AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Burde vi ha et større fokus i samfunnet på forskjellene mellom kjønnene? At vi på en slik måte kan få en bedre forståelse og aksept, og samtidig dyrke de gode egenskapene som er typiske for hvert kjønn? Anonymkode: 52cc6...834
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Nei, syns vi bør ha tørre fokus på forskjellene mellom individene, jeg. Anonymkode: 5e191...aef 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, syns vi bør ha tørre fokus på forskjellene mellom individene, jeg. Anonymkode: 5e191...aef Gikk inn på denne tråden for å skrive omtrent nøyaktig dette. Jeg kjenner meg ikke igjen i det som blir beskrevet som "typisk" for mitt kjønn, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke er alene om det. Anonymkode: 6bc19...db5 1
herzeleid Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 At vi bør akseptere at menn og kvinner, som grupper, er forskjellige er jeg helt enig i, ellers er vi nødt til å missforstå. Samtidig bør det nok bevilges mer penger til forskning på biologiske forskjeller, slik at man har en bedre forståelse for disse forskjellene når man utformer politikk. Utgangspunktet at kjønn er en sosial konstruksjon er åpenbart på ville veier, det samme at vi alle er så formelige at det ikke finnes interesseforskjeller mellom kvinner og menn. Spørsmålet blir da om vi skal akseptere at kvinner og menn, igjen som grupper, prioriterer og velger forskjellig og at vi dermed får skjevheter på arbeidsplassene og ellers. For min del blir svaret ja. Vi skal gi kvinner og menn de samme rettigheter og muligheter, men når kvinner i mindre grad er interessert i politikk, eller velger å jobbe mindre, bør vi akseptere at det er færre kvinnelige politikere og at de tjener mindre. Samtidig bør ikke dette anses som noe negativt, men at menn antagelig har noe å lære når det gjelder å prioritere andre, og flere, arenaer i livet. Noen ganger slår det meg hvordan de som angivelig er de største pådriverne for mangfold virker mest lukkede i forhold til at folk er forskjellige og velger forskjellig.
Gjest cheshirecat Skrevet 12. januar 2016 #5 Skrevet 12. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Burde vi ha et større fokus i samfunnet på forskjellene mellom kjønnene? At vi på en slik måte kan få en bedre forståelse og aksept, og samtidig dyrke de gode egenskapene som er typiske for hvert kjønn? Anonymkode: 52cc6...834 Hvilke egenskaper mener du er "typiske for hvert kjønn"...??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå