Gå til innhold

alkohol og oppstart sprøyter ifm ivf

Anbefalte innlegg

Gjest xx girl xx
Skrevet

Før uttak og innsett. Hvordan er det med alkohol da? Jeg skjønner at man ikke skal på flatfylla.  Nå tenker jeg et lite glass vin. 

Det skal være en middag med jobben når jeg har startet på sprøytene.  Men hvis det minsker sjansen for at det skal gå, er det helt uaktuelt med et glass. 

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at litt alkohol etter at man starter oppregulering/stimulering av egg er greit (ikke flatfylla, men som du skriver; et glass vin til maten). Etter innsett derimot så er det ikke greit. Da har du jo et befruktet egg i magen som skal feste seg, og du bør leve som om du er gravid mtp kostholdsregler for gravide. 

Anonymkode: 1de20...c63

Gjest xx girl xx
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått beskjed om at litt alkohol etter at man starter oppregulering/stimulering av egg er greit (ikke flatfylla, men som du skriver; et glass vin til maten). Etter innsett derimot så er det ikke greit. Da har du jo et befruktet egg i magen som skal feste seg, og du bør leve som om du er gravid mtp kostholdsregler for gravide. 

Ja etter innsett regner jeg meg som gravid. Til jeg får bekreftet / avkreftet en graviditet. 

Jeg er litt skeptisk til å drikke et glass vin etter oppstart på sprøytene. Så kanskje best å la være?  Så trenger jeg ikke angre i ettertid. 

Skrevet

Dette spurte jeg Hausken om, da jeg elsker rødvin. Det var helt trygt og null problem å ta seg noen glass frem til uttak/innsett. 

Skrevet
21 minutter siden, xx girl xx skrev:

Ja etter innsett regner jeg meg som gravid. Til jeg får bekreftet / avkreftet en graviditet. 

Jeg er litt skeptisk til å drikke et glass vin etter oppstart på sprøytene. Så kanskje best å la være?  Så trenger jeg ikke angre i ettertid. 

Jeg valgte å ta et glass vin til maten da jeg var på julebord, og det hadde ikke noe å si her iallefall :)

Men vil du være helt sikker så dropper du det jo. Jeg fikk iallefall beskjed om at litt gikk greit etter oppstart av sprøyter. 

Gjest xx girl xx
Skrevet
47 minutter siden, Sisti skrev:

Dette spurte jeg Hausken om, da jeg elsker rødvin. Det var helt trygt og null problem å ta seg noen glass frem til uttak/innsett. 

Det høres jo bra ut. Jeg spør når jeg gir beskjed om mensen. Hvis et lite glass er greit, slipper jeg forklaringer 😉

Skrevet
4 minutter siden, xx girl xx skrev:

Det høres jo bra ut. Jeg spør når jeg gir beskjed om mensen. Hvis et lite glass er greit, slipper jeg forklaringer 😉

Du kan nok ta deg mer enn ett lite glass også, om du skulle få lyst. ;) jeg fikk bare beskjed om å ikke springe på fest og drikke meg full hele tiden, men at vin til maten i helgene var helt innenfor. Husk at det kan være leeenge til neste gang du kan smake vin (får vi håpe!) ;) 

Gjest xx girl xx
Skrevet
2 timer siden, Sisti skrev:

1 time siden, Sisti skrev:

Du kan nok ta deg mer enn ett lite glass også, om du skulle få lyst. ;) jeg fikk bare beskjed om å ikke springe på fest og drikke meg full hele tiden, men at vin til maten i helgene var helt innenfor. Husk at det kan være leeenge til neste gang du kan smake vin (får vi håpe!) ;) 

Haha springe på fest og drikke seg full hele tiden 😂 måtte le litt av den. Er det siste jeg har lyst til 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...