AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Hei! Trenger hjelp her. Kjøpte leilighet for under et år siden og har leid den ut siden. Målerstanden på vannmåleren sto på xxxx00712 i januar 2015, dette var fra før jeg kjøpte leiligheten. Ringte leieboeren nå og fikk oppgitt målerstanden, den er nå på xxx71000 i januar 2016. Er ikke dette en vanvittig stor økning? Nå har jeg ingen peiling på enhet og hvordan man regner dette her, for jeg har selv aldri gjort det før eller sett en vannmåler.. Håper på litt hjelp! På forhånd takk! :):) Anonymkode: dbc6e...447
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Ja, der er det jo noe galt. Trolig er feilkilden avlesningen (men det kan jo også være at måleren har en feil eller at leiligheten har en lekasje). Be leieboer ta bilde av måleren for deg og sende over. Du skal også ha en annen, tredje måling. Den du og selger utførte ved overtagelsen. Hva var den på? Anonymkode: 05b0d...729 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Takker for svar! Dette er helt klart feil ja. Måleren måler vel m3 (fant jeg ut nå) og differansen mellom 2015 og 2016 er alt for stor til at det kan stemme. Sjekket også salgsoppgaven og der er det oppgitt et årlig forbruk i underkant av 70m3 i 2014. TS Anonymkode: dbc6e...447
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 Ja, 70m3 er ikke uvanlig for en leilighet med en person i. Men om du har fått inn en leieboer som elsker å bruke vann så forbrukes det selvsagt mer nå. En feilkilde kan være at leieboer har tastet "71" heller enn "17" det er derfor jeg sier be om et bilde - et bilde taster ikke feil. Antallet nuller feil er trolig bare fordi leieboer har lest av nuller etter komma. Det er en klassisk feil folk gjør. Uansett vil kommunen kontakte deg dersom forbruket går opp fra 70m3 til 700m3 - de sjekker slikt. Anonymkode: 05b0d...729 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå