Gå til innhold

Hvor fort er det raskeste du har kjørt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

,...selv altså...

selv har jeg kjørt i max 150, og da var jeg alene i bilen, og alene på veien (så om jeg hadde kræsjet så hadde jeg ikke hatt noen liv på samvittigheten). Det har skjedd EN gang,...Når jeg kjører fort hjemme så er 120 fort,..og det er fordi veiene tåler mer enn 70,...

Når jeg har folk ombord i bilen så holder jeg fartsgrensen,....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

140 langt pokker i vold i Telemark på en laaaaang strekning med god sikt, ikkeno politi bak meg (kun bilen med resten av folket), 2 stk. passasjerer som tilsynelatende fant dette svært morsomt...

Skrevet

Kjørte en gang i 200 km/t for mange år siden dengang det bare var 14 km firefeltsvei mellom Oslo og Svinesund (På Vestby). Jeg var sammen med en kamerat i bilen men dette var klokka 4.30 om natten til en tirsdag. Vi så ikke en eneste bil fra vi var ute av Oslo til vi kom hjem på Svinesund. Ellers har jeg sittet på en motorsykkel i 210 km/t. Så lite fartsfølelse som jeg hadde på den gjorde at jeg kan forstå hvorfor mange kjører fort med motorsykkel. I dag mange år etter holder jeg meg stort sett til fartsgrensene. :wink:

Skrevet

Botna speedometeret på biken på autobahn, so eg hadde vel ein 250 km/h

Skrevet
,...selv altså...

selv har jeg kjørt i max 150, og da var jeg alene i bilen, og alene på veien (så om jeg hadde kræsjet så hadde jeg ikke hatt noen liv på samvittigheten). Det har skjedd EN gang,...Når jeg kjører fort hjemme så er 120 fort,..og det er fordi veiene tåler mer enn 70,...

Så fint å vite at det ikke var noen andre biler på veien du kunne ha kræsjet med da. En helt-alene-vei bare for deg...

Skrevet

Jeg har kjørt 130-140 her i DK. Her er det motorveier hvor det er tillatt med 130. Men synes det er ubehagelig å kjøre fortere enn det.

Piglet

Gjest Anonymous
Skrevet
,...selv altså...

Men mindre du kjørte på en bane så forstår jeg ikke helt tankegangen din. Du kan vel aldri vite om du er alene på en vei vel? Kan jo være at du møter bil, kanskje noen har fått motorstopp og står rett bak en sving eller hva om noen er ute å går og krysser veien akkurat i det du kommer?

Ved 150 km/t (på tørr asfalt) så får du en total stopplengde på 152 meter. Vanlig reaksjonsstid er som regel et sekund. Dvs at før du har rukket å trykke på bremsen har du allerede kjørt 41,67 meter. Hva da om en unge løper over veien 40 meter foran deg? Da hadde du truffet den ungen med en fart på 150 km/t. Så kan du jo snakke om å ha liv på samvittigheten.

Kjørte du på våt asfalt, grus eller snø hadde du selfølgelig fått enda lengre stopplengde.

Skrevet

25 km/t.

Jada, jeg har akkurat begynt å øvelseskjøre :ler:

Gjest Dolphina
Skrevet

140 km/t eller noe på motorveien i Danmark!

Skrevet
Ellers har jeg sittet på en motorsykkel i 210 km/t.

Jeg hadde dødd av skrekk! :o

Gjest gotthard
Skrevet

ca 230 med sykkel.

259 med bil på bane , (drag race).

er vel først nå de siste årene at jeg har begynt og roe ned høyrebeinet lit så nå går det ca i fartsgrensa.

Skrevet

Jeg har kjørt i 150 km/t på motorveien i Sverige. Men, hvis man teller med å sitte på med noen, har jeg vært oppe ca. 170 i hvert fall på Autobahn i Tyskland og på Auto de Soleil (?) i Frankrike.

Gjest lilletroll
Skrevet

Det forteste jeg personlig har kjørt er 160 - da turte jeg ikke mer....og det forteste jeg har sittet på er 220 tror jeg det var, og da var jeg livredd!!!

Skrevet

Men mindre du kjørte på en bane så forstår jeg ikke helt tankegangen din. Du kan vel aldri vite om du er alene på en vei vel? Kan jo være at du møter bil, kanskje noen har fått motorstopp og står rett bak en sving eller hva om noen er ute å går og krysser veien akkurat i det du kommer?

Ved 150 km/t (på tørr asfalt) så får du en total stopplengde på 152 meter. Vanlig reaksjonsstid er som regel et sekund. Dvs at før du har rukket å trykke på bremsen har du allerede kjørt 41,67 meter. Hva da om en unge løper over veien 40 meter foran deg? Da hadde du truffet den ungen med en fart på 150 km/t. Så kan du jo snakke om å ha liv på samvittigheten.

Kjørte du på våt asfalt, grus eller snø hadde du selfølgelig fått enda lengre stopplengde.

Slenger meg på denne jeg. Man vet aldri om man er alene på veien eller ikke før man møter noen, og da er det gjerne for sent... "Jeg var alene på veien" er sannsynligvis den dummeste unnskyldningen som finnes for å ha kjørt for fort, spør du meg..!!

Skrevet

Det aller raskeste jeg har kjørt er 140 og det var på autobahn i Tyskland.

Her hjemme har jeg kjørt i 100, på motorvei med 100 sone utenfor Oslo.

Hvis det er en ting i livet jeg virkelig frykter så er det idioter som kjører fort i trafikken. Jeg har vært tilstede på ulykkessteder flere ganger og sett hvor store konsekvenser høy fart kan ha.

Om man har "god samvittighet" for å kjøre villt fordi man er alene på veien, bør man kanskje også skjenke sin egen familie en liten tanke. Det er de som får smellen om det smeller for deg.

Skrevet

Om man har "god samvittighet" for å kjøre villt fordi man er alene på veien, bør man kanskje også skjenke sin egen familie en liten tanke. Det er de som får smellen om det smeller for deg.

Veldig godt poeng!! :klappe:

Skrevet

Har selv kjørt i 185 ca. Fortere går ikke bilen min....

Men har sitti på med venner som har kjørt fortere.

Skrevet

Snakker om bare å tenke på seg selv... Sånne folk irriterer meg virkelig!! :evil:

Skrevet
Botna speedometeret på biken på autobahn' date=' so eg hadde vel ein 250 km/h[/quote']

:o :o

Jeg hadde dødd av skrekk,...

Dette var ikke ment som noen "skryte-tråd", tverimot,... jeg var bare interessert i å se om folk synes det er "kult" å kjøre fort. Jeg blir stadig sjokkert når jeg møter folk som skryter av at de omtrent har sprengt speedometeret samtidig som vennene deres satt livredde i baksetet,....

(Og om noen tror jeg synes det er kult å kjøre fort, så er det helt feil,...jeg hater fart,..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...