Suppetuppe Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Jeg har alltid drømt om å bli skuespiller og har i alle år fått høre at jeg visst nok har et naturlig talent for dette. Etter vgs gikk jeg et halvt år på LFT (Litteratur, film, teater) og deretter tok jeg et halvt friår. Følte ikke helt at det studiet var det jeg var ute etter... Etter dette valgte jeg å søke på et annet studium som hadde med pedagogikk å gjøre, kun fordi at det ikke fantes noe skuespillerlinje/skole i nærheten og jeg ville spare penger før jeg evt. flyttet. Fikk også "gode" råd av familer og "rådgivere" om at det var lurt å ta et studie som jeg gjorde meg mer "safe" i jobbmulighetene etterpå. De sa at jeg kunne jo bare prøve å bli skuespiller etter jeg hadde tatt 3 år i pedagogikk. De tre årene kom til å gå kjeeempefort, sa de. Nå er jeg helt desperat. Jeg innser at jeg har fått de verste rådene JEG kunne fått. Sjelen min føles død og det eneste jeg føler av gnist inni meg er drømmen om å bli skuespiller.... Jeg har så lyst til det! Studiet jeg går på nå, gjør meg bare deprimert og trist og det er jo egentlig ikke det jeg har lyst til å studere. Derfor har jeg nå bestemt meg for at jeg MÅ prøve å gjøre alt for å nå drømmen min, og jeg vil gjerne begynne med å høre med noen av dere om dere kan anbefale meg en god skole hvis jeg vil bli filmskuespiller? Teater er også morro altså, men det er helst film jeg vil jobbe med.....
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 beste råd må være ikke å gå på skole, du får ta deg en jobb og deretter bruke alle timer av døgnet du ikke er på jobben eller sover på et teater og skuespillertrening. Bli med på stykker, bruk enhver anledning på å bli med på arrangement og tilstedninger slik at du bygger et nettverk. Slik vil du garantert bli kjent med noen som jobber eller har kontakter innenfor TV og film, og kanskje du vil få en fordel og stalltips på autidions osv- bonus om du får jobb i et studio, kan være som hvasomhelst, mange skuespillere som har startet som lyd/lys teknikere eller bare feiet gulv hos et produksjonselskap. Anonymkode: a9fbe...d9b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Teaterhøyskolen er jo det innlysende. Ellers får du lese her: http://www.skuespillerforbund.no/veiledning/skuespillerutdanning/ Og her: https://utdanning.no/studiebeskrivelse/teater_og_drama Gå på alt som er av autidions. Skaff deg privatlærer (stemmepedagog, sang). Det finns flere kurs. Amatørteater/revy bør du absolutt starte med. Anonymkode: 95bcd...d87 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå