidig. Du kan søke fortløpende om utsettelser fremover, men da utsetter du igjen bare betalingene... Anonymkode: 3b302...b9a Ikke svar på ting du ikke har peiling på da. Til ts, ligger begge regningene som avtale giro? Da kan du slette den ene hvis du har fått innvilget betalingsutsettelse. Det eneste som skjer når du får betalibgsutsettelse er at nedbetalingstiden blir lenger og du må betale litt mer i renter. Du skal ikke betale for mer enn en mnd av gangen Anonymkode: d63f2...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #10 Skrevet 13. januar 2016 17 timer siden, Vena Cava skrev: Har et lite spørsmål... jeg søkte om betalingsutsettelse hos lånekassen i desember, og nå får jeg regning på både desember og januar. Er det sånn det funker? Trodde man skulle få utsatt månedsbeløpet, og ikke at det blir lagt sammen med neste måneds beløp. Om dere skjønner hva jeg mener. Liten vits å søke om utsettelse hvis man likevel på betale dobbelt opp neste mnd... klør meg litt i huet jeg nå :/ Noen her som har peiling? Du har ikke fått utsettelse fordi du søkte for sent. Man må søke førbetalingsfristen.(dobbeltsjekk at du ikke har fått vedtaksbrev som sier noe annet- feil kan jo alltids skje også) Søk om å utsette januarbetalingen nå istedet, og betal for desember. Når man får innvilget utsettelse så legges beløpet man skulle betalt til lånet, og det skal ikke komme dobbel regning måneden etter. Anonymkode: fa5ef...9c1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #11 Skrevet 13. januar 2016 16 timer siden, Vena Cava skrev: Jeg fikk innvilget utsettelse ja. Skal gå på Mine Sider og sjekke skikkelig tror jeg. Bare kjedelig å få en slik opphopning når man egentlig bare har råd til å betale 1.... Da ringer du lånekassen og spør hva som har skjedd. Anonymkode: fa5ef...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå