Gå til innhold

"Gotikha" og "Den som frykter ulven"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grøsser-frelste meg vurderer å se en eller begge disse filmene. Men ingenting er så frustrerende for en grøsser-frelst som å benke seg forran TV-en for å oppleve en dårlig film.

Vet at Gotikha har fått dårlige kritikker.

Stemmer det at filmen er dårlig?

Og hva med Den som frykter ulven?

Noen som har sett en eller begge?

(Jeg har nettopp sett Cabin Fever og ble nesten litt deppa. For å rette opp så jeg The butterfly Effect og ble i litt bedre humør. Men det var jo ikke akkurat en grøsser heller da.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også grøsserfrelst, enda mer thriller-frelst.

Gothika var en ideel film for min del, jeg synes den var bra.

Den som frykter ulven var også bra, men det er ikke en film du ser for å bli "skremt".

Skrevet

Kanskje jeg skal ta sjansen da?

Det MÅ ikke være grøssere, men det må være spenning og aller helst LITT intelligent. Ikke blod som spruter og sånt.

Cabin Fever var en sånn film jeg IKKE liker. Var litt rask med å velge i dag. Synes nesten at jeg har sett den før.

Skrevet

Jeg så Gothika alene, og den syntes jeg var skummel. Ble ganske ukomfertabel. Var sånn skvett skummel, men man satt også og ventet i grufull spenning. Det er ikke noen sånn rå slutt, men filmen er ok intelligent. Lett men skummel.

Gjest Revenka
Skrevet

"Den som frykter ulven" er ikke en grøsser, mer vanlig krim og spenning. Jeg så den på fredag og syns den var veldig bra. Både spennende og morsom. Flotte skuespillerprestasjoner! Virkelig verdt å få med seg.

Gothika har jeg ikke sett, og vet ikke om jeg kommer til å se heller. Har sett traileren, og den så ikke så interessant ut. Men jeg foretrekker tenkearbeid fremfor visuelle skremmende effekter.

Skrevet

Jeg har bare sett "Den som frykter ulven". det er en utrolig bra film, som jeg anbefaler. men noen grøsser er det ikke.

Skrevet

Så "den som frykter ulven" forrige dagen, helt grei film, men veldig forutsigbar!

Skrevet

For å si det sånn, "Den som frykten ulven" er langt ifra den beste Joner filmen. Helt OK, men ikke noe mer enn det. Gotikha synes jeg var en smule teit, men grei nok underholdning.

Skrevet

Litt utenfor tema, men jeg har samme smak som deg, og du må se The Forgotten når den kommer! Sikkert ikke før på nyåret, men den tror jeg er midt i blinken for deg og meg!

Skrevet

Hva handler The forgotten om da?

Er det grøsser? Thriller?

Skrevet
Grøsser-frelste meg vurderer å se en eller begge disse filmene. Men ingenting er så frustrerende for en grøsser-frelst som å benke seg forran TV-en for å oppleve en dårlig film.

Grøsser-frelst jeg også! Men har enda ikke funnet en film som kan holde meg våken om natta. Leter fortsatt, så si ifra dersom du kommer over en! :wink:

Vet at Gotikha har fått dårlige kritikker.

Stemmer det at filmen er dårlig?

Og hva med Den som frykter ulven?

Jeg leide faktisk Gothika igår. Det var absolutt en bra film, men hvis jeg var ute etter et SKIKKELIG grøss, må jeg nok lete videre. Men dårlig, det var den ikke.

"Den som frykter ulven" ble jeg positivt overrasket over. Ikke som grøsser, men som en spennende og bra film med gode skuespillere! :-)

(Jeg har nettopp sett Cabin Fever og ble nesten litt deppa. For å rette opp  så jeg The butterfly Effect og ble i litt bedre humør. Men det var jo ikke akkurat en grøsser heller da.)  

Jeg så Butterfly Effect forrige uke. Grei underholdning, men ikke skummel i det hele tatt! Cabin Fever vurderer jeg å leie, men det er noe som sier meg at jeg har "sett det før", les: "4-5 ungdommer ute og kjører på en øde landevei. Bilen svikter, og de søker tilflukt i et forlatt hus i ødemarken. I dette huset skjer det litt av hvert, og en etter en dør alle sammen..."Har jeg rett?

Skrevet

Ja du har rett!

4 ungdommer på øde hytte.

Full fest og bål om kvelden.

Så skjer det masse tull og tøys. Blod og guffe.

Dette oppsummerer vel filmen.

Spar deg skuffelsen og se heller The Shining en gang til.

Jeg har heller ikke funnet en film som har holdt meg våken om natta. Utenom Mulholland Drive da :ler: og det var fordi jeg var totalt forvirret etter å ha sett den.

Skrevet

Jeg får mareritt om de fleste filmer jeg :-? Siste natt var det en blanding av Ravenous (blodgreiene) og en som jeg ikke husker hva heter, men som handler om mann, kone, sønn- mann blir hypnitisert - dør åpnes i hodet hans for overnaturlige greier, og han hjemsøkes av drept jente. Huff, når han hypnotiseres så skal han liksom forestille seg at han er i en tom svart kinosal og hvitt lerret - og DER var jeg i natt. Satt ved siden av hun døde ..... :o

Skrevet

Hvis du får mareritt, så bør du vel unngå slike filmer?

Jeg har sett grøssere siden jeg var ganske liten og finnes ikke redd. Men om jeg hadde blitt redd, så hadde jeg nok ikke sett slike filmer.

Skrevet
Hvis du får mareritt, så bør du vel unngå slike filmer?

Jeg har sett grøssere siden jeg var ganske liten og finnes ikke redd. Men om jeg hadde blitt redd, så hadde jeg nok ikke sett slike filmer.

Prøver å herde meg selv :oops: . Ser masse skummelt og håper å bli mindre redd. Men det hjelper vist ikke så veldig :roll:

Har veldig lyst å se Den som frykter ulven. Bøkene til Karin Fossum er veldig gode.

Hva handler Gothika om?

Skrevet

Hva handler Gothika om?

Halle Berry er psykiatiker men faller inn i en celle selv, og hun vet ikke hvorfor. Noe hun vil finne ut av...

Skrevet

Nå har jeg sett "Den som frykter ulven".

Helt OK, men egentlig ikke noe mer.

Gothika var fremdeles umulig få tak i.

I stedet leide jeg "Taking Lives" og den var også helt OK.

Ingen stor filmkveld i heimen altså :roll: , men jeg overlevde.

Skrevet

Jeg har sett begge filmene.

Gothika syntes jeg var virkelig bra! anbefales

Den som frykter ulven syntes jeg ikke var noe særlig. Har les boka, så det er vel der det ligger. Syntes det var helt feil at det var Kristoffer Joner som spilte Erki. Fikk for meg i boka at han snakket norsk med finsk akssent. Og så kommer Joner med kav stavangerdialekt!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

For ikke å neven den helt håpløse parykken han bruker i denne filmen :o ! Men ellers synes jeg filmen var grei nok.....

hilsen meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...