Gå til innhold

Hvor finner dere fine bilder hen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nevnt i overskriften: Hvor finner dere fine bilder til å ha på stueveggene hen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg og mannen min sparer vert år noen tusenlapper, og går på et par gallerier der man kan finne noe interessant og ikke alt for dyrt. Har fått noen pene bilder opp igjennom årene:)

Legger ved en artig kuriositet. Jeg så drømmebildet mitt i et vindu før jul en gang. Kostet 3000kr, og det kunne jeg virkelig ønske meg til jul. Jeg fortalte over meg av glede dette til mannen min, og han smilte lurt. Rett før jul kommer han for å prate litt. Han sier, øøh, du vet det bildet du ønsket deg. Det får du nok ikke. Du skjønner, det var ikke bildet som kostet 3000kr, det var bare for ramma.

Bildet kostet 36000 kr, og det kunne vi bare glemme:)

Endret av Sannerlig
la ved en kuriositet på temaet
  • Liker 1
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Har du kunstforening på jobb så er jo det en fin måte å skaffe seg kunst på. Ellers kan man kjøpe på gallerier eller auksjoner. Fineart er også et sted å kjøpe bilder på nett. (fineart.no) 

Skrevet

Det skal som regel litt leting til. Jeg har tre favoritter. Et silketrykk kjøpt på nettet. Et maleri kjøpt direkte fra kunstner etter å tilfeldigvis ha kommet over bildene hans på instagram. Fikk det for 3000, bildene hans blir nå solgt i 100 000-kroners klassen. Så det var et kupp(mitt eneste, hehe). Det tredje kjøpte jeg på fretex. Ganske ukjent kunstner, men liker bildet fryktelig godt.

Anonymkode: 7c25d...c90

Skrevet

På gallerier og i museumsbutkker

Anonymkode: baee1...626

Skrevet

Jeg tar dem selv og får dem fremkalt på aluminumsplater som jeg rammer inn :)

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet
4 timer siden, Sannerlig skrev:

Legger ved en artig kuriositet. Jeg så drømmebildet mitt i et vindu før jul en gang. Kostet 3000kr, og det kunne jeg virkelig ønske meg til jul. Jeg fortalte over meg av glede dette til mannen min, og han smilte lurt. Rett før jul kommer han for å prate litt. Han sier, øøh, du vet det bildet du ønsket deg. Det får du nok ikke. Du skjønner, det var ikke bildet som kostet 3000kr, det var bare for ramma.

Bildet kostet 36000 kr, og det kunne vi bare glemme:)

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...