Amber Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Vi har byttet for og gitt ormekur. Men katten fiser og det lukter død Han legger fra seg bittesmå bæsjklumper innimellom, det virker som om de er tørka, altså evt rester som blir sittende i pelsen og detter av...? Noen som har opplevd det og vet hva det kan være? Har noe melkesyrebakterier vi kan gi han, men da må han tvangsfores og jeg må innrømme at jeg har utsatt det til nå Det er en kastrert hannkatt vi snakker om, han er vel 8-9 år gammel. Dyrlegen sa at vi evt kan ta blodprøver av katten, men må innrømme at jeg fikk litt sjokk når jeg hørte hva det kostet Tenkte å høre om det var liknende erfaringer her inne
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Helt normalt at en katt fiser, men om det blir mer enn normalt bør det kanskje sjekkes. Hadde tatt med katten til dyrlegen i alle tilfeller. Kan jo hende han går å har vondt i magen....ta de blodprøvene og glem hva det koster. Katten fortjener å ha det bra :-) Anonymkode: e28d2...e59
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Bytt for igjen? Jeg måtte teste flere ulike før jeg fant det som katten min tålte. Ville og undersøkt om forsikringen dekker noe av testene katten kan ta. Anonymkode: 7430d...974
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 Får han melk? Anonymkode: df469...1cf
Amber Skrevet 12. januar 2016 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2016 Nei han får ikke melk. Tror det er lite å hente på forsikring når katten er så gammel desverre
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #6 Skrevet 12. januar 2016 16 minutter siden, Amber skrev: Vi har byttet for og gitt ormekur. Men katten fiser og det lukter død Han legger fra seg bittesmå bæsjklumper innimellom, det virker som om de er tørka, altså evt rester som blir sittende i pelsen og detter av...? Noen som har opplevd det og vet hva det kan være? Har noe melkesyrebakterier vi kan gi han, men da må han tvangsfores og jeg må innrømme at jeg har utsatt det til nå Det er en kastrert hannkatt vi snakker om, han er vel 8-9 år gammel. Dyrlegen sa at vi evt kan ta blodprøver av katten, men må innrømme at jeg fikk litt sjokk når jeg hørte hva det kostet Tenkte å høre om det var liknende erfaringer her inne Bytt for igjen. La han gå på ID-mat en stund (kjøpes hos dyrlege) Suppler med kokt fisk. Dette er svært lett for tarmene å prosessere. Spør dyrlegen om Zoolac (dette er reseptfritt) og er sunne bakterier for tarmen til katt, som også gir pus normal avføring igjen. (sånne små harde klumper over alt kan være om pus er forstoppet) IKKE bruk melkesyrebakterier til mennesker. Lufta i magen er fordi tarmene er i ulage. Jeg hadde en selv her som prompet så at jeg var redd tapeten skulle smelte av veggene. Var forferdelig. Og jeg behøver vel ikke si det engang, men katter skal IKKE ha melk fordi de er laktoseintolerange. Om du har gitt han melk jevnlig kan fisingen være ett direkte resultat av det. Anonymkode: b4e2f...697
Amber Skrevet 12. januar 2016 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2016 De melkesyrebakteriene fikk jeg hos dyrlegen; samme med foret vi bruker nå...Skal få gitt han bakteriene så ser vi om det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 Dyr fiser også.Slik er det bare. Anonymkode: 06bbc...929 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Amber Skrevet 13. januar 2016 Forfatter #10 Skrevet 13. januar 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Dyr fiser også.Slik er det bare. Anonymkode: 06bbc...929 Joda, men har aldri opplevd det før, og nå er det veldig ofte. Hører ingenting, bare lukter det
Kontormus Skrevet 13. januar 2016 #11 Skrevet 13. januar 2016 Orijen inneholder melkesyrebakterier vet jeg, og selv om det har høyt proteinnhold tror jeg at det ikke nødvendigvis er fóret for alle da tarmen produserer tarmgass og løs avføring, vedvarende. Tror jeg ville prøvd flere fórtyper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå