AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Del Skrevet 12. januar 2016 Som tittelen sier. Jeg ser meg aldri i speilet, de gangene jeg ser meg i speilet så ser jeg meg selv fra siden av. Takler ikke trynet mitt. Er dette normalt ? Anonymkode: 19d88...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Del Skrevet 12. januar 2016 Det er normal reaksjon på ekstremt lav selvfølelse, vil jeg si. Det problematiske er jo da din ikke eksisterende selvfølelse. Alle mennesker har noe vakkert i seg. Noen har et vakkert smil. Andre har nydelig øyne, eller en perfekt nese etc. Det er alltid noe fint og vakkert i noens utseende. Jeg unngår speil selv, og sliter med litt av det samme. Jeg ser at jeg eldres, og at jeg mister fasongen jeg en gang hadde. Naturlige endringer, men det gjør det i perioder tøft å møte blikket mitt i speilet. Synd at vi er så opptatt av det ytre, når det indre betyr så mye mer. Du kan har så mange andre ting andre mennesker kan tiltrekkes mot. Kanskje har du masse humor og sprer glede rundt deg? Kanskje er du en super venn som alltid stiller opp når noen trenger hjelp? Du er kanskje dyktig i jobben din? I stedet for å fokusere på det du sliter med, fokuser på det du er fornøyd med. Anonymkode: e25f2...a74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Del Skrevet 12. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Som tittelen sier. Jeg ser meg aldri i speilet, de gangene jeg ser meg i speilet så ser jeg meg selv fra siden av. Takler ikke trynet mitt. Er dette normalt ? Anonymkode: 19d88...071 Jeg vil ikke kalle det normalt, for tror nok de fleste ser seg i speilet daglig. Leste engang om at de som unngikk å se seg i speilet ofte var preget av en dyp skam som stammet fra en vanskelig barndom. Anonymkode: 76a09...4d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #4 Del Skrevet 12. januar 2016 Vet ikke om det er normalt, men kjenner meg igjen. Det henger nok sammen med lav selvfølelse som en bruker nevner her. Jeg sluttet å se meg i speilet i takt med at jeg var deprimert og selvfølelsen ble lavere og lavere, syntes jeg så utrolig stygg og gammel ut, ville ikke konfronteres med det. Jeg forbandt det ikke med selvfølelsen da, men etter hvert som den er blitt bedre og jeg har fått hjelp med deresjon, har jeg begynt å se meg i speilet igjen og synes for det meste det er helt greit. Det er noen ganger jeg unngår det fremdeles. Anonymkode: f82a6...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #5 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg er stort sett fornøyd med det jeg ser i speilet, på selfier osv hvis belysninga er riktig, mens på enkelte bilder ser jeg totalt annerledes ut, så jeg stoler ikke så mye på speilet lengre... Anonymkode: ce0fc...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå